• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95102012495

پیام قاضی‌عسکر در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

او با هوشمندی و درایت، دِین خود را به مردم ادا کرد

او با هوشمندی و درایت، دِین خود را به مردم ادا کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با صدور پیامی، ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب و ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت ناگهانی و غم‌بار یار دیرین و صادق انقلاب و امام و رهبری مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر حضرت‌آیت‌الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی– طاب‌ثراه-  دوستان و علاقمندان به انقلاب اسلامی در ایران و سایر نقاط جهان را داغدار و عزادار ساخت.

شخصیت‌ کم‌نظیر و اثرگذاری که از آغاز جوانی تا آخرین لحظات حیات و زندگی خود در خدمت اسلام، انقلاب، مردم و رهبری نظام بود و با هوشمندی و درایت و با قوت هرچه تمام‌تر در عرصه‌های گوناگون و سمت‌های بسیار مهم و حساس، دین خود را به خدا و مردم ادا کرد.

نقش بسیار مهم و تعیین کننده این عزیز سفر کرده در همراهی با امام‌خمینی-‌ قدس‌سره-،  انسجام‌بخشی به مبارزان و مجاهدان راه خدا، کمک به محرومان و خانواده‌های شهدا و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه ایشان در شورای انقلاب، تدوین قانون اساسی و شکل‌گیری نظام اسلامی، جانشین فرماندهی‌کل‌قوا، ریاست‌مجلس‌شورای‌اسلامی‌ و مجلس‌ خبرگان، وزارت‌ کشور، ریاست‌ جمهوری، ریاست‌ مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام و همکار و همراه 59 ساله رهبر معظم انقلاب، هرگز از حافظه تاریخ محو نخواهد شد.

او فقیهی وارسته، مفسری گرانقدر، خطیبی برجسته و سیاستمداری قدرتمند و با اخلاص و یار و یاور رهبری و مردم بود و همچون امام‌راحل- قدس سره – با آرامش خاطر از این جهان رخت بر بست و به دیار باقی شتافت.

اینجانب این مصیبت جانگداز را به عموم مردم شریف ایران اسلامی، رهبرمعظم انقلاب – دام ظله – و بویژه به همسر، فرزندان، برادران و عموم بازماندگان ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای ایشان رحمت و رضوان الهی و عُلو درجات و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha