• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95092515940
  • خبرنگار : 71432

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز پنج‌شنبه

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز پنج‌شنبه

«پاسخ به شبهات ثبت نام آرم طرح ترافیک»، «رتبه 13 حقوق پزشکان در میان دستگاه‌ها»، «واگذاری نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی به بخش خصوصی»، «آخر هفته‌ای سرد و بارانی»، «محاسبه سرانه دانش‌آموزی طی شش تا هفت ماه آینده»، «صدور مجوز تولید 100 هزار خودرو دیزلی» و«انتقاد وزیر بهداشت از افرادی که سرمایه‌های اجتماعی کشور را نشانه رفته‌اند» سرخط مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز پنج‌شنبه بودند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از 40 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

پاسخ به شبهات ثبت نام «آرم طرح ترافیک»

مصطفی قنبر نژاد مدیر کل واحد صدور آرم طرح ترافیک با بیان اینکه کلیه خودروهای سال 82 شمسی و 2003 میلادی به بعد می‌توانند در سامانه طرح ترافیک سالیانه ثبت نام کنند، گفت: ثبت نام از 18 آذر آغاز و تا 30 آذرماه ادامه دارد. همچنین مشخص نیست که آیا این زمان ثبت نام مجددا تمدید شود یا خیر اما امکان تمدید مجدد با توجه به شرایط موجود وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از 20 هزار نفر از پایتخت نشینان برای دریافت آرم سالیانه ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: بررسی‌ها پس از ثبت نام آغاز می‌شود و اواخر بهمن ماه اسامی واجدین شرایط اعلام خواهد شد و پس از آن این افراد می‌توانند با باز شدن سایت نسبت به تکمیل و یا اصلاح مشخصات خود اقدام کرده و مابقی مراحل را برای دریافت آرم طی کنند.

وزیر بهداشت اعلام کرد: رتبه 13 حقوق پزشکان در میان دستگاه‌ها/ زیرمیزی نتیجه بی توجهی دولت و مجلس به حقوق پزشکان بود

دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت با حضور در برنامه تلویزیونی ثریا در خصوص برخی انتقادات وارد شده به طرح تحول نظام سلامت در زمینه افزایش 2.5 برابری تعرفه ها اظهار کرد: طبق بند ه ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه، تعرفه های درمانی باید هر سال بازنگری شود، در حالی که این اتفاق حدود ۲۳ سال بود که صورت نگرفته بود.

وزیر بهداشت، با تاکید براینکه به جای سرکوب بخش خصوصی، باید عمل کرد، ادامه داد: افزایش توزیع پزشک به صورت صحیح، افزایش تخت های بیمارستانی، کاهش پرداختی مردم و ... بخشی از اقداماتی بود که برای رقابت با بخش خصوصی انجام دادیم. طی دو سال گذشته حدود 40 هزار تخت بیمارستانی تعویض شد. افزایش رجوع به بخش دولتی طی دوسال گذشته به دلیل افزایش خدمات بود، با فشار و متهم کردن بخش خصوصی نمی توان با آن رقابت کرد.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به انتقادها نسبت به دریافت های بالای برخی پزشکان گفت: شورای حقوق و دستمزد، وضعیت پرداخت حقوق در همه دستگاه ها را بررسی کرده است. سه هفته پیش نوبت به بررسی وزارت بهداشت رسید ما ظرف یک ماه، گزارشی از نظام پرداختی خود را ارائه دادیم، بخشی از آن تایید و بخشی اصلاح شد. در دولت نیز در خصوص پزشکان بحث شد. اگر قانون را قبول داریم به آن احترام بگذاریم. در حال حاضر حقوق پزشکان، رتبه 13 را در میان دستگاههای مختلف دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد: واگذاری نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی به بخش خصوصی

انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و از این پس تنها 20 درصد با نظارت مستقیم خود بهزیستی انجام می‌شود و 80 درصد نظارت به تشکل‌های حقوقی بخش خصوصی که تحت نظارت بهزیستی هستند و تشکل‌های مدنی و مردم‌نهاد خارج از سازمان واگذار می‌شود.

آخر هفته‌ای سرد و بارانی

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش دمای استان تهران طی روزهای آینده خبر داد و گفت: همچنین از اواخر وقت امروز (پنجشنبه) سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور وارد می شود که سبب افزایش ابر و بارش پراکنده در این مناطق می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای روز جمعه(26آذرماه) اظهارکرد: بارش‌های پراکنده برای شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق برای این روز پیش بینی و بتدریج سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش خبر داد: محاسبه سرانه دانش‌آموزی طی شش تا هفت ماه آینده

منصور مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات محاسبه قیمت تمام شده هزینه‌های دانش آموزی اظهار کرد:  برنامه ها و طرح‌های مختلفی نظیر سامانه حساب یکپارچه مدارس و سامانه درآمدی در حال حاضر به اجرا در آمده است و هدف نهایی از اجرای این برنامه‌ها چگونگی محاسبه قیمت تمام شده دانش آموزی یا سرانه دانش آموزی است.

وی با بیان اینکه بعضا اعلام می‌شود سرانه هر دانش آموز دومیلیون تومان است در حالی که این رقم واقعی نیست و از تقسیم کل بودجه به تعداد دانش آموزان به دست آمده است، گفت: امروز  بسیاری هزینه‌های آموزشی را خود خانواده‌ها برعهده گرفته‌اند که هزینه کرد پنهان محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران انتقاد کرد: صدور مجوز تولید 100 هزار خودرو دیزلی

وحید حسینی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اجرا نشدن مصوبه سال 90 مبنی بر منع تردد خودروهای فرسوده در کلانشهرها گفت: خودروهای دیزلی بدون ضابطه داخل شهر تردد می کنند. همچنین برای این خودروها تنها معاینه فنی سبک و ملایمی انجام می شود این در حالیست که مجوز تولید بالغ بر 100 هزار خودرو دیزلی نیز صادر شده است.

انتقاد وزیر بهداشت از افرادی که سرمایه‌های اجتماعی کشور را نشانه رفته‌اند

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در همایش اخلاق، تعهد حرفه‌ای قوانین و حقوق پزشکی اظهار کرد: اگر اخلاق نزد مسئولان اجرایی، قضایی و غیره محترم شمرده شود، در جامعه نیز به آن احترام می‌گذارند در غیر این صورت در جامعه هیچ کس احترامی برای اخلاق قائل نیست، بنابراین نمی‌توان گفت که جامعه پزشکی، مهندسی، قضات و غیره دچار تنزل اخلاقی شدند و وضع بقیه جامعه از این نظر مناسب است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما از اعتماد مردم برخورداریم واین سرمایه بزرگی است، گفت: درعین حال در طول 10 الی 15 سال گذشته می‌بینیم که روی افکار عمومی جامعه به شکلی کار می‌شود تا تمام سرمایه‌های اجتماعی جامعه را از بین ببرند و این موضوع مختص جامعه پزشکی نیست بلکه برای گروه‌های هنری، روحانیون وغیره هم وجود دارد و من نفوذ را در این قسمت می‌بینیم و شک ندارم که سال‌هاست این نفوذ اتفاق  افتاده و می‌خواهند گروه‌های اجتماعی را درکشور در مقابل یکدیگر قرار دهند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

رتبه 13 حقوق پزشکان در میان دستگاه‌ها/ زیرمیزی نتیجه بی توجهی دولت و مجلس به حقوق پزشکان بود

قاتل خاموش جان سه جوان را گرفت

توصیه‌های تخصصی هواشناسی برای کشاورزان در هفته آخر پاییز

نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران به حلب ارسال می‌شود

پاسخ به شبهات ثبت نام «آرم طرح ترافیک»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha