• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95101308329

هدف از نمایش فیلم‌های ایرانی در عمان اعلام شد

هدف از نمایش فیلم‌های ایرانی در عمان اعلام شد

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان ضمن اشاره به آخرین سفر مسوولان سینمایی ایران برای شرکت در همایش فیلم «صلاله» و توافق نامه‌ای که با انجمن سینمایی عمان به عمل آمد،گفت: هدف از اکران فیلم‌های ایرانی، گسترش فرهنگ ایرانی از خلال قصه‌ها و فیلم‌های اجتماعی در سینماهای عمان است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی؛ «بهمن اکبری» در گفت‌وگویی تلاش انسان دوستانه سینماگران ایرانی در جهت رفع مشکلات انسانی و اجتماعی در جوامع بشری را از دیگر اهداف نمایش فیلمهای ایرانی در عمان دانست و افزود: نمایش این دست فیلمهای اخلاقگرا که مروج فرهنگ تسامح و مهربانی هستند، در شرایط کنونی منطقه خاورمیانه وحضور تروریسم و مصائب ناشی از آن که سرشار از خشم، خشونت و آدمکشی است، بسیار لازم و تاثیرگذار است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به نمایش فیلمهای «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی و «خانه دوست کجاست» به کارگردانی عباس کیارستمی، توسط انجمن سینمایی عمان و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر مسقط، با هدف آشنایی نخبگان و فرهنگ دوستان و سینماگران جوان هدف‌گذاری شده است.

او علت نمایش فیلم‌های این دو کارگردان را این گونه عنوان کرد: مجید مجیدی یکی از برجسته‌ترین کارگردانان سینمای ایران است که جوایز ارزشمندی در عرصه های بین المللی و داخلی برای سینمای ایران کسب کرده است و همچنین مرحوم عباس کیارستمی نیز به جهت خلق سبک و جایگاه سینمایی در جهان و کسب جوایز متعدد جهانی از جمله نخل طلای کن مورد توجه سینماگران بینالمللی قرار دارد.


بهمن اکبری درخصوص برنامه و ادامه فعالیت‌های فرهنگی ایران در عمان گفت: در سال جدید میلادی برای گسترش روابط سینمای ایران و عمان، با حمایت سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha