• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95083020336
  • منبع : نمایندگی کردستان

وزیر علوم اعلام کرد

وجود 1 میلیون و 700 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور

وجود 1 میلیون و 700 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد که با احتساب دانشگاه آزاد، با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار صندلی خالی مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی، روز شنبه در سفر به کردستان در جمع رؤسای دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: امسال ظرفیت پذیرش همه دانشگاه‌ها بجز دانشگاه آزاد، حدود ۸۰۰ هزار نفر بود که حدود ۸۴۰ هزار نفر برای کنکور ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۸۰۰ هزار نفر سر جلسه کنکور حاضر شدند، افزود: در نهایت ۵۰۰ هزار نفر در فرآیند انتخاب رشته شرکت کردند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه امسال ۳۵۰ هزار نفر در دانشگاه‎های روزانه ثبت نام کردند، عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد که با احتساب دانشگاه آزاد، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار صندلی خالی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت جوان کشور کاهش یافته است، روند کاهش دانشجو تا چند سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فرهادی در ادامه سخنان خود، به وجود ۳۳۴ مؤسسه غیردولتی و غیرانتفاعی در کشور اشاره و اعلام کرد: تا سال ۸۴ فقط ۶۴ مؤسسه غیردولتی داشتیم که تا سال 92 این میزان به 334 مؤسسه افزایش یافت؛ اما از سال 92 تاکنون مجوز ایجاد هیچ مؤسسه جدیدی را نداده‌ایم.

وی با اشاره به گستردگی بی‌رویه دانشگاه آزاد و پیام نور طی سالیان اخیر، تصریح کرد: اگر دانشگاه پیام نور به مسیر اصلی خود که جذب دانشجو به صورت غیرحضوری و مجازی است برگردد، می‌تواند 2 میلیون دانشجوی غیرحضوری را داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناروی در ادامه سخنان خود، به تدوین طرح آمایش آموزش عالی اشاره و تصریح کرد: در برنامه ششم و طرح آمایش بر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی تاکید ویژه‌ای شده است و این یکی از سیاست‌های اصلی وزارت علوم است.

وی، همچنین به طرح ساماندهی آموزش عالی اشاره و بر اجرای این طرح تاکید کرد.

فرهادی در پایان سخنان خود در پاسخ به خواسته رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان مبنی بر جذب هیات علمی برای این دانشگاه، عنوان کرد: در وزارت علوم هیچ محدودیتی برای جذب هیات علمی برای دانشگاه‌ها نداریم و هم‌اکنون بیش از 2 هزار نفر آماده معرفی به مؤسسات آموزش عالی هستند، اما باید ردیف استخدامی برای آنها ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha