• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95102012673
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان:

آیت‌الله رفسنجانی هرگز به انقلاب اسلامی پشت‌پا نزد

آیت‌الله رفسنجانی هرگز به انقلاب اسلامی پشت‌پا نزد

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را استوانه‌ای یگانه برای نظالم اسلامی برشمرد و با اشاره به دلبستگی رئیس فقید مجمع تشخصیص مصلحت نظام به انقلاب و نظام اسلامی، گفت: هاشمی رفسنجانی هرگز به انقلاب اسلامی پشت‌پا نزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه سمنان، ضمن اظهار تالم از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: بی‌شک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از اصلی‌ترین استوانه‌های نظام بودند که در چند دهه اخیر خدمات شایانی به اسلام و انقلاب کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از همان آغاز انقلاب در صدد ضربه‌زدن به هاشمی رفسنجانی و دیگر یاران امام بودند افزود: در جایگاه هاشمی رفسنجانی در انقلاب اسلامی همین بس که وقتی ایشان توسط معاندان و دشمنان نظام ترور شدند ، امام آن جمله معروف را فرمودند که تا "هاشمی زنده است نهضت زنده است".

امام‌جمعه گرمسار با بیان اینکه هویت و نام هاشمی همواره با انقلاب اسلامی همراه است تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی از معتمدین امام راحل بودند و در دوران تبعید بسیاری از مسائل مربوط به قیام و نهضت را به برخی شاگردان وفادار خود و از جمله هاشمی رفسنجانی سپرده بودند.

وی با بیان اینکه در سال‌های سخت مبارزه و در دوران تبعید امام، هاشمی از جمله افراد اصلی بود که نهضت را در داخل کشور خط‌دهی می‌کردند افزود: ایشان و چند شاگرد انگشت‌شمار دیگر ایشان از هسته مرکزی انقلاب بودند و رهنمودهای امام راحل را در داخل اجرایی می‌کردند.

مهدی‌نژاد با اذعان به اینکه آیت‌الله هاشمی همه مال و آبروی خود را برای انقلاب گذاشت گفت: سابقه هاشمی رفسنجانی چه در دوران سخت قبل از انقلاب و چه در دوران پیروزی و پس از انقلاب روشن و درخشان است.

وی از هاشمی به‌عنوان مرد مسئولیت‌های بزرگ نام برد و خاطرنشان کرد: ایشان در دوران دفاع‌مقدس به‌عنوان جانشین امام به‌نوعی فرماندهی جنگ را در دست داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان به ویرانی‌های جنگ اشاره کرد و گفت: بعد از اتمام جنگ هم آیت‌الله هاشمی تنها کسی بود که در آن شرایط با شجاعت به‌ میدان آمدند و با مدیریت خود و در مدتی کوتاه بسیاری از ویرانی‌های جنگ را جمع‌و جور کردند.

وی به ارتباط ویژه هاشمی با رهبری معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: در اهمیت این ارتباط همین بس که مقام معظم رهبری بعد از پایان ریاست‌جمهوری ایشان فرمودند که هیچ‌کس برای من هاشمی رفسنجانی نمی‌شود.

این استاد حوزه علمیه به دلبستگی آیت‌الله هاشمی به نظام و رهبری اشاره کرد و افزود: هرگاه در طول این سال‌ها از هاشمی رفسنجانی خواسته شد که به برخی وادی‌ها وارد نشود بی‌حاشیه پذیرفت و در پشت سر نظام و رهبری ایستاد.

وی با بیان اینکه وقتی از او خواستند که در انتخابات شرکت نکند بی‌حاشیه کنار کشید افزود: برخی‌ها اگر مسئولیتی از آنها گرفته و یا دریغ شود به همه چیز پشت پا می‌زنند اما هاشمی هرگز به انقلاب اسلامی پشت‌پا نزد.

امام‌جمعه گرمسار به سپردن ریاست خبرگان رهبری به مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: در آن دوره هم وقتی گفته شد که مهدوی کنی در آن شرایط گزینه مناسب‌تری برای خبرگان است، ایشان بی‌حاشیه کنار کشیدند و اولین کسی هم که از آیت‌الله مهدوی کنی حمایت کردند، خود ایشان بود.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha