• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95102918650
  • خبرنگار : 71402

بیش از یک چهارم دموکرات‌ها مراسم تحلیف ترامپ را بایکوت کردند

بیش از یک چهارم دموکرات‌ها مراسم تحلیف ترامپ را بایکوت کردند

بیش از یک چهارم دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا گفتند که جمعه در مراسم ادای سوگند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا شرکت نخواهند کرد؛ اقدامی که ممکن است به بزرگترین بایکوت ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، ۵۹ تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا تایید کردند که در مراسم تحلیف ترامپ در کنگره آمریکا حاضر نخواهند شد و انتظار می‌رود تا ۲۰ ژانویه (جمعه همین هفته) به تعداد آنها افزوده شود. تعداد سیاستمدارانی که تمایلی ندارند در جلسه تحلیف ترامپ باشند، پس از آن افزایش یافت که او علنا از یک فعال سرشناس حقوق مدنی به نام "جان لوییس" انتقاد کرد. او دموکراتی سیاهپوست در کنگره آمریکا از ایالت جورجیا است.

جان لوییس گفته است که ترامپ را "رئیس‌جمهوری مشروع" آمریکا نمی‌داند و به همین دلیل قصد ندارد در مراسم روز جمعه کنگره حاضر شود.

در مقابل ترامپ هم در پیام‌هایی توئیتری نوشت: "جان لوییس باید زمان بیشتری را صرف بهبود شرایط و کمک به حوزه خودش کند که در وضعیتی "اسف‌بار" است و در آستانه سقوط قرار دارد نه اینکه بیاید گلایه‌های اشتباهی را درباره نتایج انتخابات بیان کند. حرف، حرف‌، حرف بدون عمل یا نتیجه. تاسف‌بار است!"

تقریبا ۶۰ نماینده دموکرات کنگره تایید کردند که در حمایت از جان لوییس نمی‌خواهند در مراسم تحلیف ترامپ حاضر شوند. اگر تنها ۲۲ نماینده دیگر کنگره تصمیم بگیرند که مراسم جمعه را بایکوت کنند، این بایکوت‌ترین مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا خواهد شد.

رکورددار بایکوت مراسم تحلیف ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکاست که ۸۰ قانونگذار از حضور در مراسم او سر باز زدند.

انتظار می‌رود بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن برای تحلیف ترامپ به واشنگتن سفر کند. علاوه بر این، میلیون‌ها تن در سراسر جهان به تماشا می‌نشینند. در زمان ادای سوگند اوباما در هشت سال پیش، جمعتی نزدیک به دو میلیون تن به واشنگتن آمدند. مقام‌های آمریکایی گفتند که نمی‌دانند جمعیتی که جمعه می‌آید، قصد دارد به شادی بپردازد و یا برای محکوم کردن ریاست جمهوری ترامپ می‌آیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha