• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95102012567
  • منبع : نمایندگی قم

مدیرحوزه علمیه قم:

ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ثلمه‎ای عظیم بر نظام اسلامی وارد کرد

ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ثلمه‎ای عظیم بر نظام اسلامی وارد کرد

مدیرحوزه علمیه قم گفت: ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری ثلمه‎ای عظیم بر نظام اسلامی وارد کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: یار دیرین امام و رهبری، عالم مجاهد و ریاست مجمع تشخیص نظام، آیت‎الله هاشمی رفسنجانی همواره در تمام جریانات پدیداری انقلاب و نهضت شکوهمند اسلامی در جریانات دفاع مقدس، در مباحثی که پس از ارتحال رهبر کبیر انقلاب با آن مواجه بودیم و در موضوع رهبری مقام معظم رهبری ایشان با کمال اخلاص، آنچه وظیفه یک شخصیت برجسته انقلاب بود را ایفا ‎کردند.

وی افزود: این ارتحال شخصیت بزرگوار نظام و انقلاب اسلامی را به محضر امام زمان و مقام رهبری و مراجع عظام تقلید و قاطبه روحانیت و حوزه‎های علمیه و ملت شریف ایران تسلیت می‎گوییم.

مدیر حوزه علمیه قم بیان کرد: آیت‎الله هاشمی صفحات زرینی را در تاریخ عمر با برکت خود به جای گذاشت؛ هم در موضوع انقلاب و مبارزه با ستم شاهی، دوران‎های سخت را در سلول‎ها و زندان‎های رژیم به سر بردند و هم در یاری امام یکی از کسانی که در کنار رهبری بیشترین نقش را ایفا کرد.

وی گفت: ایشان در دوران دفاع مقدس به امر امام مسئولیت جنگ را به عهده گرفتند و کار را آن گونه‎ای که مدنظر امام و نظام بود به شکل آبرومند تمام کردند؛ پس از رحلت امام نیز آیت‎الله هاشمی با اینکه در تمام جریانات شانه به شانه در کنار مقام معظم رهبری در مباحث انقلاب حضور جدی داشت و از موثرترین برنامه‎های نهضت و انقلاب بودند ولی ایشان معتقد بود که رهبری نظام، امروز توسط مقام معظم رهبری است و ایشان همچون رهروی مسیر ترسیم شده مقام معظم رهبری را طی خواهند کرد.

فرخ فال اظهار کرد: معتقدیم که با ارتحال ایشان ثلمه‎ای بر نظام اسلامی ما وارد شده و آرزوی رحمت واسعه حق تعالی را برای ایشان داریم و امیدواریم که خداوند تبارک و تعالی شخصیت‎های برجسته نظام ما را به لطف و کرم حفظ کند و در راس آنها مراجع و رهبری را آرزوی عافیت و توفیق داریم.

وی افزود: امیدواریم این خلا و چالش با حضور با برکت نیروهای وفادار به انقلاب و نظام و ارزش‎های اسلامی پر شود و این قطعا این گونه خواهد بود و اهداف امام و مقام معظم رهبری و نظام اسلامی پابرجا خواهند.

وی در پایان بیان کرد: به مناسبت رحلت یاردیرین امام راحل و رهبری حوزه‎های علمیه به مدت سه روز تعطیل است و روز سه شنبه نیز علما و بزرگان و طلاب در مراسم باشکوه تشییع پیکر این عالم مجاهد شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۰:۴۴

فرزند دیرینه انقلاب از دست دوستان نامرد و رفیقان ناسپاس خون به دل دارفانی را وداع گفت.