• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95092213862
  • خبرنگار : 71530

سرفصل مهم‌ترین اخبار «اجتماعی» ایسنا

سرفصل مهم‌ترین اخبار «اجتماعی» ایسنا

تهران "غبارآلود" می‌شود، تشکیل «کمیته تامین معلمان آینده»؛ به‌زودی، 24 درصد خانواده‌ها هیچ فرد شاغلی ندارند، تصویب برنامه ملی کنترل و کاهش «طلاق»، کمیته امداد هم «اورژانس اجتماعی » راه‌اندازی می‌کند، نمک نان نصف می شود، آغاز بسیج ملی کاهش مصرف قند، نمک و چربی از اواخر آذرماه، تجهیز همه روستاهای کشور به اینترنت تا سه سال آینده و... از مهمترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در 24 ساعت گذشته هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از 60 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است.  برخی از آن‌ها  در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

امروز هم همانند روزهای گذشته خبر وضعیت هوای پایتخت از اخبار مهم اجتماعی ایسنا بود و مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با  اشاره به پایداری جو غالب مناطق کشور طی امروز و فردا، از غبارآلود بودن هوای تهران طی دو روز آینده خبر داد؛ همچنین آنکه مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز نتایج پیش­‌بینی آلودگی هوا را  نشانگر افزایش جزئی غلظت آلاینده‌ها طی روز جاری (دوشنبه) نسبت به روز گذشته دانست و گفت: انتظار می­‌رود این میزان آلودگی در روز سه­‌شنبه افزایش یافته و شرایط کیفی نامطلوب برقرار شود.

 در اخبار شهری نیز شاهد گلایه قالیباف از رفتار دولت با مترو بودیم تا جاییکه شهردار تهران از «رفتار سیاسی دولت» در عدم پرداخت اعتبارات توسعه حمل و نقل عمومی گلایه کرد  و صبح امروز در مراسم افتتاح ایستگاه مترو حسین آباد گفت: تجربه نشان داده است که برای تصمیم گیری در کلان شهرها باید علاوه بر انجام اقدامات سلبی، به اقدامات ایجابی نیز روی بیاوریم و این در حالیست که اگر می‌خواهیم برای تهران با 10 میلیون نفر جمعیت روزانه هر تصمیمی در حوزه‌های ایجابی و سلبی بگیریم نیازمند کار دقیق و کارشناسی هستیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

قالیباف همچنین اظهار کرد که مردم در قطار از طولانی بودن سرفاصله‌ها گلایه  کردند و من به آنها توضیح دادم که ما یک حداقل پولی داریم که یا می‌توانیم همه پول را واگن خریده و سرفاصله را کم کنیم اما دقت داشته باشید که مترو حالا سه میلیون مسافر دارد و قطعا این سه میلیون از این اقدام شهرداری خوشحال شده و ما را نیز تشویق می‌کنند اما این فقط برای راضی شدن سه میلیون است و یا می‌توانیم این پول را صرف توسعه کرده تا همه مردم تهران از جمله همان سه میلیون نفر بتوانند از مترو  استفاده کنند؟.

تجهیز همه روستاهای کشور به اینترنت تا سه سال آینده نیز از دیگر اخبار حوزه شهری بود که در آن معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به تحقق برنامه های وزارت ارتباطات برای توسعه روستاهای کشور و ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت های ارتباطی روستاها از بهره‌مندی تمام روستاهای کشور از اینترنت تا سه سال آینده خبر داد.

در سرویس خانواده ایسنا نیز امروز در خبر  24درصد خانواده‌ها هیچ فرد شاغلی ندارند از مهمترین اخباری بود که رییس کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آن اعلام کرد که درآمد 57 درصد از خانواده‌ها را یک نفر، 15.5 درصد را 2 نفر تامین می‌کنند و در 24 درصد خانواده‌ها هیچ فرد شاغلی وجود ندارد. وی همچنین گفت که تا پایان سال 93، 12 میلیون دختر و پسر هرگز ازدواج نکرده بودند که این آمار مربوط به پسران تا سن 35 سال و دختران تا سن 30 سال می‌شود. البته این آمار از سن 35 سالگی تا 50 سالگی به 1.5 میلیون نفر تنزل پیدا می‌کند و بعد از 50 سالگی به 150 هزار نفر می‌رسد.

هم چنین آنکه امروز معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد که به زودی ستاد ملی زن و خانواده برگزار می‌شود و یکی از دستور جلسه‌های آن تقسیم کار ملی در زمینه سیاست‌های کلی خانواده و تصویب آن است و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برنامه‌ای دارد با عنوان برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

علاوه بر آن معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از راه‌اندازی «اورژانس اجتماعی کمیته امداد» توسط این نهاد خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح راه‌اندازی این اورژانس را ارائه و در انتظار تصویب آن هستیم، به طوری که در صورت موافقت با این طرح، کمیته امداد می‌تواند هر فردی را در هر نقطه‌ای از ایران که نیازمند دریافت خدماتی درچارچوب وظایف و خدمات کمیته امداد باشد، امدادرسانی کنیم.

در سرویس حوادث انتظامی نیز امروز شاهد انتشار خبری مبنی بر گلایه‌های ترافیکی صریح رییس پلیس پایتخت  بودیم که در آن سردار ساجدی نیا،رییس پلیس پایتخت درباره دلایل افزایش ترافیک معابر تهران با بیان اینکه پلیس نمی‌تواند مرتب مردم را اعمال قانون کند بر لزوم تامین زیرساخت‌های لازم شهری تاکید کرد. وی هم چنین از  دستگیری 199 سارق و انهدام 31 باند سرقت طی دو روز گذشته خبر داد و گفت : عملیات گسترده‌ای را در شهر تهران، 7 استان و 13 شهرستان دیگر اجرا شد که در مجموع منجر به دستگیری 199 نفر شد که در قالب 31 باند فعالیت می‌کردند.

وی در ادامه از افزایش 250 گشتی موتوری تا پایان ماه در تهران نیز خبر داد.

در سرویس سلامت ایسنا نیز امروز خبر هایی در خصوص کاهش مصرف قند، نمک و چربی منتشر شد تا جایی که معاون بهداشت وزارت بهداشت نسبت به مصرف بالای قند، نمک و چربی هشدار و از آغاز بسیج ملی کاهش مصرف قند، نمک و چربی از اواخر آذرماه خبر داد؛ هم چنین آنکه امروز تفاهم نامه بازنگری استانداردهای نان از سوی وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد امضاء شد و به موجب آن نمک نان نصف و  70 هزار نانوا تحت نظارت‌ وزارت بهداشت در می آیند.

همچنین آنکه در میان اخبار سلامت ایسنا امروز شاهد انتشار خبری مبنی بر راه‌اندازی سامانه «صدور معرفی نامه بستری آنلاین»بودیم که به موجب آن بزودی اطلاعات تمامی بیمه شدگان نیروهای مسلح که نیازمند بستری در بیمارستان هستند، همزمان با فرایند بستری شدن، در سامانه سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح ثبت و کنترل می شود.

در میان اخبار سرویس آموزش و پرورش ایسنا نیز امروز خبری مبنی بر تشکیل «کمیته تامین معلمان آینده» منتشر شد که در آن وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کمیته مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و حوزه ستادی با عنوان کمیته تامین معلمان آینده با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آینده نزدیک خبر داد.

استقبال از تغییر "تقویم آموزشی"  نیز از دیگر اخبار مهم این حوزه بود که رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با اشاره به استقبال آموزش و پرورش برای تغییر تقویم آموزشی کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد آموزش مبتنی بر تنوع اقلیمی در فرآیند یاددهی و یادگیری موثر باشد؛ در حال حاضر نیز مصوبه تغییر تقویم آموزشی در دولت است. ما به این برنامه علاقه مند هستیم و از آن استقبال می‌کنیم و کلیت آن را با توجه به جغرافیای وسیع کشور قبول داریم اما هنوز  جزئیات و چگونگی آن  به بحث گذاشته نشده است.

پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا طی 24 ساعت گذشته نیز در ادامه با یک کلیک قابل دسترسی هستند:

سارق سابقه‌دار میدان ونک دستگیر شد

مروری بر بودجه پیشنهادی وزارت رفاه/ تعیین تکلیف بیمه سلامت همگانی

ایستگاه مترو «حسین آباد» افتتاح شد

تجهیز همه روستاهای کشور به اینترنت تا سه سال آینده

3 بیماری که هنوز "خاص" نیستند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha