• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95091609686
  • خبرنگار : 71432

از بازدید وزیر بهداشت از ایسنا تا جزئیات دریافت گواهی‌ مربیان سوادآموزی

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

«بازدید وزیر بهداشت از ایسنا»، «گلایه حکیمی پور از رها شدن خانه «رهنما»/اتمام مرمت خانه جلال و سیمین؛ بزودی»، «وزارت بهداشت پای حق داروسازان ایستاد/بیمه‌ها بدهی‌شان را صاف کنند»، «احتمال اجرا شدن قانون معلولان از ابتدای سال ۹۶»، «بردگی مجازی؛ هنر رسانه‌ای غرب / فقرمالی؛ ریشه برده‌داری مدرن»، «مشروط شدن ادامه همکاری مربیان سوادآموزی با آموزش و پرورش/ جزئیات دریافت گواهی‌ مربیان سوادآموزی»، «شناسایی ۳۳۲۳ کانال در حوزه قماربازی/ انهدام باند قماربازی آنلاین» و «جزئیات شناسایی و تشخیص هویت جان‌باختگان حله و قطار سمنان» سرخط مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه بودند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

وزیر بهداشت در ایسنا:

توصیه مراجع به وزیر بهداشت برای ادامه حضور در دولت دوازدهم

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با روز دانشجو و سالروز تاسیس ایسنا در این خبرگزاری حضور پیدا کرد و گفت: امروز گرفتار رسانه‌هایی هستیم که مدعی‌اند اخلاق جزو اهداف‌شان است اما در عمل می‌بینیم که اخلاق را رعایت نمی‌کنند و آنها بیشترین ضربه را به منافع ملی وارد می‌کنند و متاسفانه در همه گروه‌ها نگاه‌های متفاوت سیاسی هم وجود دارد و افکار عمومی را مدیریت می‌کنند، اما آنجا برای ما که فرزندان انقلاب هستیم دردآور است که تلاش می‌کنم خودشان را از جنس ما نشان بدهند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا درباره حضور در دولت دوازدهم به توصیه مراجع برای ادامه حضور در دولت بعدی اشاره کرد و گفت: یک بار چند خبرنگار از من این موضوع را پرسیدند و من هم حرف دلم را زدم، اما بعد از آن برخی مراجع به طور حضوری در قم به من تذکر دادند و تاکید کردند که دیگر این حرف را نگو. در دولت هم به من همین موضوع را گفتند. من هم بنابراین جوابی برای شما ندارم. البته امیدوارم هدف کسانی که این سوال را می‌کردند خیر بوده باشد، اما حاشیه‌سازی روی این موضوعات کمک به مردم نیست و بیشتر باعث ایجاد ناامیدی می‌شود.

گلایه حکیمی پور از رها شدن خانه «رهنما»/اتمام مرمت خانه جلال و سیمین؛ بزودی

احمد حکیمی پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در بازدید یک‌ روزه خود از بناهای تاریخی پایتخت، روند مرمت خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد را از نزدیک پیگیری و اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پیمانکار، خانه سیمین و جلال به عنوان یک پاتوق فرهنگی برای نویسندگان بدل می‌شود و طی چند ماه آینده و در نیمه اول سال آتی به اتمام می‌رسد.

پاسخ رییس سازمان غذا و دارو به انتقادات داروسازان:

وزارت بهداشت پای حق داروسازان ایستاد/بیمه‌ها بدهی‌شان را صاف کنند

دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار ایسنا و در پاسخ به برخی اظهارنظرها که بعضا از سوی داروسازان مطرح شده و اعلام می‌شود که در طرح تحول نظام سلامت جایگاهی برای داروسازان در نظر گرفته نشده، گفت: در این زمینه اشتباهی که برخی افراد مرتکب می‌شوند و متاسفانه این اشتباه به دلیل جوسازی مخالفان طرح تحول نظام سلامت انجام شده، این است که گمان می‌کنند طرح تحول سلامت برای قشر پزشک کشور ایجاد شده است.

وی افزود: این درحالیست که چنین اظهارنظری درست نیست؛ چرا که هدف طرح تحول نظام سلامت مردم هستند. یعنی ما برای کاهش فشار بر مردم، افزایش عدالت در دسترسی جهت دریافت خدمات سلامت، ارتقای کیفیت، راحتی و آسایش مردم و کاهش هزینه از جیب مردم این طرح را اجرا کردیم. بنابراین هدف طرح تحول نظام سلامت این نیست که اقشار پزشکی یا عده‌ای خاص درآمدشان کم یا زیاد شود، بلکه هدف رفاه مردم در حوزه بهداشت و درمان است.

رییس سازمان بهزیستی تاکید کرد:

احتمال اجرا شدن قانون معلولان از ابتدای سال ۹۶

انوشیروان محسنی بندپی، رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه امیدواریم در ابتدای سال ۱۳۹۶ شاهد اجرایی شدن اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان باشیم، گفت: باید زمینه پویایی، تحرک و به منصه ظهور رساندن استعدادهای معلولان فراهم شود. همچنین این امید را داریم تا بتوانیم در پیوستن معلولان به فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه حداکثر تلاش را داشته باشیم.

در نشست «تحلیلی بر برده‌داری مدرن» عنوان شد

بردگی مجازی؛ هنر رسانه‌ای غرب / فقرمالی؛ ریشه برده‌داری مدرن

حسین راغفر از استادان دانشگاه در نشست «تحلیلی بر برده‌داری مدرن»، برده‌داری مدرن را پدیده‌ای دانست که بر اساس آن نیروی کار، کاری را بدون دستمزد و یا با دستمزد بسیار نازل انجام دهد.

وی با بیان اینکه این پدیده عمدتاً ریشه در فقر مالی افراد دارد، گفت: بر اساس تخمین سازمان ملل امروزه حدود ۴۰  میلیون نفر در دنیا و به ویژه در کشورهای جنوب شرق آسیا مانند هند و ازبکستان تحت عنوان برده‌داری مدرن به کار مشغول هستند. در ایران نیز همانند سایر کشورها برده داری مدرن در اشکال گوناگون از جمله کار کودکان، فروش اعضاء بدن و اشتغال غیر رسمی زنان در صنایعی مانند نساجی و تولید پوشاک با حقوق‌های بسیار ناچیز و ساعات کاری طاقت فرسا شاهد هستیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به ایسنا اعلام کرد

مشروط شدن ادامه همکاری مربیان سوادآموزی با آموزش و پرورش/ جزییات دریافت گواهی‌ مربیان سوادآموزی

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به اعلام جزئیات دریافت گواهی رسمی مربیان سوادآموزی پرداخت و گفت: ادامه همکاری ۶۴ هزار آموزش دهنده نهضت از سال ۹۶ منوط به کسب این گواهینامه خواهد بود.

سردار هادیانفر:

شناسایی ۳۳۲۳ کانال در حوزه قماربازی/ انهدام باند قماربازی آنلاین

سردار هادیانفر رییس پلیس فتای ناجا با اعلام انهدام یک باند قماربازی آنلاین که ۲۳ میلیارد تومان کلاهبرداری و قماربازی داشت، گفت: تاکنون ۳۳۲۳ کانال در حوزه قماربازی شناسایی شده‌اند.

تمهیدات محیط زیست برای مقابله با شیوع آنفلوآنزای پرندگان

علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به شیوع آنفلوآنزای مرغی یا فوق حاد پرندگان در ایران از ابتدای آذرماه از تمهیدات سازمان حفاظت محیط زیست به منظور جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد در کشور و ممنوعیت صدور پروانه شکار در همه استان‌های کشورخبر داد و تاکید کرد: در شرایط کنونی شکار پرندگان حتی با داشتن مجوز تخلف محسوب می‌شود.

جزئیات شناسایی و تشخیص هویت جان‌باختگان حله و قطار سمنان

مسعود قادی پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری جزییات شناسایی و تعیین هویت جانباختگان حادثه تروریستی حله عراق و تصادف قطار سمنان را تشریح کرد و گفت: از روز چهارم آذرماه که حادثه تروریستی در حله عراق رخ داد در حالت آماده‌باش قرار داشتیم. همچنین ۵ آذرماه، ساعت ۲۰:۰۰ پیکر شهدا به اداره پزشکی قانونی استان تهران انتقال یافت. علاوه براین، از میان  ۵۲ پیکر انتقال یافته، ۳۶ پیکر زن، ۱۲ زن و ۴ پیکر به علت شدت آسیب‌دیدگی جنسیت آنها مشخص نبود. تیم تخصصی با حضور معاونت دادستان و ناجا کار شناسایی و تعیین هویت را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

نجات ۸ سرنشین حادثه سقوط بالگرد در دریاچه چیتگر

سقوط یک فروند هلی کوپتر در دریاچه شهدای خلیج فارس

مشروط شدن ادامه همکاری مربیان سوادآموزی با آموزش و پرورش/ جزئیات دریافت گواهی‌ مربیان سوادآموزی

احتمال اجرا شدن قانون معلولان از ابتدای سال ۹۶

موبایل برای کودکان زیر ۳ سال ممنوع

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha