• دوشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95090100675
  • خبرنگار : 71424

آسمان صاف تهران، به لطف باران

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

اداره اخبار اجتماعی ایسنا امروز را با اخبار خوب هواشناسی آغاز کرد، بارش برف و باران در پایتخت از روز گذشته شروع شد و بنا به اعلام سازمان هواشناسی امروز هوای تهران پاک است. اظهار نظر رییس سازمان نظام پزشکی به برخی هجمه‌ها علیه جامعه پزشکی، صدور احکام ۳۹ هزار بازنشسته آموزش و پرورش تا بهمن ماه، رایگان شدن فرانشیز درمان بیماران خاص، جزئیاتی از صدور کارت ملی هوشمند و آخرین آمار ثبت احوال درباره ازدواج، طلاق، تعداد ولادت و فوتی ها و فراگیرترین نام های دخترانه و پسرانه در سال جاری و ادامه روند کاهش دمای کشور تا هفته آینده از دیگر اخبار مهم این اداره در اولین روز آذرماه هستند.

به گزارش ایسنا، تا لحظه مخابره این گزارش، 55 خبر در سرویس اجتماعی ایسنا منتشر شده که مهمترین آنها را می‌توانید از طریق کلیک بر روی عناوین زیر مطالعه کنید:

ثبت ۱۰۲ هزار طلاق و ۴۴۸ هزار ازدواج در هفت ماه/ ۱۸ میلیون ایرانی در نوبت صدور کارت ملی هوشمند

اعلام نام‌های دخترانه و پسرانه دارای بیشترین آمار فراوانی، آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند، جدیدترین آمار ثبت شده ازدواج و طلاق، آمار ولادت و فوت ایرانیان از ابتدای امسال ، میزان صدور شناسنامه و صدور اسناد هویتی برای ایرانیان خارج از کشور امروز در نشست خبری سخنگوی سازمان ثبت احوال مطرح شد و بنا به گفته وی تعداد ولادت های به ثبت رسیده در سال جاری تا پایان آبان ماه یک میلیون و ۳۲ هزار و ۹۸۸ رویداد و تعداد فوت‌های به ثبت رسیده در این مدت ۲۴۴ هزار و ۱۷۱ رویداد است. نام دارای فراوانی برای دختران در سال جاری به ترتیب فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا، زینب، حلما، باران، فاطمه زهرا، ریحانه و رها و برای پسران نیز امیرعلی، امیر حسین، علی، ابوالفضل، حسین، محمدطاها، امیرعباس، محمد حسین و امیرمحمد است.

ابوترابی همچنین اعلام کرد که در هفت ماه گذشته  تعداد ازدواج ثبت شده ۴۴۸ هزار و ۹۴۵ واقعه و میزان طلاق ثبت شده ۱۰۲ هزارو ۸۱ مورد است.

«پارکبان‌ها» مجاز به دریافت وجه نقدی هستند؟

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در مورد فعالیت پارکبان‌ها در معابر پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.  مازیار حسینی در پاسخ به این سوال که اگر پارکبان‌ها با شهرداری قرارداد همکاری ندارند پس پول‌هایی که مردم می پردازند چه می شود؟ گفت: پولی که بابت پارک حاشیه‌ای اخذ می‌شود به حساب خزانه  و نه شهرداری ریخته می شود؛ البته برخی مراکز عمومی و خصوصی همچون رستوران‌ها پارکبان‌هایی برای خود استخدام کرده و پارک‌های حاشیه آنها را برای مشتریان خود نگه می دارند که تعیین تکلیف آنها قاعدتا در مراجع ذی ربط باید صورت پذیرد.

حسینی با بیان اینکه برخورد سلبی صرف جوابگو نیست، گفت: البته با گسترش پارکومترها در سراسر شهر وجود پارکبان معنا و مفهومی ندارد هرچند که طی مکاتبه با شرکت شهربان درخواست کردیم که بررسی لازم صورت گیرد تا به تدریج شاهد حذف پارکبان ها باشیم. از نظر قانونی فعالیت پارکبان بلامانع است؛ اما قانون ذکر کرده است که این افراد مجاز به دریافت پول نقدی نیستند.

برف و باران مدیریت شهر را غافلگیر کرد

در عین حال که بارش برف و باران موجب برطرف شدن آلودگی هوای تهران و خوشحالی شهروندان تهرانی شده است در ساعات ابتدایی صبح امروز شاهد ترافیک سنگین در خیابان‌ها بودیم.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از نبود آمادگی برای مدیریت بارش برف و باران در تهران گلایه کرده و می‌گوید: بعد از مدت‌ها نعمت الهی برف و باران برسر مردم شهر بارید و لطف خدا شامل حال مردم پایتخت نشین شد؛ اما متاسفانه باز هم واقعیت جوی با پیش بینی‌های سازمان هواشناسی فاصله داشت به گونه‌ای که هواشناسی اعلام کرده بود که از دوشنبه (امروز) شاهد بارش برف و باران شدید در تهران خواهیم بود، این در حالی است که از صبح روز گذشته (یکشنبه) شاهد بارش باران در تهران و برف در مناطق شمالی پایتخت بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هواشناسی بارها در تعیین وضعیت جوی پایتخت خطاهایی داشته که باید دقت نظر بیشتری در پیش بینی داشته باشد، گفت: با این حال امروز صبح شاهد ترافیک سنگین در معابر مرکزی و شمالی تهران بوده‌ایم. به گونه‌ای که پس از بررسی‌ها مشخص شد از اتوبان نیایش به بالا شاهد ترافیک سنگین در پایتخت بوده‌ایم.

نخستین روز آذرماه با هوایی پاک

هوای پایتخت در نخستین روز آذرماه پاک اعلام شد.، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای امروز تهران ۵۰ و در شرایط پاک قرار دارد.

همچنین به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۵۰ و در شرایط پاک، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون ۲۹ و در شرایط پاک و میانگین منواکسیدکربن نیز ۲۹ است.

۲ بحث انحرافی برای نظام سلامت/پولی که به جیب پزشکان نرفت

امروز رییس سازمان نظام پزشکی به برخی هجمه ها علیه جامعه پزشکی واکنش نشان داد  و در پاسخ به سوال ایسنا درباره مباحث مطرح مبنی بر ادغام رفاه با وزارت بهداشت، گفت: به نظر من این موضوعی کاملا انحرافی است، چنین ساختاری در شرایط فعلی کشور اصلا به مصلحت نیست و اساسا نه شرایط وزارت رفاه و نه وزارت بهداشت چنین ادغامی را برنمی‌تابد. آنچه که مسوولان وزارت بهداشت به دنبالش هستند، ادغام وزرات رفاه در وزارت بهداشت نیست.

هزینه یک معتاد برای تهیه مخدر مصرفی روزانه

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر  با بیان اینکه  بیش از ۶۰۰۰ نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شدند و اکنون در پروسه درمان قرار دارند گفت: تصمیم بر آن است که اجازه ندهند این افراد به چرخه اعتیاد برگردند. بر اساس قانون، معتادان متجاهر به مدت سه ماه در مراکز نگهداری می‌شوند و اگر پس از طی این مدت یک مرکز اعلام کند که بهبودی حاصل نشده این مدت سه ماه دیگر تمدید می‌شود. قرار بر این شده است که تا پاکی کامل اتفاق نیفتاده، این افراد را رها نکنند.

هادی نژاد در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه طرح‌های جمع آوری معتادان تا چه زمانی ادامه دارد؟ تاکید کرد: طرح‌های جمع آوری بنا به وضعیت موجود و در صورت لزوم ادامه پیدا می کنند. قرار است که اجازه داده نشود به شرایط گذشته برگردیم. یک معتاد امروز برای اینکه موادش را تهیه کند روزانه بین ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان باید هزینه کند و برای این امر باید درآمد داشته باشد. این افراد معمولا شغلی ندارند و به سرقت، زباله گردی و اموری مشابه آن روی می‌آورند. از سوی دیگر خانواده‌ها نیز از پذیرش این افراد امتناع می‌کنند. هر چقدر این افراد از جامعه دور نگه داشته شوند و برای پاکی آنها تلاش کنیم آرامش به جامعه نیز بر می‌گردد.

فرانشیز درمان بیماران خاص تحت پوشش کمیته امداد رایگان شد

مدیرکل بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به نظام ارائه خدمات بر اساس «سطح بندی خدمات در قالب نظام ارجاع و استقرار سامانه پرونده سلامت و خرید راهبردی خدمات»، گفت: درحال حاضر کمیته امداد با ۱۳۳۰ پزشک خانواده ، ۲۶۲۰ متخصص و فوق تخصص ، ۲۱۴۴ داروخانه ، ۵۹۵ بیمارستان ، ۳۲۲ درمانگاه و ۳۱۹۵ پاراکلینیک کشور طرف قرار داد است.

به گفته رحیمی، این نهاد علاوه بر تعهد در "بسته بیمه پایه کشور" برای مددجویان، پرداخت دو برابری ویزیت پزشک خانواده ، پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی پزشکان متخصص و فوق تخصص، پوشش بیمه‌ای هزینه خدمات توانبخشی همچون پروتز دندان مصنوعی، عینک و سمعک، رایگان کردن فرانشیز درمان بیماران خاص، خدمات سنگ شکن ، پرتو درمانی و شیمی درمانی ، جبران هزینه خرید کلیه با هماهنگی انجمن مربوطه و پوشش بیمه‌ای تجهیزات و لوازم مصرفی با کیفیت مورد تایید وزارت بهداشت را نیز در "بسته بیمه پایه" خود قرار داده است.

صدور احکام بازنشستگان جدید آموزش و پرورش تا بهمن ماه

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنشستگی ۳۹ هزار نفر از فرهنگیان در سال جاری گفت: احکام بازنشستگان بتدریج صادر می‌شود و تمام تشریفات صدور احکام بازنشستگان تا پیش از بهمن ماه به اتمام می‌رسد.

پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی ایسنا را  می‌توانید از طریق لینک های زیر دنبال کنید:

نجات زن ۷۷ ساله در مسیر پرواز تهران- رامسر

«پارکبان‌ها» مجاز به دریافت وجه نقدی هستند؟

صدور احکام بازنشستگان جدید آموزش و پرورش تا بهمن ماه

۲ بحث انحرافی برای نظام سلامت/پولی که به جیب پزشکان نرفت

رهایی ۳۰ خودروی گرفتار در برف در محور هراز

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha