• شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95092011383
  • خبرنگار : 71434

نشست کارشناسان روسیه و آمریکا در ژنو پیرامون حلب

نشست کارشناسان روسیه و آمریکا در ژنو پیرامون حلب

مسئولان آمریکایی و روسی امروز (شنبه) به منظور بررسی اوضاع شهر حلب سوریه در ژنو گرد هم می‌آیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا در میان کارمندان سفارت این کشور در پاریس و خانواده‌هایشان اعلام کرد که نشست امروز با هدف بررسی اوضاع در شهر حلب در شمال سوریه برگزار می‌شود.

جان کری تاکید کرد: ما با جدیت با کسانی که در دیدگاه‌هایمان با آن‌ها اختلاف داریم تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم راهی راهی به نام بشریت بیابیم که بتوان به وسیله آن از مردم حلب حمایت کرده و طرف‌های درگیر را به توافق رسانده و روند سیاسی را پیش برد.

کری اعلام کرد: می‌دانم که مردم از اینگونه نشست‌ها خسته‌ شده‌اند، من هم خسته هستم، اما چه می‌شود کرد؟ آیا باید به خانه برگردیم و آخرهفته زیبایی را در "ماساچوست" سپری کنیم در حالی که مردم درحلب کشته می‌شوند. یا اینکه در واشنگتن بنشینیم و کاری انجام ندهیم؟ ما اینگونه عمل نمی‌کنیم و این شیوه‌ای نیست که ایالات متحده آن را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که امروز تیمی از کارشناسان آمریکایی به دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و برای دیدار با مقامات روسیه به ژنو می‌روند.

این نشست با هدف ارزیابی اوضاع در شهر حلب و پس از حدود چهار هفته تلاش بی فایده برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت پایان دادن به درگیری‌ها برگزار می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: چیزی که در حلب رخ می‌دهد "بدترین فاجعه" است. آنچه که در سوریه شاهدش هستیم "بدترین فاجعه از زمان جنگ جهانی دوم" است و این مساله‌ای "غیر قابل قبول" است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا نشست امروز (شنبه) در ژنو را تلاشی برای نجات حلب از "ویرانی کامل" از طریق ایجاد آتش بس و خارج کردن غیرنظامیان و مخالفان مسلح و وارد کردن کمک‌های انسانی به این شهر دانست.

جان کری گفت: تلاش‌ها برای نجات حلب از ویرانی ادامه دارد و پس از دیدار کارشناسان روسی و آمریکایی به توافقی درباره نحوه حمایت از غیرنظامیان و تعامل با مخالفان مسلح آن چنان که امیدواریم خواهیم رسید.

جان کری که قرار است عصر امروز پاریس را به مقصد آمریکا ترک کند تاکید کرد: ما به راهکاری برای حمایت از مردم حلب نزدیک شده‌ایم اما هنوز موفق نشده‌ایم.

همزمان یک مسئول بلندپایه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نشست امروز نشستی فنی بوده و در سطح وزرای خارجه دو کشور نیست و موضوع آن بررسی طرح حلب در سه بخش آتش بس کمک انسانی به ساکنان و خارج کردن مخالفان و غیرنظامیان از حلب است.

پیشتر نیز قرار بود وزرای خارجه آمریکا و روسیه روز چهارشنبه در ژنو با یکدیگر درباره سوریه دیدار کنند اما این دیدار لغو شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha