• شنبه / ۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95100402093
  • منبع : نمایندگی گیلان

برپایی «ورزاجنگ‌» در رشت نوعی حیوان‌آزاری

برپایی «ورزاجنگ‌» در رشت نوعی حیوان‌آزاری

ایسنا/گیلان خروس جنگ و ورزاجنگ(جنگ میان دو گاو نر) که در نقاط مختلف شهرستان رشت برپا می شود از جمله حیوان‌آزاری‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بر ضرورت ارائه سریع‌تر لایحه مقابله با حیوان‌آزاری به مجلس، تأکید کرد.

کوچکی‌نژاد با ابراز تأسف از مثله کردن یک قلاده روباه در پیرانشهر، گفت: حیوان‌آزاری به هر شکلی مطرود است و قابل قبول و پسندیده نیست، گفت: وجود خلاء‌های قانونی موجب شده برخی افراد حیوانات مظلوم و بی‌گناه را مورد آزار و اذیت قرار داده و از این کار لذت ببرند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت ارائه سریع‌تر لایحه مقابله با حیوان‌آزاری برای رفع خلاء‌های قانونی این معضل تأکید کرد و ادامه داد: برای مقابله با عوامل حیوان‌آزاری باید این ارائه هر سریع‌تر به مجلس ارائه شود.

کوچکی‌نژاد با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با مضمون، «خدای تعالی کسی را که حیوان‌ها را به جان هم می‌اندازد تا با هم بجنگند، لعن کرده است»، خاطرنشان کرد: هنوز رسم و رسوم قدیمی مربوط به لذت بردن از جنگ و مبارزه حیوانات و پرندگان در برخی مناطق کشور برنیفتاده است.

وی افزود: متأسفانه در رشت هنوز جنگ خروس‌ها هم‌چنین گاوها که در گویش محلی به آن ورزا جنگ می‌گویند وجود دارد در حالی که حیوان آزاری و شکنجه آن‌ها از نظر شرعی ایراد داشته و مذموم شناخته می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که آزار و اذیت حیوانات جرم تلقی می‌شود و باید به‌صورت قاطع و جدی با عاملان حیوان‌آزاری برخورد شود، تصریح کرد: دولت می‌تواند این موضوع را در قالب لایحه‌ای به مجلس هر چه سریع‌تر ارائه کند، البته حیوان‌آزاری صرفاً با جرم‌انگاری و مجازات از میان نخواهد رفت بلکه در کنار آن باید به فرهنگسازی مناسب هم توجه داشت.

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تشدید مجازات عاملان حیوان‌آزاری تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست و قوه قضائیه باید با تشدید مجازات عاملان حیوان‌آزاری با این معضل مقابله کنند، در این رابطه اگر نیاز به تصویب قانون باشد بهتر است دولت لایحه به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha