• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95082719318
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

استاندار هرمزگان:

دریا می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند

دریا می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: مزیت نسبی کشور ما دریاست که می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند و برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باید به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بنادر و دریانوردی و کشتی‌سازی برویم.

به گزارش ایسنا، جاسم جادری، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان عنوان کرد: سرمایه بسیاری در حوزه بنادر استان جذب شد و امروز بندر شهید رجایی بندری مهم در کل منطقه محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه ایران 5800 کیلومتر نوار ساحلی دارد که 2200 کیلومتر آن در استان هرمزگان قرار دارد، افزود: سهم بسیار بزرگی از حمل‌ونقل دنیا در کنار خلیج‌فارس و دریای عمان انجام می‌شود اما سهم ایران از این حمل‌ونقل کمتر از هفت درصد است و درآمد داخلی کشور از دریا نیز 2 درصد است که قرار است این سهم در برنامه ششم توسعه به 10 درصد برسد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تأکید بر لزوم استفاده از مشارکت و همکاری بخش خصوصی، بیان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند پروژه‌های دریایی را تکمیل و بنادر را رونق دهند و همچنین در این راستا می‌توانیم از تجارب کشورهای خارجی استفاده کنیم.

جادری بابیان اینکه باید با برنامه‌ریزی درست اقتصاد دریا محور کشور را متحول کنیم، اظهار کرد: مزیت نسبی کشور ما دریاست که می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند و برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باید به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بنادر و دریانوردی و کشتی‌سازی برویم. ما به‌عنوان پیشتازان اقتصاد مقاومتی این مسئولیت را بر عهده‌داریم که اقتصاد دریا محور را در برنامه ششم عملیاتی کنیم و نیاز است به سمت تدوین استراتژی و آموزش نیروی انسانی مرتبط با صنعت دریا پیش برویم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این استان قلب تپنده توسعه ایران اسلامی است و با اقدامات صورت گرفته، استان هرمزگان رتبه اول کشوری را در اقتصاد مقاومتی به دست آورد که این افتخار با تلاش‌های مدیران اجرایی استان و حمایت‌های نمایندگان به دست آمد.

وی با قدردانی از انتخاب الله مراد عفیفی پور به‌عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: امیدواریم در دوره مدیریتی جدید کارهای باقی‌مانده تکمیل شود.

در این مراسم از ابراهیم ایدنی مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تجلیل و الله مراد عفیفی پور به‌عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان معرفی شد.

مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: امیدوارم مدیرکل جدید بتواند جایگاه بندر شهید رجایی را در چارچوب طرح جامع بنادر بازرگانی کشور ارتقاء دهد.

 ابراهیم ایدنی در ظهر امروز در ابتدای مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به بیان گزارشی مفصل در پنج محور در خصوص عملکرد و دستاوردهای 30 ماهه خود در زمان تصدی مدیریت بنادر و دریانوردی هرمزگان پرداخت.

وی ضمن ابراز قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل، اعضای هیئت عامل سازمان بنادر، استاندار و نمایندگان مجلس و همچنین معرفی مدیرکل جدید اظهار کرد: آقای عفیفی پور شخصیتی با تجارب دریایی، متخصص و دلسوز است که به دلیل تسلط و شناخت کامل نسبت به حوزه بندری و دریایی، تفکری توسعه‌گرا دارد.

ایدنی با طلب حلالیت از تمامی مسئولان و کارکنان سازمان بنادر و همچنین فعالان بخش خصوصی، افزود: امیدوارم مدیرکل جدید بتواند جایگاه بندر شهید رجایی را در چارچوب طرح جامع بنادر بازرگانی کشور ارتقاء دهد.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن تشریح وضعیت بنادر و سواحل کشور و عضویت ایران در 27 کنوانسیون و پروتکل دریایی، به بیان جایگاه مهم این استان در حوزه صنعت حمل‌ونقل دریایی پرداخت و در ادامه رویکردهای کاری خود را برای ایجاد تحول در دو حوزه دریایی و بندری هرمزگان، اعلام کرد.

اله مراد عفیفی پور نقش نیروی انسانی در موفقیت‌های سازمانی را اعتقاد و باور قلبی خود دانست و تصریح کرد: عمده تلاش‌های صورت گرفته در حوزه دریایی و بندری توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد. 

وی خواستار تداوم حمایت‌های استاندار و نمایندگان مجلس از مجموعه بنادر هرمزگان شد و گفت: تلاش می‌کنم که امانت‌دار خوبی در پذیرش این مسئولیت باشم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha