• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95102012909
  • خبرنگار : 71548

تیتر استادان روزنامه‌نگاری برای هاشمی‌رفسنجانی

تیتر استادان روزنامه‌نگاری برای هاشمی‌رفسنجانی

اتفاقات مهم برای روزنامه‌نگاران همواره با تیتر معنا پیدا می‌کند. قاعدتا هر روزنامه‌نگاری دوست دارد وقایع مهم را با تیتر خودش به گوش مخاطب برساند؛ تیترهایی که گاهی در تاریخ ماندگار می‌شوند و یاد آن روزنامه‌نگار را تا سال‌های سال در ذهن مردم نگه می‌دارند. بسیاری از ما تیترهای ماندگاری از دوران انقلاب و جنگ که روزی بر صفحه نخست روزنامه‌ها نقش بسته بودند را به یاد داریم.

امروز نیز به دنبال درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روزنامه‌ها و تیترهایشان حال و هوای دیگری داشتند؛ روزنامه‌هایی که پس مدت‌ها بار دیگر در اعلام خبری یک‌صدا شدند؛ خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باعث شد تا پیشخوان‌ روزنامه فروشی‌ها امروز بار دیگر ملی شوند و خبر خداحافظی این مرد انقلابی را یک‌صدا به گوش مردم کشورمان برسانند.

تیترهایی همچون «ایران در سوگ»، «عروج یار دیرین امام و رهبری»، «ایران در سوگ امیرکبیر زمان»، «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است»، «یار صادق امام به امام پیوست»، «استوانه انقلاب به ملکوت اعلی پیوست»، «خداحافظ مرد مصلحت»، «فقدان جانکاه رفیق و همگام» و غیره که هر کدام حرف از خاموشی و خداحافظی می‌زنند.

اما در این میان خبرنگار ایسنا به سراغ برخی از پیشکسوتان مطبوعاتی رفته است تا تیتر پیشنهادی آنها را برای این رویداد مهم بشنود؛ روزنامه‌نگارانی که روزی خبر درگذشت امام خمینی (ره) را تیتر کرده بودند و با تیترهایشان پیروزی در جنگی هشت ساله را فریاد زده بودند، امروز برای درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تیتر زدند.

مجید رضاییان، استاد ارتباطات و نویسنده کتاب «تیترنویسی» می‌گوید «از زوایای مختلف این سه تیتر «امیری که کبیر رفت»، «عروج مرد آینده» و «عزت کبیر» را برای درگذشت آیت‌الله رفسنجانی انتخاب می‌کنم.»

بیژن نفیسی از روزنامه‌نگاران باسابقه نیز می‌گوید «با توجه به شخصیت انقلابی که آیت‌الله رفسنجانی داشت، ما در روزنامه «اطلاعات»، تیتر «استوانه انقلاب به ملکوت اعلی پیوست» را انتخاب کردیم.»

همچنین فریدون صدیقی، استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری تیتر «خداحافظی با آیت‌الله» را برگزیده است.

محمد بلوری نیز که به عنوان پدرحادثه‌نویسی مطبوعات از او یاد  می‌شود، تیتر «خاموشی مردی که زیاد می‌دانست» را برای درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزید.

همچنین وحید عقلیلی، رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر مسوول روزنامه «فرهیختگان» با اشاره به علاقه آیت‌الله رفسنجانی به شخصیت امیرکبیر، تیتر «مرگ کبیر در روز امیر» که همان تیتر روزنامه «فرهیختگان» است را انتخاب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha