• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95102616508

با تاکید بر پی‌گیری از طریق مراجع داخلی

مهدی هاشمی: رای قانونی نیست اما به نظر وزیر ورزش تمکین می‌کنم

مهدی هاشمی:  رای قانونی نیست اما به نظر وزیر ورزش تمکین می‌کنم

سید مهدی هاشمی به رای وزیر ورزش تمکین کرد.

به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون تیراندازی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه به رای وزیر تمکین کرده، اعلام کرد: من بیانیه‌ای صادر نکردم و یک نامه داخلی بوده که از همکاران تشکر کردم. هفته گذشته نامه‌ای به وزیر دادم و به او گفتم مجمع تصمیم بگیرد زیرا این کار از نظر من غیرقانونی است. فکر می‌کنم از نظر اساسنامه در مجامع بین‌المللی به مشکل می‌خوریم. من به رای وزیر تمکین کردم اما این به معنای این نیست که رای را قبول دارم.

وی ادامه داد: اگر رای را قبول کرده بودم سال گذشته می‌رفتم و به نظرم این رای قانونی نیست اما مجبور به قبول کردن آن هستم. من قطعا به مجامع بین‌المللی شکایت نمی‌کنم اما این به این معنا نیست که روی تصمیمم برای شکایت در داخل کشور تاثیر نگذارد.

هاشمی همچنین نامه‌ای را به همکارانش فرستاده که از آنها تشکر کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، متن بیانیه هاشمی به شرح زیر است:

همکاران، دوستان و اعضای محترم خانواده بزرگ تیراندازی
سلام‌علیکم
حال که بنا به تصمیم وزیر محترم ورزش و جوانان برای برون‌رفت از فشارهای نابخردانه وناصواب که شائبه سیاسی آن بیش از 3 سال است بسیاری را خسته کرده و از آنجا که این تضادها بیش از پیش مانع کسب توفیقات افزون‌تر و موجب تشدید کندی در مسیر روند روبه‌رشد ورزش ارزشی تیراندازی گشته است و همچنین اخذ این تصمیم غیرقانونی و عرفی که حتی اینجانب نیز از طریق رسانه‌ها از آن مطلع شده‌ام، لازم می‌دانم ضمن معطوف نمودن اذهان به نامه شماره 3128-1-252 مورخه 95.10.18 و به جهت حفظ روند توسعه این مسیر و شرایط حساس ورزش تیراندازی، توجه دست‌اندرکاران محترم به این تصمیم نامناسب و کج‌اندیشی غیرقابل توصیف در حوزه ورزشی کشور جلب نمایم.

هرچند که به عمده بحث‌ها در نامه فوق‌الذکر اشاره شده است لیکن این مانع از آن نیست که در این فرصت از همه ضعف‌ها و تقصیراتم عذرخواهی نکنم و از همه کسانی که نتوانستم آنچنانکه حق آنها بود انجام وظیفه نمایم، طلب حلالیت می‌کنم و امیدوارم آنان که خواسته و یا ناخواسته به آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه می‌زنند و منافع این کشور عزیز را نادیده می‌گیرند به قانون، انصاف و حفظ منافع ملی رجوع نموده و تلاش خود را بر تحقق آرمان‌های مقدس این نظام و اهداف تبیین شده آن توسط امامین انقلاب (امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (عزیز)) برای خدمت به اسلام و مسلمین و مردم عزیز میهن اسلامی متمرکز نمایند. امید است با دعای خیر شما عزیزان حقیر هم از این پس نیز توفیق خدمت به مردم عزیز خصوصا جوانان، ورزشکاران و خانواده گرانقدر تیراندازی را داشته باشم.

سیدمهدی هاشمی
رئیس فدراسیون تیراندازی

همچنین متن نامه هاشمی به وزیر ورزش و جوانان به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سلطانی فر

وزیر محترم ورزش و جوانان

سلام علیکم:

احتراما پیرو مذاکره حضوری در خصوص آراء صادره از دیوان عدالت اداری (دادنامه های شماره 1291 مورخ 94/5/14 مربوط به رای بدوی و 3483 مورخ 94/12/25 شعبه تجدید نظر و نامه شماره 24611 / ص مورخ 95/10/12 معاون محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به انضمام اخطاریه مورخ 95/10/11 شعبه چهارم اجرای احکام دیوان عدالت اداری) علیه وزارت ورزش  و جوانان مراتب زیر به استحضار می‌رسد:

1. انتخابات فدراسیون تیراندازی در صحت و سلامت و توسط مرجع قانونی برگزاری انتخابات یعنی مجمع عادی فدراسیون تیراندازی برگزار گردیده است و برابر رای قطعی شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم صلاحیت ورود به امور مربوط به فدراسیون‌های ورزشی را ندارد و ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی در حوزه صلاحیت دیوان نمی باشد.

2. در رای تجدید نظر بخشی از رای بدوی تایید شده است که ابهام جدی در حوزه تاثیر آن وجود دارد و از آنجا که برگزاری انتخابات توسط مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی بوده است و این بخش خارج از حوزه صلاحیت دیوان اعلام شده است، معلوم نیست که شعبه چهارم اجرای احکام به چه استنادی در ابلاغ اخیر خواستار تجدید انتخابات فدراسیون تیرندازی شده است!؟

3. برابر اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری و همچنین قانون شرح وظایف سازمان تربیت ‌بدنی و اصلاحات آن هیچ مرجع حقیقی و حقوقی اختیار ابطال انتخابات فدراسیون‌های ورزشی را ندارد و اصولا تجدید انتخابات فاقد مبنای حقوقی است و نامه اخطاریه شعبه چهارم دیوان که توسط معاونت ورزش قهرمانی به فدراسیون ارجاع شده است واضح است که فدراسیون برابر اساسنامه و اختیارات ناشی از آن نمی‌تواند اقدام خاص قانونی را انجام دهد و از طرفی برابر همین مستندات هم اختیار ابطال و برگزاری مجدد انتخابات در شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش  و جوانان نیست.

4. معاون محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای آن وزارتخانه نیز طی نامه شماره 2185/م/ 3 مورخه 95/7/3 موضوع را به این معاونت اعلام نموده بود که پاسخ آن طی شماره 2220 – 2 – 252 مورخه 95/7/26 داده شد که تاکنون هیچ نتیجه‌ای در این خصوص دریافت نشده است.

5. حسب نظر حضرتعالی مبنی بر پیگیری موضوع از طریق دیوان عدالت اداری موضوع به، استحضار ریاست محترم دیوان رسید و ایشان نیز پی نوشت نامه شماره 2879 – 2 – 252 مورخه 95/9/28 این فدراسیون (پیوست یک) دستور بررسی مجدد این موضوع را در مورخ 95/9/29 به مدیر کل محترم حوزه ریاست صادر فرمودند و مجددا  نیز طی نامه شماره 3127 – 1 – 282 مورخ 95/10/15 درخواست اعاده دادرسی صورت گرفته است.

(پیوست دو)

لذا پیشنهاد می‌کنم برای رعایت اساسنامه قانونی و مقررات ابلاغی:

الف: تا زمان بررسی مجدد موضوع در دیوان برابر توضیحات بند پنج این نامه هر گونه اقدام متوقف گردد.

ب: در صورت عدم کسب نتیجه‌ مناسب از طریق دیوان مجمع فوق‌العاده‌ فدراسیون تشکیل و تصمیم لازم اتخاذ گردد.

 - چرا که نظر مجمع هر چه که باشد به عنوان نها مرجع ذیصلاح در موضوع انتخابات فدراسیون قابل اجرا می‌باشد.

این جانب تصمیم گیری در مورد این پیشنهاد (برگزاری مجمع فوق‌العاده‌  چه با تدبیر حضرت عالی تصمیم به برگزاری گرفته شود و یا این که بنا به درخواست فدراسیون و یا اعضا مجمع باشد) و در آن چه که تصمیم مجمع باشد اعم از قبول نامه دیوان و تجدید انتخابات و یا ردآن را قبال تمکین می دانم و از نظر اساسنامه و سایر مقررات ابلاغی هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد و طبیعتا برای سازمان‌های بین‌المللی هم قابل احترام خواهد بود.

لیکن اگر به هر دلیلی حضرت عالی با این پیشنهادات موافقت ندارید علی‌رغم این که اشتباه‌های متعددی در صدور رای دیوان و همچنین اقدامات مترتب بر آن وجود دارد و اصرار به تفسیر ابطال انتخابات می‌باشد. بنده برای پیشگیری از ایجاد چالش و تنش در مجموعه فدراسیون و ورزش کشور و همین طور برای عدم ورود سازمان‌های بین‌المللی ورزشی به مساله، تمام تلاش خود را مصروف خواهم نمود و حضرتعالی به خوبی تبعات ورود دستگاه‌های نظارتی خارجی را استحضار داشته و حساس شدن آنها را مطلع هستید که با توجه به مکاتباتی هم که صورت گرفته هنوز پاسخی دریافت نکرده اند و البه حق خود را برای پیگیری حقوق اشتباه‌های موجود در رای دیوان عدالت اداری و همچنین کشف دلایل عدم اقدام به موقع معاونت حقوقی وزارت ورزش  و جوانان و سایر مسئولان ذیربط در زمان مقرر برای ارسال لایحه به شعبه تجدید نظر در مراجع قضایی و همچنین سایر اقدامات ناصواب منجمله اعتراض به رای مجمع، حکم و تفویض حکم مجمع توسط وزیر محترم ورزش و جوانان پس از ماه‌ها از گذشت آن برای خود محفوظ می دانم.

لذا با توجه به موارد مطروحه فوق و پیشنهادات تقدیمی آمادگی دارم به نظر شما در این مقطع حساس فارغ از تبعات آن تمکین نمایم.

با تشکر سید مهدی هاشمی

رییس فدراسیون تیراندازی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha