• پنجشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95101610072
  • منبع : نمایندگی گیلان

مهار آتش‌سوزی در خیابان امام آستارا

مهار آتش‌سوزی در خیابان امام آستارا

ایسنا/گیلان لحظاتی پیش با تلاش مأموران آتش نشانی، حریق در یک باب مغازه خیابان امام خمینی (ره) بندر مرزی آستارا، پیش از سرایت به سایر مغازه ها به شکل کامل مهار شد.

جواد معیتی، معاون شهردار آستارا پس از اطفای کامل حریق در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پس از تماس شهروندان با مرکز 125 آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا در حدود ساعت 21 و 45 دقیقه چهارشنبه (15 دی) و گزارش وقوع حریق در یک باب مغازه خیابان امام خمینی (ره)، نیروهای آتش نشان در حداقل ترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای آغاز عملیات اطفا، یک خودروی آتش نشان پیشتاز با چند مأمور آتش نشان به محل حادثه اعزام شد، افزود: پس از خودروی پیشتاز، 2 خوردوی دیگر آتش نشانی با مأموران مجرب، برای تکمیل عملیات اطفا در محل حادثه حضور یافتند. مغازه ای را که در آن حریق صورت پذیرفته بود، مرکز فروش لوازم پلاستیکی بوده است. آتش زا بودن کالاهای موجود در مغازه سبب شد تا اطفای حریق، حدود یک ساعت به طول انجامد.

معیتی با تأکید بر اینکه دلیل حریق و میزان خسارت وارده توسط کارشناسان در حال بررسی است، تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر سوختن کامل یک باب مغازه، خسارت‌هایی جزیی به سه مغازه همجوار وارد شده است.

معاون شهردار آستارا از تلاش مأموران آتش نشانی در اطفای کامل حریق و ممانعت از سرایت آتش به سایر مغازه ها تقدیر کرد و یادآور شد: در جریان این آتش سوزی نیروهای اداره برق، امداد گاز، نیروهای انتظامی و سایر ارگان های مرتبط در کنار آتش نشانان حضور داشتند.

سرهنگ رسول عزیزی، فرمانده انتظامی شهرستان مرزی بندر آستارا پس از پایان عملیات اطفای حریق، تصریح کرد: از همان نخستین لحظات آغاز حریق، مأموران نیروی انتظامی بر حسب وظیفه و با هدف انتظام بخشی در محل حادثه حضور یافتند. امدادرسانی و حضور به موقع آتش نشانان در محل حادثه از اولویت هاست که ازدحام جمعیت، مشکلاتی را در این زمینه ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه همکاری رانندگان خودروها در باز کردن مسیر برای تردد خودروهای آتش نشان، از اصلی ترین راه های حضور به موقع مأموران جهت آغاز عملیات اطفاست، خطاب به شهروندان توصیه کرد: با وقوع هرگونه حادثه ای، از نزدیک شدن به محل حادثه بپرهیزند تا علاوه بر تضمین سلامت خود، شرایط را برای امدادرسانی امدادگران مهیا کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha