• شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95092011585

سازمان ملل: مخالفان سوری مانع از خروج غیرنظامیان از شرق حلب می‌شوند

سازمان ملل: مخالفان سوری مانع از خروج غیرنظامیان از شرق حلب می‌شوند

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، افراد مسلح مخالفان سوریه اجازه نمی‌دهند غیرنظامیان شرق حلب را ترک کنند در حالی که صدها تن از مردان حلب که طی هفته گذشته به مناطق تحت کنترل دولت سوریه رفته‌اند همچنان گمشده محسوب می‌شوند و اثری از آنها نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روپرت کلویل، سخنگوی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در این باره گفته است: ما به شدت درباره امنیت غیرنظامیان حلب نگرانیم؛ چه افرادی که همچنان در مناطق تحت کنترل مخالفان مانده‌اند چه کسانی که به مناطق تحت کنترل دولت گریخته‌اند.

کلویل طی سخنرانی خود در ژنو همچنین عنوان کرد که افرادی که در مناطق تحت کنترل مخالفان مانده‌اند در کوچک‌ترین اماکن تجمع کرده‌اند چرا که نیروهای دولتی و متحدان آن‌ها به پیشروی خود ادامه می‌دهند و طی روزهای اخیر حملات خود را متمرکز کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که در حال حاضر احتمالا حدود ۱۰۰ هزار غیرنظامی در مناطق تحت کنترل مخالفان سوری در شرق حلب حضور دارند در حالیکه معتقدیم ۳۰ هزار تن دیگر به مناطق تحت کنترل دولت گریخته‌اند. ما همچنین نسبت به حدود ۵۰۰ مورد پزشکی در میان مردم حلب که به خروج فوری از مناطق تحت کنترل شورشیان نیاز دارند، نگرانیم.

سخنگوی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین اظهار کرد: ما ادعاهای نگران کننده‌ای مبنی بر این دریافت کرده‌ایم که صدها تن از مردانی که به مناطق تحت کنترل دولت گریخته‌اند در حال حاضر گم شده‌اند.

کلویل با اشاره به حضور حدود ۱۵۰ فعال سیاسی و مدنی که اکنون در مناطق تحت کنترل مخالفان حضور دارند و می‌ترسند در صورت تلاش برای ترک این مناطق توسط نیروهای دولت بازداشت شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای وحشتناک از بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و ناپدید شدن‌های اجباری توسط دولت سوریه ما قطعا به شدت درباره سرنوشت این افراد نگران هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha