• شنبه / ۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95100401892
  • خبرنگار : 71021

معاون گردشگری:

صدور ویزای ایران و قزاقستان آسان‌تر می‌شود

صدور ویزای ایران و قزاقستان آسان‌تر می‌شود

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به امضای سند تسهیل آمدوشد گروهی گردشگران بین ایران و قزاقستان که همزمان با سفر رییس جمهور به این کشور انجام شد، گفت: یکی از دستاوردهای مهم امضای این سند، تسهیل در صدور روادید و افزایش ورود و خروج گردشگران دو کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی‌موحد اظهار کرد: این سند که در حاشیه سفر دکتر حسن روحانی به قزاقستان به امضای زهرا احمدی‌پور ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ و مقامات قزاقستان رسیده، بسترساز توسعه روابط گردشگری میان ایران و قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای هدف در منطقه است.

او افزود: البته این سند باید به تأیید مراجع قانونی دو کشور برسد و بعد از این‌که از سوی این مراجع قاقونی تأیید شد، تسهیل در صدور روادید برای گردشگران دو کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رحمانی‌موحد یادآور شد: سفر دوره‌ای و منطقه‌ای رییس جمهور به سه کشور آسیایی ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان فتح بابی است، برای توسعه هرچه بیشتر گردشگری ایران و کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت گردشگری در توسعه روابط ایران در منطقه.

او ادامه داد: همراهی رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این سفر با رییس جمهور نشان‌دهنده اهمیت تقویت و توسعه گردشگری میان ایران و کشورهای همسایه است که دو سند امضا شده در این سفر بین ایران و ارمنستان و بین ایران و قزاقستان در حوزه گردشگری مبین این موضوع است.

معاون گردشگری افزود: این اسناد همکاری پشتیبانی برای توسعه گردشگری دو کشور است و تسهیل در سفرهای گردشگران این کشورها را به دنبال دارد.

رحمانی‌موحد با اشاره به امضای سند همکاری تسهیل گردشگری گروهی بین ایران و قزاستان، اظهار کرد: گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی و استفاده از ظرفیت گردشگری دریایی در حوزه دریای خزر می‌تواند مهمترین محورهای توسعه گردشگری دو کشور بر اساس این سند همکاری باشد.

او سپس به امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه گردشگری بین ایران و ارمنستان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مرز مشترک زمینی بین ایران و ارمنستان یکی از مفاد این سند همکاری ناظر بر توسعه خدمات گردشگری دو کشور از طریق مرز زمینی است که در این‌باره مذاکراتی بین بخش گردشگری ایران و ارمنستان انجام شده است.

معاون گردشگری همچنین گفت: نزدیکی‌های فرهنگی، رویدادهای مشترک تاریخی و فرهنگی، حضور هموطنان ارمنی در ایران و مرز مشترک زمینی بین دو کشور مزایا و ظرفیت‌هایی است که باعث شد سالانه شاهد تردد گردشگران دو کشور در سطح بسیار مطلوبی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha