• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۰:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95102012347
  • خبرنگار : 71234

پیام‌های تسلیت نمایندگان در پی درگذشت "آیت الله"

پیام‌های تسلیت نمایندگان در پی درگذشت "آیت الله"

رییس و نواب رییس مجلس، روسای فراکسیون‌های مجلس و تعداد بسیاری از نمایندگان در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتشار مطالبی در فضای مجازی نسبت به ارتحال رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان دادند و در پیام‌های جداگانه‌ای رحلت ایشان را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا،‌ علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، علی مطهری، محمدرضا عارف، کاظم جلالی، محمدرضا بادامچی، رسول خذری، علیرضا رحیمی، شهروز برزگر، محمد صادقی، کمال دهقانی، مصطفی کواکبیان، علاءالدین بروجردی و بسیاری دیگر از نمایندگان با انتشار مطالب جداگانه‌ای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

علی لاریجانی رییس مجلس در پیامی با استفاده از این تعبیر که مرد بزرگی چشم از این جهان بست به مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی و اقداماتش در طول انقلاب اشاره کرد و این ضایعه را به همگان تسلیت گفت.

مسعود پزشکیان نیز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را بعد از خبر ارتحال امام یکی از تلخ‌ترین خبرها برای ملت ایران عنوان کرد و ایشان را نمادی از آزادی‌خواهی، عدالت‌جویی و اعتدال دانست و ضمن اشاره به اقدامات ارزنده‌شان در طول قبل و بعد از انقلاب برای همه آرزوی صبر برای چنین ضایعه بزرگی کرد.

علی مطهری نایب رییس مجلس نیز در پیام توییتری نوشت: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی مردی که در سال های اخیر به خوبی با آفات و آسیب‌های انقلاب اسلامی مبارزه کرد بر امت اسلامی تسلیت باد.

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید نیز در پیامی به مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و وی را تاریخ انقلاب اسلامی و استوانه نظام دانست و ضایعه درگذشت آیت الله را فقدان بزرگی خواند که جبران آن بسیار سخت است.

محمدرضا بادامچی عضو فراکسیون امید نیز در پیامی نبود آیت الله هاشمی رفسنجانی را خلأ جبران ناپذیری دانست  و در عین حال تاکید کرد که او در این مرز و بوم جاودان خواهد ماند و آیندگان به نیکی از او یاد می‌کنند.

کمال دهقانی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ارتحال شاگرد انقلابی و ثابت قدم معمار کبیر انقلاب اسلامی و رفیق، همرزم و هم‌سنگر مقام معظم رهبری را تسلیت گفت.

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفت و آیت الله هاشمی رفسنجانی را یار حضرت امام و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

رسول خضری نماینده پیرانشهر و شهروز برزگر نماینده سلماس نیز درگذشت یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری را تسلیت گفت.

محمد قمی نماینده پاک‌دشت نیز با دل‌نوشته‌ای ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت که نمی‌شود برای او گریه نکرد و برای خود متاثر نشد.

مصطفی کواکبیان عضو شورای مرکزی فراکسیون امید نیز با استفاده از این سخن آیت الله هاشمی رفسنجانی این‌گونه درگذشت وی را تسلیت گفت که «ظلم است اگر به فردای ایشان نیندیشیم. فردا ممکن است که ما نباشیم ولی ایران که هست».

کاظم جلالی نیز ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود وی را باعث واردشدن ثلمه بزرگی به نظام و  انقلاب عنوان کرد.

آشوری عضو هیات رییسه مجلس نیز در پیام دیگری درگذشت یار  و یاور رهبر کبیر انقلاب و همراه و پشتیبان همیشگی مقام معظم رهبری را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد روح پرفتوح آن مجاهد خستگی ناپذیر قرین رحمت الهی و همجوار شهدای بزرگ اسلام و یاران دیرینه‌اش قرار گیرد.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان نیز با انتشار پیامی درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت.

سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز در پیامی گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مبارزی نستوه بودند که عمر بابرکت خود را در راه تعالی اسلام و انقلاب و تحقق آرمان های امام راحل سپری کردند.

همچنین علی سبحانی‌فر، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس  در پیامی گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رضوان الله تعالی علیه چه در عرصه جنگ و دفاع مقدس، چه در سازندگی جز به پیشرفت و سربلندی ایران نیندیشید و تا واپسین روزهای عمر، این دغدغه شریف چون آتشی مقدس در دل و جانش شعله ور بود.

امیدوار رضایی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت که نام هاشمی رفسنجانی در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده است.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در پیامی گفت: ایشان به عنوان یکی از مبارزان مهم و باسابقه درخشان علیه نظام طاغوت و به عنوان شاگرد امام خمینی(ره) و رفیق و همسنگر مقام معظم رهبری نقش ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایفا نمود.

همچنین غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس طی پیامی گفت: در سالهای اخیر مشی معتدل او مورد حمله بدخواهان و تندروها قرار گرفت که اقبال مردم به وی، بهترین داور درباره او خواهد بود.

علی اصغر یوسف نژاد، نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پیامی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی نام جاودانه ای است که نحله ای از مدیریت و اندیشه ورزی بر مشی اعتدال مبتنی بر آموزه های قرآنی و دینی در کشورمان، یادگار جاودانه حیات گران قدر معظم له در ایام و سنوات پیش روی خواهد بود.

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس در پیامی گفت: رحلت مجاهد نستوه، عالم جلیل القدر، مبارز انقلابی، مدافع حقوق مردم، مرید و همراه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، یار و یاور مقام معظم رهبری مدظله العالی که در انقلاب اسلامی نقش آفرین و با ایفای مسئولیت‌های حساس در سایه تدبیر و عقلانیت انقلاب اسلامی قوام بخش نظام و مورد اتکای مردم بود را خدمت مردم شریف ایران، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه و همه مسئولان و مدیران نظام و بیت ارجمند آن عالم خدوم تسلیت عرض می‌نمایم.

همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز نیز در پیامی گفت: نمی‌شود برگ‌های تاریخ انقلابمان را ورق زد، اما نام آیت‌الله رفسنجانی را ندید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha