• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95091710409
  • منبع : نمایندگی گیلان

سردار انصاری: اصلاحات قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در حال بررسی است

سردار انصاری: اصلاحات قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در حال بررسی است

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست

به گزارش ایسنا، سردار محسن انصاری امروز چهارشنبه(17آذرماه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دلاوری و ایثارگری مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد زبانزد است. آمار شهدا، ایثارگران و جانبازان این استان بیانگر این است که روحیه سلحشوری، شهادت طلبی و ایثار در بین مردم این استان قوی بوده است و این روحیه با تقدیم شهید مدافع حرم این استان همچنان تداوم دارد.ما هنوز هم در میدان نبرد و مبارزه هستیم و لازمه مبارزه با سلطه و استکبار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که مهمترین ویژگی این فرهنگ، صبر و استقامت است و فرهنگ ایثار و شهادت یک ثروت بزرگ است که در طول انقلاب بازسازی شده است.

وی ادامه داد: سه آفت تخریب، تحریف و فراموش کردن سابقه مبارزات، ایثار و شهادت در حال آسیب رساندن به فرهنگ ایثار و شهادت هستند.برخی‌ها در حال تلاش هستند که حماسه دفاع مقدس را به افسانه تبدیل کنند که ما باید به هوش باشیم و اجازه ندهیم آنها این کار را انجام دهند.آن چیزی که در شورای مرکزی ترویح فرهنگ ایثار و شهادت مدنظر بوده پرهیز از ارائه خدمات و امکانات سخت افزاری و تسهیلاتی است و همانطور که دشمن با سلاح نرم به جنگ با ما برخاسته است ما نیز باید به صورت نرم افزاری با او مقابله کنیم.

وی افزود: هم اکنون 60 یا 70درصد مردم در فضای مجازی فعالیت دارند و باید از طریق این شبکه‌ها کار فرهنگی انجام دهیم تا انجام کارهای فرهنگی در فضای مجازی در دستور کار شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان قرار گیرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امورایثارگران در رابطه باقانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران خاطرنشان کرد: اجرای آزمایشی این قانون برای چهار سال تمدید شده است و تا تاریخ دوم دی ماه سال جاری این زمان چهارساله به اتمام می‌رسد که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تجدید و اجرای به موقع این قانون پس از اتمام دوره چهارساله آن اقداماتی را با دولت و مجلس شورای اسلامی انجام داده است.

سردار انصاری ادامه داد: اصلاحات این قانون را به دولت پیشنهاد داده‌ایم که در کمیسیون دولت در حال بررسی است و همچنین هفته گذشته این قانون طی لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد تا قانون خدمات رسانی ایثارگران دائمی شود.

وی اضافه کرد:پیشنهاد دائمی شدن این قانون توسط مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارجاع داده شده است اما در صورت طولانی شدن روند بررسی در شورای نگهبان، جای نگرانی نیست چراکه نسبت به تمدید آن برای مدت یک سال اقدام می‌شود تا کارهای لازم در خصوص آن انجام شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خدمات سید مصطفی مهدی، مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و سیدمنصور موسوی به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha