• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95091508809
  • خبرنگار : 71424

مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

رسیدگی به پرونده فساد ۲۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی، برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس، خدمات اجتماعی شهردای تهران برای شهروندان، پیشنهاد وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه برای تصویب بسته توانبخشی ویژه شش بیماری، ناگفته‌هایی از آلودگی خاک تهران به فلزات سنگین و افزایش برخورد با خودروهای دارای نقص فنی سرخط مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه بودند.

به گزارش ایسنا، پانزدهم آذرماه یکی دیگر از روزهای پرخبر سرویس اجتماعی ایسنا بود؛ مهمترین‌های امروز از میان بیش از  80 خبر مخابره شده تا این لحظه به شرح زیر است:

رسیدگی به پرونده فساد ۲۰۰ میلیاردی در تأمین اجتماعی/ تغییر فرمول پرداخت مستمری

رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی در تامین اجتماعی و باید و نبایدهای تغییر فرمول حقوق بازنشستگی موضوع گفت‌وگوی ایسنا با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود. به گفته وی دولت یازدهم سازمان تامین اجتماعی را با مشکلات فراوانی تحویل گرفت و پرونده‌های متعددی از دوره قبل داریم. حجم فساد و سوءاستفاده صورت گرفته تنها در سه پرونده حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بود. آخرین پرونده به معامله یک زمین در یکی از شهرها با ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان باز می‌گردد که به قیمت هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته و تصاحب شده بود، اکنون مدارک مربوط به این معامله به دادگاه ارائه شده است.

چند درصد از مدارس کشور در برابر زلزله مقاومند؟

امروز مانور سراسری زلزله در  مدارس کشور برگزار شد تا دانش آموزان و دستگاه‌های ذیربط آمادگی خود را در برابر این پدیده محک بزنند. مرتضی اکبرپور، معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور از نوسازی و مقاوم‌سازی بیش از ۵۵ درصد از مدارس سراسر کشور خبر داده و اعلام کرده که موضوع ایمنی مدارس و مراکز آموزشی یکی از اولویت‌های این سازمان است.

به گفته وی موضوع ایمنی مدارس و مراکز آموزشی از جمله اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت بحران بوده و در سال‌های اخیر نیز با پیگیری‌های مدیریت‌بحران و همچنین دیگر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و خیرین اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. سازمان نوسازی مدارس مسئولیت مقاوم‌سازی مدارس را بر عهده دارد و بر اساس اعلام این سازمان تاکنون بین ۵۵ تا ۶۰ درصد از مدارس کل کشور نوسازی و مقاوم سازی شده‌اند و ما مشکلی از نظر ایمنی در این مدارس نمی‌بینیم، در این میان برخی از مدارس نیز ایمنی کافی را دارا هستند اما همچنان نسبت به باقی مدارس و میزان تاب آوریشان در برابر حوادثی همچون زلزله نگرانی‌هایی وجود دارد که امیدواریم به زودی این نگرانی نیز رفع شود که البته اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

ناگفته‌هایی از آلودگی خاک تهران به فلزات سنگین

دغدغه‌های رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران پس از هوای آلوده موضوع مهمترین خبر سرویس محیط زیست امروز ایسنا بود. مهندس محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران همزمان با ۱۴ آذر (روز جهانی خاک) می‌گوید: در روزگاری نه چندان دور، تهران از آب و هوایی پاک و سالم و از خاکی بسیار حاصلخیز برخوردار بود اما امروز تهران، نه تنها از آب سالم و هوای پاک، بلکه از خاک حاصلخیز نیز محروم است.

جزئیات بسته توانبخشی وزارت بهداشت برای ۶ بیماری

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، از تدوین پروتکل‌های درمانی توانبخشی پزشکی خبر داده است.

دکتر محمدتقی جغتایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه جدید وزارت بهداشت برای ارائه خدمات توانبخشی پزشکی به بیماران می‌گوید: وزارت بهداشت در راستای بهبود ارائه خدمات توانبخشی پزشکی، راهنماهای بالینی و پروتکل‌های ارائه این خدمات را تدوین می‌کند. این بسته شامل خدماتی است که باید بعد از گذراندن مراحل عمومی درمان بیمارانی که نیاز به خدمات توانبخشی پزشکی دارند، به آنها ارائه شود.

وی می افزاید: این بسته خدمتی، از سوی  وزارت بهداشت به عنوان پیشنهاد به شورای عالی بیمه ارائه شده و در دستور کار آن قرار گرفته است و این خدمات مخصوص بیماران دچار ضایعات نخاعی، سکته و ضربه‌ مغزی، قطع عضو و پارکینسون و آلزایمر است و فقط در مراکز جامع توانبخشی و بیمارستان‌ها ارائه می‌شود.

شناسایی ۷۰ پلاک قرمز در محله هرندی و تخریب ۲۵ خانه

رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری مفصل خود با خبرنگاران به موضوعاتی چون وضعیت کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر، کودکان کار، مراکز بهاران و ... پرداخته است.

وی در این نشست خبری با اشاره به سرانجام طرح انضباط شهری در محله هرندی می‌گوید: این طرح به صورت پایلوت در محله هرندی اجرایی شد گفت: ریاست قرارگاه را سردار رجب زاده بر عهده دارد و عمده جمع آوری معتادان نیز از محله هرندی بوده است که قریب به ۶۰۰ نفر جمع آوری شدند. پلاک به پلاک خانه‌ها را شناسایی کردیم. ۷۰ خانه پلاک قرمز شناسایی که ۲۵ خانه تخریب و مابقی پلمب شده‌اند که گردانندگان آنها نیز در زندان به سر می‌برند. نباید انتظار معجزه داشته باشیم که در تهران کارتن خوابی نباشد؛ هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که در تهران کارتن خوابی نیست اما نظارت‌های دقیق بر روی این محلات انجام می‌گیرد و حتی دادیار ناحیه قضایی نیز هر دو سه شب از محله بازدید می‌کند.

هشدار وزارت بهداشت درباره آمار بالای مرگ و میر حوادثی در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت نیز امروز نشستی خبری با اصحاب رسانه داشت که طی آن به اعلام آخرین آمارها از حوادث ترافیکی پرداخته است. بنا به اظهارات وی  آمار مرگ و میرهای ناشی از حوادث به ویژه تصادفات در کشور از مجموع آمار مرگ‌های ناشی از سه بیماری ایدز، سل و مالاریا بیشتر است. همچنین ۹ درصد کل مرگ و میرها و ۱۲درصد بار بیماری‌ها به علت حوادث و به ویژه حوادث ترافیکی است. در گروه سنی ۱۵ تا ۴۴سال، بیش از ۵۰ درصد مرگ‌ها ناشی از حوادث است. مرگ ناشی از حوادث بیش از دو برابر  مجموع مرگهای ناشی از سه بیماری ایدز، سل و مالاریا است.

افزایش ۳۰۰ درصدی برخورد با خودروهای دارای نقص فنی در ۲۵ روز گذشته

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگویی با ایسنا علل افزایش ترافیک در معابر پایتخت در روزهای اخیر را تشریح و از افزایش ۵۰۰ درصدی نصب پلاک اعزام به تعمیرگاه برای خودروهای دودزا، افزایش ۳۰۰ درصدی برخورد با خودروهای دارای نقص فنی و معرفی ۶۰۰۰ خودروی پلاک مخدوش به مقام قضایی خبر داده است.

 وی ساعات پیک ترافیک در معابر پایتخت را بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ اعلام کرد و گفت: توصیه ما به شهروندان این است تا حد امکان در این ساعت از ترددهای غیرضروری با وسیله نقلیه شخصی خودداری کرده و از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استفاده کنند.

شما می‌توانید پنج خبر پربازدید اجتماعی ایسنا را با کلیک بر روی تیترهای زیر مطالعه کنید:

رسیدگی به پرونده فساد ۲۰۰ میلیاردی در تأمین اجتماعی/ تغییر فرمول پرداخت مستمری

خاک تهران هم آلوده است

چند درصد از مدارس کشور در برابر زلزله مقاومند؟

آنفلوآنزای مرغی، ویروسی باهوش+توصیه‌های وزارت بهداشت

۳ خوردنی مفید با خاصیت ضدالتهابی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha