• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95093018510
  • خبرنگار : 71415

درخواست سناتورهای آمریکایی برای تشکیل کمیته‌ تحقیقات درباره حملات سایبری

درخواست سناتورهای آمریکایی برای تشکیل کمیته‌ تحقیقات درباره حملات سایبری

چند سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی خواهان تشکیل یک کمیته ویژه تحقیقات با هدف بررسی حملات سایبری علیه آمریکا از سوی کشورهای خارجی با محوریت حمله هکری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چارلز شومر، که در ماه ژانویه در مجلس سنای جدید آمریکا سمت رهبر دموکراتهای سنا را خواهد داشت به همراه جان مک کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا در اظهاراتی جداگانه گفتند لازم است یک کمیته منتخب دو حزبی تشکیل شود تا از طرف کنگره بر مساله هک ایمیل‌های متعلق به حزب دموکرات آمریکا در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تمرکز کند.

شومر در یک کنفرانس خبری در شهر نیویورک گفت: این "حقیقت" که آنها دارند نظام سیاسی ما را هک می کنند و تلاش بر اعمال نفوذ بر نتیجه انتخابات دارند همانطور که پیداست یک مساله جدی است.

او تاکید کرد، این کمیته باید حملات سایبری و هکری کشورهای دیگر علیه آمریکا نظیر چین و ایران را نیز بررسی کند.

همچنین دو سناتور آمریکایی دیگر شامل لیندسی گراهام، جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی و جک رید دموکرات از رود آیلند به همراه شومر و مک کین نامه ای به میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواه سنا به منظور طرح درخواست تشکیل چنین کمیته تحقیقاتی فرستادند.

آنها گفتند، با تشکیل این کمیته اختصاصی برای این مساله تحقیقات هدفمندی به راه افتاده و از تلاقی قضایی نیز که به هنگام تشکیل کمیته ها و تحقیقات موازی دیگر ایجاد می شود پرهیز می‌شود. گزارشهای اخیر مربوط به مداخله روسیه در انتخابات کشور ما باید "زنگ خطر" را برای هر آمریکایی به صدا در آورد. امنیت سایبری آخرین چالش فراقضایی است و ما باید رویکردی فراگیر برای مقابله موثر با این چالش در پیش بگیریم.

یک سخنگوی دفتر مک کانل اعلام کرد وی نامه این چهار قانونگذار را بررسی خواهد کرد.

چند روز پیش مک کانل گفت که از تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha