• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95091407534
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

برپایی نخستین همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان لیزر و فوتونیک»

برپایی نخستین همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان لیزر و فوتونیک»

ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری نخستین همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان لیزر و فوتونیک» را 29 آذرماه امسال برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، نخستین همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان لیزر و فوتونیک» در مرکز مطالعات بهره‌وری سرمایه انسانی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری نخستین همایش شرکت‌های دانش‌بنیان لیزر و فوتونیک، آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با روند حمایت‌های ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی، برنامه‌های آینده ستاد، افق و چشم‌اندازی که برای توسعه فناوری لیزر پیش‌بینی می‌شود، بوده است. 

برپایی همایش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی به‌عنوان گامی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان ضروری است. در این همایش لزوم آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه لیزر با برنامه‌های ستاد توسعه لیزر فوتونیک و ساختارهای میکرونی، لزوم آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با چگونگی فرآیند حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و سرپرستی امور شرکت‌های دانش‌بنیان، لزوم ایجاد بستر تعامل بین شرکت‌ها و دانشگاهیان (خبرگان) و دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه با هماهنگی دولت و  ایجاد انگیزه برای راه‌اندازی شبکه‌های فناوری و تکمیل چرخه فناوری تا بازار (زنجیره ارزش شرکت‌ها) بررسی می‌شود.

همچنین لزوم معرفی برنامه‌های ترویجی ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، جمع‌بندی پرسشنامه‌ای جامع از تمامی فعالان و خبرگان این حوزه برای تجمیع در سیاست‌گذاری و تدوین سند راهبردی جامع لیزر، ایجاد فضای پرسش و پاسخ با حامیان صنعت لیزر برای شرکت‌ها و فعالان این حوزه، بیان استقرار دستگاه سیاست‌گذار و حامی برای ایجاد انگیزه در راستای توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی و جمع‌بندی اطلاعات مورد نیاز از شرکت‌های دانش‌بنیان برای برنامه‌ریزی بهتر در راستای توسعه صنعت از ضرورت‌های برگزاری این همایش محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در خردادماه 1395 ایجاد شد. هدف از ایجاد این ستاد به‌عنوان یک نهاد فراسازمانی ملی، هماهنگی دستگاه‌های مرتبط دولت و سازمان‌ها و نهادهای مردمی و تشکل‌های خصوصی است که بتواند تعاملات بین دستگاهی برای رسیدن به هدف‌های مشخص را پیگیری و اجرا کند. همچنین توجه به فناوری لیزر در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت توسعه اقتصادی و صنعتی کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha