• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۸:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95092314725
  • خبرنگار : 71432

از نصب چراغ راهنما روی ۷۰ درصد محصولات غذایی تا ممنوعیت صادرات خاک

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

«جلسه‌ بودجه‌ای فرمانداری تهران و واریز اعتبارات به حساب شهرداری»، «نصب چراغ راهنما روی ۷۰ درصد محصولات غذایی»، «نتیجه بررسی پرونده "مرگ به دلیل تزریق پنی‌سیلین" اعلام شد»، «زنان با سقف و حصار شیشه‌ای مواجه‌اند/ آمارها با واقعیات تناسبی ندارند»، «طرح "مدرسه قهرمان" کلید خورد /اضافه شدن ۴۰ رشته ورزشی به این طرح»، «صادرات خاک ممنوع»، «آخرین وضعیت تشخیص هویت فوت‌شدگان حادثه قطار سمنان» و «ترافیک تهران با تلنگری به کما می‌رود/ طرح زوج و فرد ترافیک را به نقاط دیگری برد» سرخط مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه بودند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

نتیجه بررسی پرونده "مرگ به دلیل تزریق پنی‌سیلین" اعلام شد

دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت بررسی داروی پنی‌سیلین که گفته می‌شد منجر به فوت یک نفر در کاشان شده است، گفت: طبق آخرین اطلاعی که درباره آن شماره سری ساخت داروی پنی‌سیلین دادند، مشخص شد که دارو مشکلی ندارد و حال باید ببینیم که علت فوت بیمار چه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه داروی پنی‌سیلین مذکور مشکلی نداشته، گفت: درباره مرگ و میر بیماران با دارو، همواره مشکل از داروها نیست، بلکه گاهی اوقات مسائل زمینه‌ای و حاشیه‌ای وجود دارد و ممکن است مسائل دیگری در فوت بیمار دخیل باشد. بنابراین نمی‌توانیم بلافاصله نتیجه‌گیری کنیم که دارو دچار مشکل بوده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان:

زنان با سقف و حصار شیشه‌ای مواجه‌اند/ آمارها با واقعیات تناسبی ندارند

شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست هم اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی با اشاره به اینکه زنان با سقف و حصار شیشه‌ای و کف‌های چسبنده مواجه هستند، اظهار کرد: منظور از کف های چسبنده اعتماد به نفس پایین برخی از زنان است که اجازه فعالیت در عرصه های مختلف را به آنها نمی دهد. در مجموع سقف‌های شیشه‌ای و کف‌های چسبنده مانع تحرک شغلی و مدیریتی زنان در کشور می‌شود.

وی با اشاره به وجود محدودیت هایی برای زنان در سطح دنیا و از جمله ایران برای پیشرفت سیاسی و حضور در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی گفت: این موانع موجب شده که صدای زنان به گونه‌ای مطلوب شنیده نشود. در جوامع دموکراتیک نیز با این وضعیت مواجه هستیم البته در دو دهه اخیر پیشرفت هایی در حوزه سیاست، اجتماع، آموزش و ... حاصل شده است و زنان توانسته‌اند به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی بیشتر راه پیدا کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

ترافیک تهران با تلنگری به کما می‌رود/ طرح زوج و فرد ترافیک را به نقاط دیگری برد

محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه ترافیک تهران مشابه بیماریست که حال وخیمی دارد، اظهار کرد: کوچکترین تلنگر به این بیمار باعث می‌شود که به کما برود، بنابراین کوچکترین مداخله ترافیک تهران را دچار اختلال می‌کند چه بسا که با کمترین بارش باران یا برف یا برگزاری نمایشگاه در تهران وضعیت ترافیک تهران وخیم‌تر می‌شود و تهران به طور کلی قفل می‌شود؛ در چنین شرایطی است که شهروندان مسیر ۱.۵ ساعته را ۳.۵ ساعت طی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ نهادی نمی‌تواند فکر کند به تنهایی قادر است مشکل ترافیک تهران را حل کند افزود: اجرای طرح زوج و فرد تا حدی در کاهش ترافیک تاثیرگذار بوده ولی تنها مربوط به بخشی بوده که طرح در آن منطقه انجام می‌شده است. در حقیقت ترافیک از نقطه‌ای به نقطه دیگر تهران انتقال یافته است ولی به طور کامل حل نشده است؛ چه بسا که در طرح زوج و فرد بیشتر نگاه محیط زیستی و کاهش آلودگی حاکم بود و بحث کاهش ترافیک مطرح نبوده است. ترافیک تهران از لحاظ زمانی و مکانی انطباق پیدا می‌کند ولی حذف نمی‌شود.

آخرین وضعیت تشخیص هویت فوت‌شدگان حادثه قطار سمنان

احمد شجاعی رییس پزشکی قانونی کشور ضمن افتتاح پزشکی قانونی منطقه جنوب تهران درباره آخرین وضعیت تشخیص هویت فوت‌شدگان حادثه قطار سمنان گفت: با بررسی‌هایی که در پزشکی قانونی انجام شد، ۴۳ نفر تشخیص هویت شدند، یعنی از حادثه سمنان هر پیکر و قطعه‌ای که به پزشکی قانونی داده شد آن را تشخیص هویت و اعلام کردیم.

رییس کل پزشکی قانونی کشور درباره شهدای حادثه حله نیز گفت: تمام قطعات و پیکرها بررسی شده و ۵۷ نفر را تشخیص هویت و اعلام کردیم که از بین آنها ۲ نفر خارجی بودند که یک نفرشان تبعه عراق و یک نفرشان هم تبعه کشور افغانستان بود.

صادرات خاک ممنوع

مسعود منصور معاون حفاظت و امور اراضی سازمان‌جنگل‌ها، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه قانونگذار صدور هر گونه خاک کشاورزی، مرتعی و نباتی را به خارج از کشور ممنوع کرده است، گفت: دستگاه‌های متولی خاک باید به سرعت دور هم نشسته و با قاچاق خاک از کشور مقابله کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

طرح "مدرسه قهرمان" کلید خورد /اضافه شدن ۴۰ رشته ورزشی به این طرح

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح مدرسه قهرمان در مدارس ابتدایی و متوسطه دخترانه و پسرانه ۲۸ استان کشور و در ۴۰ رشته ورزشی خبر داد و گفت: امسال نتایج پایلوت طرح مدرسه قهرمان استخراج شد و بررسی‌های استانی و اقتضائات محیطی نشان دهنده مثبت بودن طرح مدرسه قهرمان بود این تجربه نشان داد تفویض اختیار به مدارس راهگشاست و مزایای خوبی دارد.

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد

نصب چراغ راهنما روی ۷۰ درصد محصولات غذایی

دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به طور میانگین ۷۰ درصد صنایع غذایی کشور کار برچسب‌گذاری محصولات‌شان را انجام داده‌اند، گفت: همه صنایع کار برچسب‌گذاری را انجام نداده‌اند اما واقعیت این است که در این شرایط اقتصادی نامطلوب کشور همین که صنعت این موضوع را پذیرفته و بسته‌بندی‌هایش را اصلاح کرده، بسیار خوب است؛ چرا که انجام این برچسب‌گذاری هزینه دارد و کار بزرگی است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

زنده شدن موتورسوار حادثه‌دیده در سردخانه

نتیجه بررسی پرونده "مرگ به دلیل تزریق پنی‌سیلین" اعلام شد

ترافیک تهران با تلنگری به کما می‌رود/ طرح زوج و فرد ترافیک را به نقاط دیگری برد

وزیر بهداشت: عزت درسایه وحدت، همدلی و هم‌افزایی ایجاد می‌شود

نصب چراغ راهنما روی ۷۰ درصد محصولات غذایی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha