• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95102012490
  • خبرنگار : 71511

منتجب نیا:

هیچ‌کس مجاهدت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را فراموش نخواهد کرد

هیچ‌کس مجاهدت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را فراموش نخواهد کرد

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: می‌توان گفت که در همه عرصه‌ها و دوره‌ها آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از امام خمینی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های نظام و انقلاب بودند و تا آخرین لحظه‌های حیات خود برای احیای خط امام (ره) و تقویت نظام تلاش و کوشش کردند.

رسول منتجب ‌نیا در گفت‌و گو با ایسنا، با تسلیت در گذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان از معدود شخصیت‌های بزرگ اسلامی و ملی بودند که بر گردن فرد فرد این ملت و ملت‌های مسلمان و آزاده جهان حق بزرگی دارند.

وی ادامه داد: ایشان از یک سو پیش از آغاز نهضت حضرت امام ره در عرصه‌های سیاسی حضور داشتند و از سوی دیگر جزو کسانی بودند که در آغاز نهضت انقلاب اسلامی ایران مشاور امام خمینی (ره) بودند و همواره می‌توان از ایشان به عنوان یکی از مهمترین همراهان امام یاد کرد.

منتجب‌نیا افزود: ایشان به عنوان یک تکیه‌گاه و پیشوای عمومی از پیش از  قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و پس از نهضت انقلاب اسلامی ظرف ۱۵ سالی که امام (ره) در زندان و تبعید بودند، چه زمانی که خودشان در زندان بودند و چه زمانی که انقلاب به سرانجام رسید همواره در کنار مردم مسلمان بودند.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمان برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل شورای انقلاب و تاسیس جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشتند. همچنین بازهم در کنار امام ره و بزرگانی همچون شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی فعالیت‌های مهمی انجام دادند.

قائم‌مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی تصریح کرد: نمی‌توان نقش موثر ایشان را در سه دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین دو دوره ریاست جمهوری و نیز در دوران دفاع مقدس به عنوان فرمانده جنگ و بعدها در دوران تشکیل و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نادیده گرفت.

وی یادآور شد: باید با اطمینان گفت که ایشان در هر سمتی که قرار می‌گرفتند به بهترین نحو وظیفه خود را انجام می‌دادند و آنجا را به اوج شکوفایی و عزت خود می رساندند. برکات وجودی ایشان همیشه برای ملت ایران مشهود خواهد ماند.

منتجب نیا گفت: یادمان نرفته است که هنوز بدن مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده نشده بود که جایگزین ایشان با حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در آن زمان ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشتند، انتخاب شد. این قضیه اوج شکوفایی و عزت انقلاب اسلامی ایران را به جهان نشان داد و مجاهدت برای انقلاب را در همه صحنه‌های نظام نهادینه کرد.

وی ادامه داد: می‌توان گفت که در همه عرصه‌ها و دوره‌ها ایشان پس از امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های نظام و انقلاب بودند و تا آخرین لحظه‌های حیات خود برای احیای خط امام (ره) و تقویت نظام تلاش و کوشش کردند.

قائم‌مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی همچنین اظهار کرد: یکی از عوامل پیروزی دولت روحانی حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ایشان بود. گویی که اجل مهلت حضور ایشان در انتخابات  ۱۳۹۶ را نداد اما چند هفته پیش خودشان اعلام کردند که آقای روحانی حتما در انتخابات حضور خواهند یافت. امیدواریم روح بلند و پاک ایشان با ارواح انبیاء و اولیا محشور باشد و از خداوند می‌خواهیم ایشان را غریق رحمت خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha