• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95102717366
  • خبرنگار : 71503

مسوول انتخاب بخش موسیقی نواحی اعلام کرد

معرفی هنرمندانی که در جشنواره موسیقی تجلیل می‌شوند

معرفی هنرمندانی که در جشنواره موسیقی تجلیل می‌شوند

مسوول انتخاب بخش موسیقی نواحی در جشنواره موسیقی فجر از تجلیل از استاد پهلوان رسول بخش زنگشاهی - نوازنده پیشکسوت بلوچستان - در اختتامیه جشنواره و تقدیر از خنیاگران پنج اقلیم خبر داد.

پیمان بزرگ‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استاد زنگشاهی را برای تجلیل در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر انتخاب و تلاش کردیم در اختتامیه جشنواره فجر از هنرمندان بیشتری تجلیل شود؛ اما چون در هر ژانر موسیقی، از یک نفر تجلیل می‌شود، من این حق را برای استاد زنگشاهی دانستم زیرا در سال‌های اخیر به او کمتر توجه شده است.

او در پاسخ به این‌که چرا از این هنرمند در جشنواره موسیقی فجر و اجرا در بخش پنج اقلیم دعوت نشد، گفت: او شرایط جسمی چندان مناسبی ندارد، به همین دلیل از او برای اجرا دعوت نکردیم و قرار است فقط در مراسم اختتامیه برای تجلیل حاضر شود. استاد زنگشاهی بیشتر در حوزه نوازندگی شهرت دارد و به همین دلیل، لقب پهلوان را به او داده‌اند.

مسوول انتخاب گروه‌های بخش موسیقی نواحی جشنوره فجر گفت: زمانی که خبرِ نداشتن پول کافی برای خریدن پای مصنوعی توسط این هنرمند را خواندم، خیلی تلاش کردم که بتوانم کاری برای او انجام دهم. قسمتش بود که در جشنواره فجر از او تجلیل شود.

بزرگ‌نیا درباره اهدای جایزه‌ توسط جشنواره به این هنرمند نیز توضیح داد: من از جایزه‌ای که جشنواره برای این هنرمند در نظر گرفته است، خبر ندارم.

او درباره تقدیر از هنرمندان بخش پنج اقلیم موسیقی نواحی نیز گفت: در بخش خنیاگران پنج اقلیم از هنرمندان موسیقی نواحی به‌صورت مختصر تقدیر می‌کنیم. ما امسال بنا داشتیم که در پایان هر اجرای بخش موسیقی نواحی، از یک هنرمند تقدیر شود. در این راستا از ابراهیم کهندل‌پور و پروین بهمنی در گروه حاوا و نیز رضا فکوری در گروه دیلمون تقدیر شد. همچنین مجید پاکدل در گروه آوای موج تقدیر شد، اما چون لوح او آماده نبود، قرار است در بخش پنج اقلیم، لوح او را بدهیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری در بخش موسیقی نواحی به تکرار و تقلید کارهایی که قبلا انجام داده‌اند، علاقه دارند. ما در بخش موسیقی نواحی آنقدر استاد داریم که بسیاری از آن‌ها هنوز دیده نشده‌اند و توانایی بالقوه‌ی آن‌ها کمتر معرفی شده است.

این پژوهشگر موسیقی نواحی افزود: قرار است از محمدابراهیم عالمی در گروه «شِواش» و از کوروش اسدپور در گروه «ایل بانگ» نیز تقدیر شود.

گروه‌های موسیقی شواش و ایل بانگ ۳۰ دی‌ماه در جشنواره موسیقی فجر اجرا دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha