• شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95101106400
  • خبرنگار : 71021

رحمانی موحد اعلام کرد

دستیابی به ۳۲ منوی غذای ایرانی در جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری»

دستیابی به ۳۲ منوی غذای ایرانی در جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری»

معاون گردشگری کشور، دستیابی به ۳۲ منوی غذای ایرانی و ورود به فهرست رستوران ها را یکی از دستاوردهای جشنواره‌های منطقه‌ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در مراسم آیینی آخرین جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» منطقه ۸ کشور با معرفی برترین سرآشپزهای استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان و منطقه آزاد اروند، گفت: دستیابی به ۳۲ منوی غذای ایرانی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره در هشت منطقه کشور بوده و بی‌شک این تلاش، زمینه‌ساز توانمندی و ارتقاء فرهنگ و اقتصاد میهن عزیزمان، از طریق توسعه صنعت گردشگری خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال برای نخستین‌بار هشت جشنواره سفره ایرانی، سلسله‌وار از اردیبهشت ماه در مناطق مختلف کشور برگزار شد که آخرین جشنواره در منطقه ۸ کشور به میزبانی خوزستان بود.

او با تشریح روند ایده‌پردازی‌ها تا اجرای جشنواره‌ «سفره‌ ایرانی، فرهنگ گردشگری» در مناطق هشتگانه کشور، اظهار کرد: در این هشت جشنواره، ۳۱ استان کشور تمام ظرفیت‌های خود را در زمینه سفره‌های مختلف و غذاهای سنتی به نمایش گذاشتند، ضمن آن که آشپزهای مختلف در رقابت با یکدیگر، ظرفیت‌های غذا را به عنوان جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف معرفی کردند.

رحمانی موحد بیان کرد: خوشبختانه آن هدفی که ما برای ایجاد یک حرکت، انگیزه و تلاش در جبهه فعالان سفره ایرانی از بابت برگزاری این جشنواره‌ها داشتیم، اتفاق افتاد و با جشنواره هشتم کامل شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: این جشنواره‌ موتوری است که همه بخش‌های صنعت گردشگری از جمله تورهای گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌ها را به حرکت درمی‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه در جشنواره‌ «سفره‌ ایرانی، فرهنگ گردشگری» خط فرهنگی دنبال شده است، افزود: مسائل فرهنگی در این سریِ جشنواره، خیلی خوب دیده شده و مطالعات بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.

به گفته رحمانی موحد، در جشنواره‌ ملی که سال ۹۶ برگزار می‌شود، از میان ۳۱ آشپز استان‌های مختلف، ۳ آشپز برتر ایران معرفی خواهند شد.

او با بیان این که در آینده نزدیک جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری را برگزار می کنیم، گفت: سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد گردشگر از محل تغذیه است و اگر بتوانیم سفره ایرانی را در کشورمان آن قدر برجسته کنیم که مورد شناسایی و آشنایی گردشگرهای بین المللی و حتی داخلی باشد می توانیم سهم خوبی از این هزینه کرد، در داخل کشور داشته باشیم.

معاون گردشگری ادامه داد: وقتی یک فرد شمالی با تنوع غذایی در خوزستان آشنا شود و یا بر عکس، متعاقب آن سفر و رفت و آمد پیش می آید و سفره ایرانی به تنهایی تبدیل به جاذبه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha