• جمعه / ۱۷ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95101710410
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تاج‌الدین: باید چتر حمایت‌های اجتماعی را گسترده‌تر کنیم

تاج‌الدین: باید چتر حمایت‌های اجتماعی را گسترده‌تر  کنیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی گفت: وقتی فلاکت نهادینه شود، برای خود سبک زندگی تولید می‌کند و متعاقب آن رفتارهایی چون کارتن خوابی، تکدی‌گری و گورخوابی تبدیل به رفتارهای پایدار می‌شود.

ناهید تاج الدین در گفت‌وگو  با ایسنا، در خصوص گورخوابی اظهار کرد: متاسفانه چند آسیب اجتماعی اعتیاد، حاشیه نشینی، فقر و برخی آسیب‌های خرد و کلان دیگر وقتی بر هم بار می‌شوند خود را به شکل حاد " گورخوابی " نشان می‌دهد.  در حقیقت پدیده‌ای  چون گور خوابی از ترکیب انبوه آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده که متاسفانه نمونه آن را هفته پیش  در آرامستان نصیر آباد مشاهده کردیم.

وی افزود: وقتی حاشیه نشینی پیشرفت می‌کند، بد خانمان‌ها تبدیل به بی خانمان می‌شوند و حاشیه نشین‌ها از حاشیه  به متن خیابان‌های اصلی شهر می‌آیند و در حقیقت  اسکان و اشتغال خیابانی می‌شود که متاسفانه شواهد این امر را در پدیده‌هایی چون " کارتن خوابی "، " کودکان کار"، " تکدی گری"  و حتی "دست فروشی " می‌بینیم.

نماینده مردم اصفهان گفت: باید چتر حمایت‌های اجتماعی را گسترده‌تر  کنیم  تا از تبدیل فلاکت به یک نهاد غیر رسمی در جامعه جلوگیری شود. متاسفانه وقتی فلاکت نهادینه شود، برای خود سبک زندگی تولید می‌کند  و متعاقب آن رفتارهایی چون کارتن خوابی، تکدی گری و  گور خوابی  تبدیل به رفتارهای  پایدار می‌شود.

تاج الدین گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه که در حال حاضر در صحن علنی ، مجلس مشغول بررسی  و تصویب است توجه ویژه‌ای به آسیب های اجتماعی چه در بخش پیشگیری و چه در بحث کاهش این آسیب ها شده است و هدف‌گذاری‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی افزود: در بخش 15 برنامه ششم توسعه یعنی بخش بیمه اجتماعی، امور حمایتی و آسیب‌های اجتماعی ذیل ماده 95 تمهیدات خوبی برای آسیب‌های اجتماعی اندیشیده شده  که این تمهیدات منجر به افزایش مشارکت اجتماعی، ارتقای مسئولیت اجتماعی و  ارائه تسهیلات تشویقی به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در برنامه‌های سلامت اجتماعی برای سکونتگاه های رسمی، محله‌ای و غیر رسمی با رویکرد ترویج مسئولیت اجتماعی می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha