• شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95102515732
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر تئاتر موزیکال باکو:

تاریخ تئاتر باکو از نمایش کمدی "زن و شوهر" آغاز شده است

تاریخ تئاتر باکو از نمایش کمدی "زن و شوهر" آغاز شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر تئاتر موزیکال باکو ضمن ابراز خرسندی حضور در جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان‌شرقی، گفت: به طور حتم یکی از مهم‌ترین روزهای حرفه‌ای خود را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، علی قسمت لالایف, در آیین گشایش دومین جشنواره تئاتر فجر استانی اظهار کرد: عشق ما به تبریز همواره در قلبمان وجود داشته و 70 سال تلاش کمونیسم نیز  باعث نشد این محبت به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه تئاتر موزیکال باکو با نمایش‌هایی مانند "زن و شوهر"، "مشهدی عباد" و "آرشین مال آلان" به اقصی نقاط جهان سفر کرده و در جشنواره های مختلفی حضور داشته است، افزود: با اینحال اما اولین حضور ما در تبریز افتخار بزرگی برای ما به شمار می‌آید.

وی در توضیح نمایش کمدی "زن و شوهر" که طی دو روز در جشنواره فجر استانی آذربایجان‎شرقی به اجرا در خواهد آمد، یاداور شد: این نمایش اثر "اوزییر حاجی بی اف" نمایش نامه نویس بزرگ جمهوری آذربایجان بوده و این نمایش قدمتی 107 ساله دارد و تاریخ تئاتر باکو نیز از همین اثر آغاز شده است.

مدیر تئاتر موزیکال باکو با اشاره به کیفیت بالای جشنواره تئاتر فجر در ایران اضافه کرد: هفت سال پیش نیز با نمایش کمدی "مشهدی عباد" در جشنواره فجر تهران حضور یافته‌ایم که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد به طوریکه برای دو روز متوالی در تالار وحدت تمدید شد.

قسمت لالایف در پایان از زحمات دکتر ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در باکو تقدیر کرد و گفت: ایشان در ایجاد تعامل تئاتر تبریز و باکو و انعقاد تفاهمنامه‌ی فی مابین نقش بی‌بدیلی ایفا نمودند.

وی همچنین از بابک نهرین، رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی به عنوان هنرمند بزرگی یاد کرد که در جمهوری آذربایجان نیز شناخته شده و به اندازه ایران محبوب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha