• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95102012948
  • خبرنگار : 71049

وزیر خارجه افغانستان: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از دوستان نزدیک مجاهدین و مهاجران افغانستان بود

وزیر خارجه افغانستان: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از دوستان نزدیک مجاهدین و مهاجران افغانستان بود

رئیس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه این کشور در پیامی درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
دریافت خبر ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عالم مجاهد و مبارز، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران، باعث تأثر عمیقم شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان نزدیک‌ترین چهره به بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران آیت‌الله خمینی، از معماران این انقلاب و از ستون‌های اصلی نظامی کنونی جمهوری اسلامی ایران شمرده می‌شد که از دوران جوانی تا زمان وفاتش، حدود شش دهه در راستای خدمت به مردم و پیشرفت و توسعه کشورش زندگی و تلاش کرد.

او همان‌گونه که نقش بسزایی در پیشرفت‌های کنونی جمهور اسلامی ایران داشت، در دوره ‌های مختلف و در میان همه جناح‌ها سیاسی جمهوری اسلامی ایران، از نفوذ بالایی برخوردار بود که نبود ایشان در شرایط کنونی، ضایعه جبران ناپذیر برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نه تنها در ایران، بلکه در سطح منطقه نیز از اعتبار بالا و شهرت خوبی برخودار بود و در دوره‌های مختلف جهاد و مقاومت مردم افغانستان برضد کمونیزم و تروریزم، از دوستان نزدیک مجاهدین و مهاجران افغانستان بود و رابطه دوستانه و نزدیکی با رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان شهید پروفسور برهان الدین ربانی داشتند.

ارتحال ایشان را به رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید علی خامنه‌ای، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور و بیت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض نموده و برای مرحومی درجات بلند در بهشت برین از بارگاه ایزد متعال استدعا دارم.

صلاح الدین ربانی
رئیس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امورخارجه»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha