• چهارشنبه / ۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95100100133
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

دل سرخون پرخون شده است

دل سرخون پرخون شده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برآورد کامل خسارت وارد شده به آب آشامیدنی، کشاورزی و مجتمع‌های پرورش ماهی در این منطقه باید در اولویت کاری وزارت نفت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست بررسی مشکلات آلودگی نفتی منطقه سرخون، گفت: وزارت نفت در جبران خسارت منطقه سرخون و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان این حادثه کوتاهی نکند. چشمه مهم سرخون که در گذشته آب آشامیدنی، کشاورزی و شیلات این منطقه را تامین می‌کرد، در حال حاضر به دلیل آلودگی‌های نفتی با مشکلات زیادی مواجه شده است.

استاندار اضافه کرد: در حال حاضر 58 مزرعه پرورش ماهی، 220 هکتار زمین باغی و 2500 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه سرخون دچار خسارت ناشی از آلودگی نفتی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 155 میلیون تومان برای تامین آب این منطقه اختصاص یافته است، با اشاره به سابقه آلودگی نفتی لوله انتقال نفت مارون در دی ماه سال 1390، افزود: حدود پنج سال از مشکل آب شرب سرخون می‌گذرد ولی وزارت نفت مشکل نشت نفت را حل نکرده است.

استاندار با تاکید بر اینکه وزارت نفت به جای رسیدگی به این مشکل، وقت کشی کرد، اظهار کرد: پنج سال برای ترمیم نشت نفت و تامین آب‌های شرب و کشاورزی و پرداخت خسارت شیلات زمان بسیار زیادی است.

سلیمانی، مردم منطقه میانکوه را مردمی خوب و طرفدار نظام و کشور دانست و تصریح کرد: مهمترین مسئله زندگی مردم است و باید رفاه مردم تامین شود.

وی با اشاره به وجود 21 روستا در منطقه میانکوه اردل، تاکید کرد: با حفر یک یا دو حلقه چاه مشکل آب این منطقه حل نخواهد شد زیرا حتی با حفر یک چاه به عمق 250 متر هنوز آبی برداشت نشده است.

استاندار، احداث یک تصفیه خانه برای تصفیه آب چشمه سرخون را پیشنهاد داد و گفت: وضع قبلی باید تعیین تکلیف شود و در مورد وضع فعلی نیز باید بهترین تصمیم‌ها گرفته شود.

عکس خبر تزئینی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha