• چهارشنبه / ۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95100100713
  • خبرنگار : 71531

مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در نخستین روز زمستان

مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در نخستین روز زمستان

نجات یک خانواده از چنگال مرگ خاموش در طولانی‌ترین شب سال، هشدار نسبت به بروز مشکل در صورت ادامه روند عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، رایگان شدن خدمات ویزیت در درمانگاه‌های فرهنگیان، انتقاد ابتکار از برخی رفتارهای جناحی در صداوسیما و... از جمله مهمترین خبرهای اداره اجتماعی در اولین روز زمستان بودند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

پدیده‌ای به نام "داروهای سوغاتی" در این خبر دکتر امین مطلبی‌قمی، رئیس اداره بازرسی و فنی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایسنا، پدیده‌ای به نام "داروهای سوغاتی" را تشریح کرد و گفت: گزینه‌ای به عنوان داروهای سوغاتی در ایران وجود ندارد. در عین حال باید توجه کرد که بنا بر ماده ۱۴ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی که در سال ۱۳۳۴ تصویب شده و نیز بر اساس اصلاحیه‌های پیرو آن، ورود و ترخیص هر نوع دارو، ماده اولیه دارویی و ماده بسته‌بندی داروی وارداتی توسط افراد حقیقی و حقوقی اعم از بخش خصوصی یا دولتی از گمرکات کشور مستلزم دریافت مجوز وزارت بهداشت است.

وی همچنین شروط قانونی برای ورود دارو به ایران را برشمرد و افزود: ترخیص داروی تاریخ گذشته یا خارج شده از شرایط نگهداری، مجاز نیست. همچنین ورود و ترخیص داروهای تحت کنترل مانند داروهای مخدر، روانگردان و بیهوشی نیز بدون ارائه نسخه معتبر پزشک و ارائه مدارک پزشکی غیرمجاز است.

یکی از اخبار اجتماعی ایسنا به بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اختصاص یافته است و دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو هشدار داد که با توجه به این حجم از مطالبات، ممکن است تمام زحمات سه ساله اخیر در حوزه دارو دچار آسیب جدی شود. با کلیک بر روی لینک بدهی سنگین بیمه‌ها و هشدار معاون وزیر بهداشت درباره "دارو"  می‌توانید متن کامل این خبر را ببینید.

مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران هم از  مرگ غیرطبیعی روزانه 15 تهرانی خبر داد و در این باره به خبرنگار ایسنا گفت:  برابر آمار موجود که تا نیمه نخست امسال استخراج شده، در استان تهران 2797 تن به دلیل مرگ‌های غیرطبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: مرگ غیرطبیعی به مرگ‌هایی گفته می‌شود که در پی وقوع حوادث ناشی از تصادف‌، سوءمصرف مواد مخدر، سقوط از بلندی، سوختگی، مصرف مواد روانگردان مسمومیت دارویی، سلاح سرد، مصرف الکل و ... رخ می‌دهد .

قادی پاشا گفت: بر این اساس بیشترین علل مرگ ساکنان استان تهران در نیمه نخست سال 95 تصادفات بوده است، به‌طوری که  طی این مدت 756 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز از گازگرفتگی یک خانواده در شب یلدا  خبر داد و اعلام کرد که این خانواده سه نفره خوشبختانه از چنگال مرگ خاموش نجات یافتند.

انتقاد معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست از برخی «رفتارهای جناحی» در صداوسیما از دیگر اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه بود که وی در گفت‌وگویش با ایسنا در این باره گفت: هیچ کس در دولت اعتقاد ندارد که رسانه ملی نقد و مشکلات را مطرح نکند. از طرفی برخورد صدا و سیما نباید یک‌سویه و عیب‌جویانه باشد. باید ببینیم در این دوره نسبت به ادوار گذشته رسانه ملی چطور برخورد کرده و اساسا سیاست معتدل رسانه‌ای چیست؟ طبیعی است این رفتار صدا و سیما، مردم را بی‌اعتماد می‌کند و مردم نمی‌دانند حرف چه کسی را باور کنند. همین موضوع باعث شده برخی از مردم برای دریافت اخبار و اطلاعات سراغ کانال‌های دیگر بروند و این رفتار به لحاظ جذب مخاطب به صدا و سیما آسیب زده است. برای دیدن متن کامل مصاحبه ابتکار با ایسنا می‌توانید روی لینک رفتار جناحی موجب بی‌اعتمادی مردم به کلیت نظام می‌شود کلیک کنید.

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پایداری جو کشور طی دو روز آینده، از فعال شدن سامانه بارشی جدید از شنبه خبر داد و اظهار کرد: از بعدازظهر روز شنبه چهارم دی و تداوم بارش باران و برف خبر داد.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده،  گفت: آسمان تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه، صاف، گاهی افزایش ابر، همراه با غبارصبحگاهی  با بیشینه و کمینه دمای 8 و منفی 1 درجه سانتیگراد و 9 و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به دنبال تفاهم اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ ، خدمات ویزیت در درمانگاه‌های فرهنگیان رایگان شد. بر این اساس مقرر شده است با توجه به ضرورت افزایش رضایتمندی هرچه بیشتر فرهنگیان از خدمات بیمه درمان تکمیلی ، نظر به اینکه درمانگاه‌های فرهنگیان با رعایت تعرفه‌های مصوب یکی از پایگاه‌های اصلی و معتمد در ارائه خدمات به فرهنگیان عضو بیمه تکمیلی هستند، شعب شرکت آتیه‌سازان ضمن پذیرش و پرداخت مستقیم هزینه‌های ویزیت بیمه شدگان بر اساس مفاد تفاهم‌نامه نسبت به انعقاد قرارداد و پذیرش نسخ ویزیت پزشکان در کلیه درمانگاه‌های فرهنگیان کشور اقدام کنند.

رضا قدیمی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز از جمع آوری بیش از 11 هزار متکدی در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: این افراد توسط 3379 گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی که در سه شیفت 8 ساعته در طول شبانه روز و از خرداد ماه سال جاری مشغول به کار بودند جمع آوری شده‌اند.

وی افزود: البته در حال حاضر 15 مددسرا با ظرفیت 1800 نفر، دو سامان‌سرا با ظرفیت 370 نفر، 16 مرکز پرتو (کودکان) با ظرفیت 3000 نفر و 24 مرکز بهاران با ظرفیت 2500 نفر در شهر تهران مشغول ارائه خدمات هستند.

غلامرضا بصیری پور ،‌ عضو شورای عالی استان‌ها، درباره نامزدشدن در انتخابات ریاست شورای عالی استان‌ها، گفت: برای کاندیدا شدن هنوز تصمیم نگرفته‌ام. به شخصه در مشهد فعالیت بسیاری دارم و سخت مشغول هستم و به سختی در جلسات شورای عالی استان ها حضور پیدا می‌کنم، اما اگر بنا باشد همانند سال گذشته وقت گذاشته شود و استقبال نشود شرکت نخواهم کرد.

برگزاری جشنواره ملی ازدواج در زمستان؛ ناصر صبحی قره ملکی،‌ مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اعلام این خبر گفت: به علت انجام دو برنامه مهم در این وزارتخانه مانند نشست اعضای دولت با جوانان، برگزاری جشنواره ازدواج به دی ماه و یا دهه فجر موکول شد.

پنج تیتری که در ادامه مشاهده می‌کنید، تا لحظه مخابره این خبر، پربازدیدترین اخبار اجتماعی امروز ایسنا هستند که با یک کلیک، می‌توانید به متن کامل آنها دسترسی داشته باشید:

تدبیر زن 25 ساله جاده را از اشرار گرفت

گازگرفتگی یک خانواده در شب یلدا

پدیده‌ای به نام "داروهای سوغاتی"

خدمات ویزیت در درمانگاه‌های فرهنگیان رایگان شد

رفتار جناحی موجب بی‌اعتمادی مردم به کلیت نظام می‌شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha