• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95092213084
  • خبرنگار : 71214

پس از ۱۰ سال برگزار شد

جشن خودکفایی گندم با حضور رئیس‌جمهوری

جشن خودکفایی گندم با حضور رئیس‌جمهوری

پس از ۱۰ سال ایران دوباره به خودکفایی در تولید گندم رسید و جشن خودکفایی گندم برای شکرگذاری امروز با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در سال‌های پایانی دولت هشتم ایران در تولید گندم به خودکفایی رسید و جشن خودکفایی را برگزار کرد، اما این جشن‌ چندان دوامی نداشت و آخرین آن در سال ۱۳۸۵ برگزار شد و به گفته رئیس دولت یازدهم طی سال‌های دولت گذشته هر سال یک میلیون تن از تولید این محصول استراتژیک کاسته و به واردات آن اضافه می‌شد، به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۲ میزان واردات گندم به حدود هفت میلیون تن رسید.

اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و حجتی که پیش از این نیز سابقه خودکفایی گندم را در کارنامه خود داشت، سالانه به تولید و خرید تضمینی گندم اضافه و واردات آن محدودتر می‌شد به گونه‌ای که به ترتیب طی سال‌های ۱۳۹۳ تا امسال ۶.۷ میلیون تن، ۸.۲ میلیون تن و ۱۱.۵ میلیون تن گندم تولید شده مازاد کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد و امسال دومین سالی بود که کشور به خودکفایی گندم ‌رسید، اما پس از حدود ۱۰ سال دوباره جشن خودکفایی گندم در دستور کار قرار گرفت، چرا که امروز جشن شکرگزاری برداشت محصول یا همان جشن خودکفایی سابق در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی، رییس دفتر رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار و از کشاورزان نمونه و مسئولان تقدیر شد.

اهدای تندیس گندم به کشاورزان نمونه 

در این مراسم با اهدای تندیس گندم از سوی رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی از نوبخت – رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، طیب‌نیا – وزیر امور اقتصاد و دارایی و سیف – رییس کل بانک مرکزی به دلیل حمایت همه‌جانبه از بخش کشاورزی با تدوین و تصویب قوانین، تامین منابع و اعتبارات مورد نیاز و بکارگیری توان شبکه بانکی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی تقدیر شد.

همچنین از اسماعیل اسفندیاری‌پور – مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی – به دلیل مدیریت مناسب و از رییس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر به دلیل پژوهش‌های کاربردی و تولید بذر تقدیر شد.

در این مراسم از سیادت به دلیل بومی‌سازی ادوات کشاورزی، از نصیری - گندمکار نمونه - با برداشت ۱۲ تن در هکتار، از کرنوکر - چغندرکار نمونه - با برداشت ۱۶۸ تن در هکتار با اهدای تندیس از سوی رییس جمهور تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha