• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95090302353
  • خبرنگار : 71530

پایتخت سردتر می‌شود

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

امروز هم پایتخت در میان اخبار اجتماعی ایسنا دو خبر مهم را به خود اختصاص داد؛ از یک سو خبر لغو محدودیت های مضاعف طرح ترافیک به دلیل آلودگی هوای هفته گذشته تهران بر روی خروجی ایسنا قرار گرفت و از طرف دیگر با وجود آنکه پایتخت این روزها شاهد دمای کمتر از صفر درجه سانتی گراد بوده است بازهم سازمان هواشناسی کشور از سردتر شدن هوای پایتخت خبر داد.

مهلت 20 روزه به زائران اربعین برای ترک عراق، توضیح وزارت بهداشت درباره نگرانی‌ها از آنفلوآنزای مرغی، بررسی طرح «کاهش اختیارات شهردار» در نوبت صحن علنی شورا، استقرار پرونده الکترونیک در بزرگترین شعبه کشوری تأمین اجتماعی و... نیز از دیگر اخبار مهم اداره اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. برخی از مهم‌ترین آنها در ادامه با یک کلیک قابل دسترسی هستند:

دمای تهران به منفی 8 درجه می‌رسد/ تداوم هوای سرد تا آخر هفته 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم هوای سرد تا پایان هفته در غالب نقاط کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه در روز جمعه 5 آذر در اکثر مناطق کشور، کاهش ابرناکی و جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی می‌شود از تداوم هوای سرد تا پایان هفته در غالب نقاط کشور خبر داد و افزود: آسمان تهران نیز در روز پنجشنبه 4 آذر کمی ابری تا نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای 1 و 7- درجه سانتی‌گراد و در روز جمعه 5 آذر کمی ابری با بیشینه و کمینه دمای 1 و 8- درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

بازگشت طرح ترافیک به حالت عادی/ افزایش ساعت زوج و فرد

سرهنگ حسن عابدی، جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از بازگشت ساعات و محدوده اجرای طرح ترافیک به حالت عادی خبر داد و با اعلام آنکه ساعت اجرای طرح زوج و فرد نیز دو ساعت افزایش یافته است، گفت: برابر مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوا در شرایط اضطرار، از فردا ساعت و محدوده اجرای طرح ترافیک به حالت عادی باز خواهد گشت و براین اساس از شنبه تا چهارشنبه طرح ترافیک از ساعت 6:30 صبح آغاز شده و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت و ساعت اجرای آن در روز پنجشنبه نیز از 6:30 آغاز شده و تا 13 ادامه خواهد داشت.

همچنین آنکه به گفته وی طرح زوج و فرد نیز در همان محدوده خود از ساعت 6:30 آغاز شده و با دو ساعت افزایش در ساعت 19 به پایان خواهد رسید. در روز پنجشنبه نیز این طرح در ساعت 13 تمام خواهد شد.

مهلت 20 روزه به زائران اربعین برای ترک عراق

محمد بابایی، جانشین ستاد اربعین ناجا با بیان آنکه افرادی که ویزای اربعین دریافت کرده و حداکثر تا ساعت 24 دوشنبه اول آذر از کشور خارج شده‌اند، می‌توانند 20 روز از تاریخ ورود به کشور عراق، در این کشور بمانند، تصریح کرد: برابر رایزنی‌های انجام شده طول مدت ویزای اربعین برای زائران ایرانی 20 روز است و این 20 روز از زمان ورود زائران به کشور آغاز می‌شود و البته شرط ویزای اربعین این بود که زائران تا بیستم ماه صفر وارد عراق شده‌ باشند که با توجه به اینکه بیستم صفر در کشور عراق در روز دوشنبه گذشته بود، بنابراین تمامی زائرانی که حداکثر تا ساعت 24 روز دوشنبه وارد کشور عراق شده‌ باشند، می‌توانند از این ویزا استفاده کرده و تا 20 روز بعد در این کشور بمانند.

بررسی طرح «کاهش اختیارات شهردار» در نوبت صحن علنی شورا

غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران از تصویب «طرح بازنگری اختیارات شهردار» در کمیسیون‌ مربوطه در شورای شهر خبرداد و با بیان اینکه طرح بازنگری اختیارات شهردار در کمیسیون تصویب شده است و قطعا قبل از بودجه در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت، گفت: در این طرح پیشنهاد شده است که در اختیارات شهردار که زیاد هم هستند بازنگری شود که این مسئله می‌تواند در کاهش بروز تخلفات موثر باشد.

گلایه حافظی از اقدام سوال‌برانگیز کمیسیون عمران مجلس در توقف تحقیق و تفحص از شهرداری تهران

رحمت‌الله حافظی ،رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از متوقف شدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس گلایه کرد و درخصوص به جریان افتادن این طرح در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس امضاء شد، سه محور داشت، گفت: کمیسیون عمران به بهانه اینکه موضوع واگذاری املاک در قوه قضاییه در حال پیگیری است، تحقیق و تفحص را متوقف کرد، اما باید یادآور شویم که تنها یکی از محورهای تحقیق و تفحص، واگذاری املاک بوده و لازم است درخصوص دو سوال دیگر که مربوط به نحوه قیمت‌گذاری املاک و مشارکت شهرداری در پروژه‌ها بوده است نیز این موضوع جریان یابد.

توضیح وزارت بهداشت درباره نگرانی‌ها از آنفلوآنزای مرغی

محمدمهدی گویا ، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به برخی نگرانی‌ها مبنی بر مشاهده مواردی از آنفلوآنزای مرغی در چند مرغداری در تهران و خطر انتقال آن به انسان تاکید کرد که تا کنون هیچ مورد انسانی از این بیماری مشاهده نشده است و در ادامه اظهار کرد: این ویروس پرندگان را مبتلا می‌کند و تا به حال مورد ابتلای  انسانی آن دیده نشده است. اما نمی‌توان احتیاط را در این مورد از دست داد و باید کاملا محتاط رفتار کرد؛ چرا که به صورت بالقوه ممکن است در آینده این توانایی را پیدا کند که به انسان منتقل شود. به همین دلیل است که با آن حساس برخورد می‌شود. اما در حال حاضر ویروس بیماری هنوز این توانایی را ندارد.

برداشت سیاسی از یک طرح درمانی/تبعات یک تصمیم رفاهی

ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص مباحث مطرح شده در زمینه تجمیع بیمه ها و ادغام وزارت بهداشت با وزارت رفاه اظهار کرد: واقعیت اینست همانطور که وزیر بهداشت هم اعلام کرده‌اند، ‌ ما در حال حاضر در حوزه رفاه اجتماعی دچار مشکلات قابل توجهی هستیم. از طرفی وزارت بهداشت، وزارتخانه و حوزه‌ای‌ است که شدیدا از عوامل اجتماعی موثر بر سلامت تاثیر می‌پذیرد.به این تربیت با توجه به شرایط کنونی کشور از نظر ما ایجاد تغییرات بزرگ در کشور به صلاح نیست و به نظر ما اکنون اصلا نه صلاح است و نه مقطع زمانی مناسبی برای این کار است.

استقرار پرونده الکترونیک در بزرگترین شعبه کشوری تأمین اجتماعی

ناهید حیدری، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران از اتمام اجرای طرح پرونده الکترونیک در بزرگترین شعبه کشوری تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: ۲۷۷ هزار پرونده و ۲ میلیون نسخ الکترونیکی در شعبه ۲۵ تولید شده و کلیه خدمات در این شعبه به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.هم چنین با وجود آنکه  به زودی دو شعبه ۲ و ۲۸ نیز زیربار پرونده الکترونیک می روند، در آینده نیز کلیه شعب ما پرونده الکترونیک را اجرا خواهند کرد. 

دریافت خدمات توانبخشی نیازمند استعلام از هیچ سازمانی نیست

محمدرضا اسدی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، در پی انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه معلولان برای دریافت کارت و تشکیل پرونده باید از سه سازمان استعلام بگیرند گفت: این خبر کذب است و برای تشکیل پرونده و دریافت خدمات توانبخشی نیاز به استعلام از هیچ دستگاهی نیست.

پربازدیدترین‌های چهارشنبه اجتماعی ایسنا

پنج تیتر زیر، پربازدید ترین اخبار امروز اداره اجتماعی تا لحظه انتشار این خبر هستند که می‌توانید با کلیک روی هرکدام از آنها به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

دمای تهران به منفی 8 درجه می‌رسد/ تداوم هوای سرد تا آخر هفته 

بازگشت طرح ترافیک به حالت عادی/ افزایش ساعت زوج و فرد

راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا توسط شهرداری

پدیده تلخ کوچک انگاری آموزش‌وپرورش از زبان دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش 

پیشنهاد سازمان جنگلها به مجلس برای واگذاری طرح‌های جنگلداری به تعاونی‌ها 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha