• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95100704545
  • خبرنگار : 71091

اصغر فرهادی به رئیس جمهور نامه نوشت

اصغر فرهادی به رئیس جمهور نامه نوشت

اصغر فرهادی در نامه‌ی سرگشاده‌ای که خطاب به رئیس جمهور منتشر کرده است،نسبت به گزارشی که به تازگی در یکی از روزنامه‌ها درباره‌ی زندگی عده‌ای در گورستان منتشر شده،واکنش نشان داد.

این کارگردان برگزیده اسکار در بخش‌هایی از این نامه خطاب به حسن روحانی نوشته است:

«سلام

امروز گزارش تکان‌دهنده زندگی مردان، زنان و کودکانی را که در گورهای یکی از قبرستان‌های اطراف تهران شب‌های سرد را به صبح می‌رسانند خواندم و اکنون سراسر وجودم شرم است و بغض. به بهانه این نامه به شما، قصد دارم همه آنانکه در این سرزمین و در این سی و چند سال مسئولیتی داشته و دارند را سهیم این شرمساری کنم. 

می‌دانم که عده‌ای سیاست‌باز اینگونه گزارش‌ها و خبرها را دستاویزی خواهند کرد برای گرم کردن تنور بازی‌های فرساینده سیاسی و انتخاباتی اما افسوس که گرمای این تنور، تن رنجور کودکان، زنان و مردانی را که شب‌ها در گوشه قبرها، لابه‌لای درختان پارک‌ها و زیر پل‌ها به خواب می‌روند گرم نخواهد کرد.

در این گزارش نام یکی از کسانی که شب های سرد استخوان‌سوز را در گوشه گوری نشسته به صبح می‌رساند و به تعبیر تلخ گزارشگر مرگ را زندگی می‌کند، «آرمان» است. این نام مرا رها نمی‌کند. «آرمان» گم شده‌ای که در گور پیدایش کرده‌اند.

در تاریخ خوانده‌ایم که گاهی حاکمان با لباس مبدل به میان مردمان می‌رفته‌اند تا به دور از محافظان و ملازمان و متملقان گوشه‌ای از درد و رنج مردم را بی‌واسطه  درک کنند. پیشنهاد می‌دهم لااقل برای تنوع در نگارش تاریخ امروز که آیندگان بهت‌زده خواهند خواند، گاهی صاحب منصبان بی‌همراه و ناشناس به میان مردم بروند. به روستاها و شهرهای دور افتاده. اگر ناشدنی‌ست به همین حوالی، محله‌های حاشیه تهران تا ببینند صورت‌های سرخ از سیلی آبرومندان بی‌بضاعتی که بیش از هر صاحب قدرتی جان و جوانی‌شان را برای این سرزمین قربانی داده‌اند. اگر باز ناشدنی‌ست یک روز به اورژانس شهر سری بزنند و مخفیانه سوار بر آمبولانسی شوند که قرار است بیماری بی‌رمق را به بیمارستانی برساند و از نزدیک شاهد باشند چگونه در مسیر، به جای راه باز کردن برای نجات جان یک بیمار، مسابقه‌ای تلخ بین دیگران است برای پیشی گرفتن از هم که پشت آمبولانس حامل یک هموطن رو به مرگ جای بگیرند و از این موقعیت برای زودتر رسیدن به مقصد نهایت استفاده را ببرند.

این مثالی ساده، تلخ و تکراری‌ست اما خلاصه‌ای‌ست از وضعیت امروز ما. چه کسی پاسخگوی این بی‌رحمی پنهان است؟ ما چرا و کی چنین شدیم؟ ما مردمانی که دیگر دوست داشتن هم‌وطن را از یاد برده‌ایم، ما که خشونت‌های پنهان و ریز در رفتار و گفتار روزمره‌مان ابزاری شده است برای بیرون کشیدن گلیم فردی‌مان از اجتماع. ما که دروغ را به عنوان مهارتی برای زیستن دوگانه در بیرون  و درون خانه می‌آموزیم و به کودکانمان می‌آموزانیم.

ما که تنها نظاره‌گر و شنونده فراموشکار رنج‌هائیم. چه کسی امروز از آن پدری که خود را از پل عابر پیاده خیابان میرداماد به دار کشید و در یادداشتی که از جیب خالی‌اش پیدا شد نوشت «هزینه درمان بیماری چشم‌هایم را نداشتم» سخنی می گوید؟ آن اندک کسانی نیز که دلسوزانه می‌گویند با انگ سیاه‌نمایی مورد هجمه‌اند. انگ سیاه‌نمایی فراری‌ست رو به جلو از سوی مسئولان برای عدم پذیرش مسئولیت سیاهی‌ها.»

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که حکایت از زندگی تعدادی از مردم در یک گورستان دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۸:۴۱

بگو جاناکه سخن از زبان ما میگوئی دورود بر شما که حداقل یکی از هزاران گرفتاریهای مردم را یادآوری کردید سپاس

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۹:۰۴

اقای فرهادی خود شما تا حالا کار خیر انجام دادین یا فقط بلدین برای جشنواره های خارجی فیلم بسازین؟ البته این موضوع میتونه دستمایه یه فیلم خوب باشه برای دریافت جوایززززز کن ن؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۹:۴۰

بر ظاهرش عیب نمی بینم و در باطنش غیب نمیدانم !!... افسوس برا ی همچین تفکراتی

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۹:۵۱

بدکرده واسه تون آبرو خریده؟

avatar

دوست محترم كاش دستم بهت ميرسيد يا ميشد نظرمو پخش كرد!!!!! فازت چيه؟!

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۰۵

متاسفم برا شما و طرز فکرت...

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۲۱

مگه کسی که کار خیر انجام میده میاد همه جا نشون میده؟!اگر کسی اینکارو میکنه واسه خودنمایی و هدف دیگری نداره چقدر راحت قضاوت میکنیم

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۲۳

پاسخ به SUDN : اگر چشم بصیرت داشته باشیم ؛ همین کاری که آقای فرهادی سختترین قدمی هست که بسیاری جرات آن را ندارند یک همچنین نامه ای بزنند. ایشون دولتمرد نیستند که مسئولیت بی خانمانان با ایشان باشد.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۳۷

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۵۱

یه جایی خوندم که توی انقلاب اکتبر فرانسه مردم بیشترین مجازات رو متوجه کسانی کردند که به نوعی کار سیاستمداران رو سرپوشی و لاپوشانی میکردن ...بزرگوار مگه هنین فرهادی حرفی بزنه و کاری بکنه از سوی همین خودشما با انگ " تریبون اسراییل و آمریکایی" روبرو نمیشه ؟ همین نامع هم به جتاب خیلی ها برمیخوره چه برسه ...

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۰:۲۸

من نه عاشق سینه چاک فرهادیم نه علاقه ای به ایشون دارم ولی یه چیز می دونم، کی به شما حق این رو داده که قضاوت کنی و بگی که تا حالا کسی کار خیر کرده یا نه؟! کی به شما این حق رو داده به دیگران انگ بزنی؟ کسی که حتی برای جایزه ی کن گرفتن به خودش جرات می ده حرفی از جنس حق بزنه، حرفی از جنس مردم؛ هزاران مرتبه ارزشمند تر از افراد کوتاه فکریه که نشسته و چشماس بستس و قضاوت های اشتباه می کنه! شما کجا ایستادی که اینقدر مطمئنی؟ بترس که جایگاهت سست تر از اونیه که فکرش رو بکنی ...

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۲:۱۵

هموطن همین که این نامه رو نوشته خودش کار خیره. عوض ایراد گرفتن استین بالا باید زد وکمک کرد.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۲:۱۶

سودان چه ربطی داره؟ امثالی مثل جناب آقای فرهادی کار خیرشون رو نمیان جار بزن و مثل کمیته امداد که یه یخچال به عروس و داماد میده آبروشون رو ببرن. آقای فرهادی افتخار کشور ایران است

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۹:۰۷

ما چرا و کی چنین شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا سوال خوبیه!!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۹:۱۵

اصغر آقا در کل ملتی هستیم که خوب صحبت میکنیم.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۲۶

خیر ؛ اشتباه نکن ؛ شبیه شما که بیخودی حرف بزنند و تعریف کنند زیاد هست ولی شبیه به ایشان که انتقاد بجا کنند نادر است.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۲:۲۸

شما ممكنه خودتون فقط اهل حرف زدن باشيد ولى اصغر فرهادى اهل عمل است. عجيب است كه از فرط عجله براى حرف زدن (نوشتن) به ذهن تان خطور نكرد كه مخاطب شما يك كارگردان پُركار و موفق هست. پس اصغر آقاى فرهادى نيازمند تذكر شما نيستند، خودتان از امروز به جاى حرف زدن برويد كار كنيد كارى هم به ملت نداشته باشيد.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۹:۲۷

دمش گرم این کارگردان که افتخار سینمای ایران هم هست .

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۱۲

آفرین چه اتفاقی بر این ملت در این سی چندساله افتاده؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۴۶

سلام درود بر شرفت فرهادی عزیز

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۵۲

دمت گرم آقای فرهادی این حرف دل همه ایرانی پاک نهاد است انشاالله از خواب خرگوشی بیدارشویم

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۰:۱۳

با سلام و عرض ادب. سکوت در مقابل گناه دیگران کم از گناه او نیست. خداوند همه ما رو هدایت کنه.اوست که از اسرار قلبی ما آگاه است و میداند چه کسانی در پی فریب هم نوع خود هستند.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۷:۵۲

دم کجا ش گرم؟ چقدر احساسی برخورد میکنید؟ تا یکی زبان انتقاد باز میکنه حالا فرقی نمیکنه به کی انتقاد میکنه.فقط انتقاد کنه ما بگیم افرین دمش گرم عجب دل و جرات. کاش دلش بود انتقاد از کسانی دیگر هم میگردند. انتقاد از کسانی که گفتند دین از سیاست جدا نیست اما جدایش کردند

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۹:۴۲

ایسنا شارژ میبلعد.نمیشه دست دوستی داد . هر چند مفید باشد

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۹:۵۴

ازجناب آقای که حساس مسئولیت کردن ممنونم

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۱۹:۵۵

حداقل اين عرضه داره ميره دنبال بدبختى مردم كه به تصوير بكشه. شايد خيلى كارا كرده خبر نداريم. شايد اين فيلماش بيشتر از ايراد گيرى ما به درد بخوره. به جاى ايراد گرفتن به شخصيت اصغر فرهادى و خوب صحبت كردن و جشنواره خارجى، به اصل مطلب فك كنيم بد نيست! فك كنيم باز اين فيلم ساخته ما خودمون چه غلطى كرديم !!!! متوجهيد كه؟!

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۴۴

دوران جاهلیت است خیلیا تو این دوران زنده به گوریم

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۴۴

واقعیت این است که هیچ کس فکر مردم نیست

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۰:۵۸

آقای روحانی نامه آقای فرهادی را لایک کنید

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۷:۲۳

حتی اگه این آدما معتادم باشن انسان که هستن واقعا که انسانیتمون کجا رفته داریم به کجا میریم؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۱:۵۵

جناب اقای فرهادی لصفا عکس ارسالی خبرنگار را به دقت ببینید.اول در عکس های هیچ کودکی انجا نیست.اگر بود کاملا حق با شما بود .ولی متاسفانه نیست.دوما این افراد اکثرا معتادهای کارتن خواب هستن .که هیچ سودی برای جامعه تحصیل کرده ایران عزیزم ندارند.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۸:۱۲

جناب ناشناس فقط عکس را نگاه نکن. متن را مطالعه کن که به صراحت نوشته «با چه هدفی این کار را ادامه می‌دهید؟ هدفمان ایجاد همکاری و همیاری بین خیریه‌هاست برای کمک به این مردم بی‌خانمان. در بین این کارتن‌خواب‌ها زن هست، بچه هست. خیلی‌هاشان معتاد نیستند و از فقر به گورستان پناه آورده‌اند. بچه در بین‌کارتن‌خواب‌ها؟ بله، علی هشت‌ساله و معتاد است. بعضی شب‌ها را در گورستان سپری می‌کند. برای برقراری ارتباط با او و ایجاد انگیزه با کمک دوستان برایش یک مقدار لباس گرم خریدیم. خودش تمایل دارد که ترک کند. می‌خواهیم ازش حمایت کنیم که این اتفاق بیفتد.» حالا دیدی که آقای فرهادی حق دارد؟ بیچاره جامعه ی تحصیل کرده ی ایران عزیزت که بی حوصله ی کم دقتی مثل شما نگران سود و زیانشه.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۲:۰۳

مگه میشه مسیولین ندونن که چه خبره همه اینارو بهتر از مردم میدون ولی متاسفانه وجدان ها مرده و دلها سنگ شده مسئولین فقط به فکر این هستند که در دوره ای که کاره ای شده اند مال اندوزی کنند بدبختانه رقیب هم شدن نه در خدمت به خلق خدا در جمع کردن مال دنیا

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۲:۰۵

حالا یک نفر که دیده میشه و یه دردی را به مسئولان بازگومیکه خودشو مورد هجمه قرار میدن تا دیگه کسی از ترس هزار تا انگی که میخوره جرات نکنه حرف بزنه .هیچ جای دنیا همه چیزش عالی وارمانی نیست ولی طرح مشکلات از زبان شناخته تر شده ها کارسازتر میتونه باشه

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۲:۰۶

از این افراد دور وبرما خیلیند فقط باید دید وکمک کرد همه ما در برابر خدا مسعولیم از من خانه دار تا بالاترین مقام کشور تو را بخدا با دید سیاسی نگاه نکنیم فقط بدونیم که اونها هم عزیزان ما هستند که از بد روزگار زندگیشون این شده فقط کمک کنید

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۲:۰۸

بي فرهنگ ترين مردم جهان سديم تو اين چند سال

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۲:۱۰

این نامه را آنهایی باید بخوانند و جواب بدهند که 40 میلیارد دلار نفت را به شرکت فال دادند و ریالی نگرفتند و آخر با حذف بابک زنجانی می گویند ما مچ مفاسد را گرفتیم دریغ از بیان این نکته که خودشان در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی بابک زنجانی را به این کار رهنمون کردند و سرمایه مملکت را در اوج فقر و بیکاری جوانان به انگلیس دو دستی تقدیم کردند و آنگاه می گویند ما تحریم ها را دور زدیم و چیزی جز فلاکت به دولت روحانی تحویل ندادند

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۲:۱۰

افرين،اول به شهامتش،،دوم به وظيفه اخلاقى ومدنيش اين گونه تذكرات لازمه يك جامعه ميباشد و صغير وكبير هم نميشناسد بايد بدون ترس وبا شجاعت از تمامى وبا رعايت ادب تمام احاد جامعه مورد نقد وبررسى قرار بگيرند،،

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۲:۲۶

مشکل ان است که از ذخایر نیستند این گورستان نشینان

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۳:۰۹

حرف حق رو باید گفت حالا دیگه بماند هرکس چه دیدی نسبت به قضیه دارد

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۲۳:۵۸

چقدر داخل کشور نبوده که این خبرها را که میشنوه یا می بینه براش تازگی داره آقای فرهادی شما فعلا از خودتون مایه بگذارید وشبها اینها را بیاریدخونتون بخوابانید تا وقتی برجام رییس‌جمهور گل کرد از آمریکا براشون خونه پیش ساخته لوکس بیاره که مشکل اب هم نداره و گل و بلبل کنه زندگی این فراموش شده ها را....... !!!!!!؟

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۱:۱۳

نمیشه تا یکی متوجه دردی میشه و بیان میکنه یه انگی بهش زد.. بالا خره باید درد مردمو گفت. مرسی آقای فرهادی

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۱:۳۸

خودت حرفای خودت می فهمی اصلا چی می گی ؟ یا قراره نفهمی و از شعورت کوچکترین بهره ای نبری و کیک و ساندیس نوش جان کنی

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۱:۲۲

این اصغر فرهادی هم از ان دسته روس مردان توده ای است که فقط وقتی منافع روس ها در لبنان و فلسطین و یا رفقایش در جنبش سبز موسوی تحت کنترل موسوی روسی به خطر می افتد درجه حرارتش بالا میرود . حتا به اندازه مخملباف هم زرنگ نیست که یکبار هم با اسرائیل خوش و بش کند تا رد گم کند .

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۸:۳۷

عوض اش تو خیلی زرنگ و تیزی!

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۱:۳۰

هنرمند(!)دست به خیر(!) کشورمون ک خودش همیشه به هم وطناش کمک میکنه(!) ، خودش از حال تنگدستان جامعه خبر داشتاااا از قبل فقط منتظر یه گزارش روزنامه بود تا بتوپه به تاریخ سی و چند ساله ایران ...! در کل منظور ایشون این بود که تو این سی و چند سال (واقعا سی و چند سال؟) ملت بدبخت شدن و غرق در نعمت بودن قبلش پس خدارو شکر کن ک تو این سالها زندگی میکنی و اگر قبل از انقلاب میخواستی فیلم بسازی سوژه نداشتی و با سوژه های موجود اون زمان خرما هم بهت نمیدادن چ برسه به نخل!!!. چون سوژت فقط بدبختی و تنگدستیه ... پس برو سر ساختن فیلم جدیدت با همین موضوع :) باشد که نخل گیرد!

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۷:۴۳

من طرفدار رئیس جمهور نیستم.ولی چرا فقط رئیس جمهور؟ رئیس جمهور فقط یکی از اوناست چرا به کسانی دیگه حتی جرات سلام کردن هم ندارند؟ یه نامه به اونا هم بنویسید و چاپش کنید و اونا رو هم مورد بازخواست قرار دهید از اونا هم ایراد بگیرید مگه اونا هم مقصر نیستند؟ یعنی تو این چهل سال یه اشتباه هم نکردند؟

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۴:۱۹

دقت کنید شرمساری رو در این سی و چند سال با همه کسانی که مسئولتی داشته اند و دارند سهیم دونسته. فقط مخاطبش روحانی نیست. حمله به فرهادی هم به خاطر این هست که توش مسئولین قبلی رو هم دخیل کرده! امیدوارم متوجه منظورم بشید.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۷:۴۷

با سلام : آقای فرهادی عزیز افراد گورخواب مورداشاره شما که معتاد هستند تا خودشان نخواهند کسی نمی تواند برایشان کاری کند جامعه برای افراد فعال وسرزنده وکاری تنگ است برای یک معتاد بی خیال به همه چیز که دیگر هیچ.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۰۷:۵۲

حسادت به یکدیگر که حتی در این نظرات هم خود را نشان می دهد گواهی دیگر است به حرف های این بزرگوار : ما چرا و کی چنین شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۰:۱۶

درودبرشما هموطن دلسوز-حتی شنیدن این مطالب نیز دلی بزرگ میخواهد-همه دردهایم لحظه ای فراموش شد

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۰:۴۷

سلام به خوانندگان و سلام به کارگردان عزیز و هنرمند صاحب نام صاحب سبک وطن. از نامه مسئولانه فرهادی عزیز خوشحال شدم که هنرمندان ما درد رنج را بیان کرده اند هرچند من نیز از آن گزارش آزرده خاطرم و جانم همانند فرهادی مجروح. اما رعایت انصاف شرط سخن است. اولا من که سالیانی را در دوران پیش از انقلاب گذراندم فراموش نکرده ام حلبی آبادها و دروازه غارها و ... را پس ریشه این بیماری به اینم چند سال محدود نیست. دیگر سخن ، گرچه میدانم هنرمندان عزیزمان در کارهای خیر پیش قدم هستند اما آیا فضای هنری و هنرمندان کشورمان و هزینه های فردی و مصارف شخصی شان که مملو. از نوعی اشراف زدگی است توجیهی دارد؟ کشوری که هنرمندش برای سگش سنگ مزار می خرد و قبر می سازد باید که مردمش در گور بخوابند... خوبست جامعه هنری به پیشقراولی عزیز دل مان فرهادی، فریادی برخویش و نهیبی بر غفلت زدگان زنند که کجای زندگی شان با زندگی دردمندان این جامعه تناسب دارد؟ "بفرمایید شام "های ما چه چیزی را به آن گورنشینان زنده بگور می گویند؟ جز تفاخر و اسراف و خودنمایی و منزل نمایی و اموال نمایی؟ درد زمانی آغاز شد که مسئولان ما از متن جامعه کوچ کردند به ارتفاع شمال شهرهای ما. از آن زمان، جامعه و مردم برای آن ها شدند همان ها که می بینند و در اطراف شان می زیند. ما وقتی سخن از مسئولان می شود فقط به صاحب منصبان ، حاکمان و مدیران اکتفا می کنیم اما آیا در یک جامعه انسانی و بشری فقط آن ها مسئولند؟ آیا هنرمندان، ورزشکاران، روحانیون، پزشکان، استادان دانشگاه، روزنامه نگاران، فعالان اقتصادی و.... در جامعه مسئولان قرار نمی گیرند؟ افتخارساز میهن، همنوا با دردت هستیم. اما همه ما مسئولیم. همه ما...

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۱:۱۱

این بنده خدارو هم سرشو میکنن زیر اب که ساکت شه...

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۲:۱۰

بازم مرسی به آقای فرهادی که نامه نوشت و واکنش‌ها را برانگیخت. اگر رسانه‌ها و بزرگان همصدا و همدل باشند قطعا بسیاری از معضلات قابل حل خواهند بود

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۵:۳۳

تا وقتی پول های این مملکت به هر بهانه ای خرج کشورهای دیگه میشه اوضاع بهتر از این نمیشه. مسئولین نیازی به مردم ندارند. کسی نیست بگه فقط سود یک ماه حسابهای قوه قضائیه رو به این مردم بیچاره بدن ثوابش کمتر از کار خیر برای فلسطینو و یمن و.... نیست.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۲:۵۷

آقاي اصغرفرهادي تو و امثال تو و همفكران تو و عده ي زيادي از روشنفكرنماهاي وطني تابحال براي نيازمندان و بي سرپناهان جزژست دلسوزانه گرفتن وشعاردادن چه اقدامات مؤثري انجام داده ايد ؟!! روشنفكرنماهاي وطني كه عاشق تو و فيلمهاي تو هستند براي كمك به سگان ولگرد هزاران كمپين راه انداخته اند ولي براي كمك به همنوعان نيازمند خود فقط داد و هوار راه انداخته و به اسم نيازمندان و بي پناهان به مقدسات و شعائر و مراسمهاي اسلامي تاخته اند !!! آقاي اصغرفرهادي دركنار نوشتن نامه به آقاي رييس جمهور نامه اي هم به همفكران و طرفداران خودت بنويس و از آنها بخواه بجاي راه اندازي كمپين براي سگهاي گرسنه و بي سرپناه ، قدري براي همنوعان و هموطنان نيازمند وبي سرپناه خود دلسوزي كنند و براي حمايت از آنها تجمعات و كمپين راه بي اندازند و قدري از جيب مباركشان خرج نيازمندان كنند " آقاي اصغرفرهادي محض اطلاعت ميگويم! دركشورمان انسانيت اززماني مرد كه فقرا و نيازمندان شدن مايه ي لجنپراكني به دين اسلام ، فقرا شدن مايه ي حمله به مقدسات و مراسمهاي مذهبي ، هرگاه موسم حج و محرم فرا ميرسيد همفكران و طرفداران تو ياد فقرا مي افتادن و تا ميتوانستند حجاج و عزادارن حسيني را مورد شماتت و تمسخر قرار ميدادند ، انسانيت از وقتي مرد كه محبت همفكران تو و طيف روشنفكرنماهاي وطني معطوف به سگهاي ولگرد شد ، انسانيت از وقتي مرد كه سرمايه داران و آقازاده هاي ميلياردر ثروت خودرا از راه ناحق ازراه اختلاس ازراه نامشروع ازراه رشوه به رييس فلان بانك بدست آوردن ....... پس بيزحمت نامه اي هم به آقازاده ها و سرمايه داران بنويس نامه اي هم به كساني كه با رابطه بازي از بانكها وامهاي ميلياردي گرفته اند به كسايي بنويس كه حق كارگر و بچه يتيم و بي سرپناه تو مشتشان است ! آقاي اصغرفرهادي راستي ازفروشنده چخبر؟

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۳:۰۳

ما كه مي گفتيم در زمان طاغوت فقر وفساد بود براي اين انقلاب كرديم پس چه شد كه الان خودمان تا خرخره در فساد وفحشا وفقر وبدبختي وبي ديني گير كرده ايم ؟

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۵:۲۱

به تعبیر علی (ع) بعد از آنکه به صورت خود سیلی می زند می گوید : اگر حاکمی از این درد بمیرد بر او خورده نباید گرفت ، آنگاه که می شنود خلخالی را از پای پیرزنی یهودی دزدیده اند . و حاکمان ما ...............

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۹:۰۷

مسولین محتدم لطفا یکشب در گور بخوابیو

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۱۰ ۰۱:۳۴

ایول

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۲۰:۴۵

(Sudn) هموطن عزیز من متاسم برای شما... دلواپسا فکرشون همین قدر بیشتر نیست

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۱۱ ۰۲:۲۷

حال جالبه واقعا به کسی نامه نوشته و حرف زده که خودش نظریه پرداز اقتصاد لیبرالی هست آقای فرهادی تو که تو ناز و نعمت داری زندگی میکنی اگه میتونی یهکبار یه فیلم بساز و ریشه یابی کن این مسائل رو فیلم سازی که طرف عشق غرب ه فیلم سازی نتیجه اش طرف خودکشی میکنه بزار یکی بگه که حرفش و عمل یکی باشه