• جمعه / ۳ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95100301365
  • خبرنگار : 71431

از خوشحالی بخاطر "حمام انصاری" تا انتقاد وزیر کشور از تبعیض‌ها

مهم‌ترین خبرهای اجتماعی در اولین جمعه زمستان

مهم‌ترین خبرهای اجتماعی در اولین جمعه زمستان

افزایش 9 درصدی بودجه انتقال خون در لایحه بودجه سال 96، اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر بر خطوط ریلی، هوایی و زمینی درخواست از پلیس برای برخورد با فروشندگان طرح ترافیک و اظهارنظر برجامی وزیر رفاه از جمله خبرهایی که اداره اجتماعی ایسنا در نخستین جمعه زمستان 95 روی خروجی خود منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، گروه اجتماعی ایسنا در اولین جمعه زمستان امسال، حدود 40 خبر را روی خروجی شش سرویس خبری خود منتشر کرده است که برخی از مهم‌ترین این اخبار در ادامه آمده است و با کلیک روی تیتر هر خبر می‌توان به متن اصلی آن دست پیدا کرد.

درخواست از پلیس برای برخورد با فروشندگان طرح ترافیک

مصطفی قنبرنژاد، مدیرکل واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران از لزوم جمع آوری و ساماندهی فروشندگان دستی مجوز ورود به طرح ترافیک از سوی پلیس خبر داد.

اشراف پلیس موادمخدر بر خطوط ریلی و هوایی

سردار مسعود زاهدیان، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز در گفت‌وگو با گروه انتظامی ایسنا از اشراف پلیس بر خطوط ریلی، هوایی و جاده‌ای کشور برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر خبر داد.

نیاز 150 میلیارد تومانی انتقال خون برای نوسازی تجهیزات

دکتر علی‌اکبر پور فتح‌الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون نیز در گفت‌وگو با گروه سلامت ایسنا از افزایش ۹ درصدی بودجه این سازمان در لایحه بودجه سال ۹۶ خبر داده و ضمن گلایه از عدم اختصاص ۱۰۰ درصدی اعتبارات این سازمان، گفت: برآوردمان برای نوسازی و بازسازی تجهیزات انتقال خون، حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان است و فکر می‌کنم اگر دست‌مان را باز بگذارند، می‌توانیم مسائل‌مان را بر اساس اولویت‌هایمان مدیریت کنیم.

خوشحالی به‌خاطر "حمام انصاری"

احمد حکیمی‌پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران امروز در گفت‌وگو با گروه شهری ایسنا از ساخت و ساز در حیاط موزه قرآن انتقاد کرد و در عین حال از اینکه حمام انصاری در خیابان فرهنگ تهران به رستورانی سنتی تبدیل و حفظ شده است، ابراز خوشحالی کرد.

می‌خواهند کاری کنند که کسی از برجام دفاع نکند

سخنان برجامی، علی ربیعی، وزیر رفاه نیز امروز در گروه خانواده ایسنا منتشر شد، ربیعی که در سفر استانی به سر می‌برد برجام را نشان مقاومت و سند افتخارآمیز دانست و گفت: برخی‌ها می‌خواهند فضایی ایجاد کنند که کسی از برجام دفاع نکند.

اختلاف و تبعیض‌هایی که قابل قبول نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که به هرمزگان رفته است نیز 11 میلیون حاشیه نشین در شهرها را ناشی از عدم توجه لازم به بخش های روستایی دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از نابرابری های اجتماعی و اقتصادی است. همانطور که در کلان شهرها هم اختلافات و تبعیض‌هایی وجود دارد که قابل قبول نیست، به طور مثال شمال تهران با جنوب تهران قابل مقایسه نیست و همانگونه که سیستان بلوچستان با شیراز ، تهران و اصفهان قابل مقایسه نیست.

حریق در علاالدین

پاساژ علاالدین هم که سال‌هاست به دلیل شرایط ایمنی و همچنین تخریب طبقه فوقانی‌اش خبرساز است، این‌بار با آتش‌سوزی شبانه خبرساز شد، حریقی که البته خسارت جانی به دنبال نداشته است.

سهم آموزش و پرورش از بودجه شهرداری‌ها از محل عوارض مشخص شود

مرتضی رییسی، رئیس سازمان نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش ایسنا با بیان اینکه بارها پیگیری و مکاتبه کرده‌ و خواسته‌ایم که سهم آموزش و پرورش در بودجه سالیانه شهرداری‌ها از محل عوارض شهرسازی مشخص شود، گفت: خود شهرداری‌ها می‌توانند نسبت به ساخت فضای آموزشی اقدام کنند و ما اصرار نداریم که حتما درآمد ناشی از عوارض ساختمانی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

خشکی هامون برای 20 سال پیش است

محسن سلیمانی روزبهانی، مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب‌های ایران ضمن اشاره به مدیریت نادرست منابع آبی کشور، وضعیت کنونی تالاب هامون را تشریح کرد و گفت: باید برنامه مدیریت یکپارچه‌ای برای این تالاب در کل حوضه آبریز بین دولت ایران و افغانستان شکل بگیرد. او در بخش دیگری ازگفت‌وگو  خود با گروه محیط زیست ایسنا اعلام کرد که خشکی هامون برای 20 سال پیش است.

هوای تهران بازهم ناسالم

ماجرای هوای تهران و افزایش غلظت آلاینده‌ها نیز موضوع جدیدی نیست و بیش از سه دهه است که تهرانی‌ها با آن رو به‌رو هستند و امروز هم هواشناسی اعلام کرد که هوای تهران امروز و فردا برای تمام گروه‌های جامعه ناسالم است.

 شکار روباه در تجریش

روباهی که به یک ساختمان در حال ساخت در محدوده تجریش رفته بود، توسط آتش‌نشانان زنده‌گیری شده و به باغ وحش تحویل داده شد.

تعطیلی زنگ ورزش در مدارس پایتخت

این خبر را روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد و علت آن پایداری وضعیت آلودگی هوا در تهران است.

 پربازدیدترین‌ها

در میان اخبار منتشر شده در گروه اجتماعی ایسنا، برخی خبرها با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان روبه‌رو شده اند، 10 خبری که در روز جمعه بیشترین بازدید را از سوی مخاطبان ایسنا داشته، در ادامه آمده است:

روباهی در تجریش به دام افتاد + عکس

تعقیب و گریز پلیس و سارق به سبک GTA

درخواست شهرداری از پلیس برای برخورد با فروشندگان طرح ترافیک

وضعیت پولی انتقال خون در بودجه 96

چند نشانه سرطان روده بزرگ

تصادف اتوبوس با ایستگاه بی‌آرتی

حریق شبانه به علاالدین رفت

می‌خواهند فضایی ایجاد کنند که کسی از برجام دفاع نکند

کلاهبردای روغنی مرد 72 ساله از یک زن

اشراف پلیس موادمخدر بر جاده‌ها و خطوط ریلی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha