• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95103019446
  • خبرنگار : 90002

«آه،نام دیگر خدا» در زمینه ادبیات مقاومت نوشته شد

«آه،نام دیگر خدا» در زمینه ادبیات مقاومت نوشته شد

سید قاسم خرازانی از پایان کار نگارش رمانی با عنوان «آه، نام دیگر خدا» و رمان دیگری با عنوان فعلی «جزایر غیرقابل تسخیر» درباره تصمیم موزه عبرت ایران در زمینه ضبط و ثبت خاطرات شکنجه‌شده‌ها در این مکان خبر داد.

این نویسنده که به تازگی از کار نگارش رمان‌هایی براساس زندگی‌نامه علی‌عسکری، رئیس فعلی سازمان صداوسیما با عنوان «آه ،نام دیگر خدا» و معصومه جزایری با عنوان فعلی «جزایر غیرقابل تسخیر» فارغ شده، درباره رمان دوم خود به ایسنا گفت: معصومه جزایری در زمره شکنجه‌شدگانی است که نه تنها خودش، بلکه خواهر، برادر و شوهرش مدتی در کمیته ضدخرابکاری ساواک مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: من در نوشته‌هایم  تلاش کرده‌ام تا اقشار مختلفی که در جریان انقلاب موثر بوده و به پیروزی آن کمک کرده‌اند را ببینم و فکر می‌کنم نباید بخواهیم که انقلاب برای طیف خاصی بلوکه شود. بنابراین در نظر دارم با داستان‌هایی ویژه اقلیت‌های دینی که در جریان انقلاب و پیروزی آن نقش فعالی داشته‌اند دست به قلم شوم.

این نویسنده در حال حاضر مشغول نوشتن رمانی بر اساس زندگی  حسین فدایی، رئیس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است که مدت‌ها در کمیته ضدخرابکاری ساواک مورد شکنجه و آزار قرار گرفت. تاکنون ۵۰ درصد کار نگارش این رمان به اتمام رسیده است.

پیشتر مدیر موزه عبرت ایران از تصمیم خود برای تبدیل این موزه به برندی در حوزه ادبیات مقاومت خبر داد و تاکید کرده بود که در فاصله سال‌های ۵۰ تا ۵۷، ۸۴۴۲ نفر در این‌جا بازداشت شدند که بخش پژوهش موزه تلاش کرده‌ است با آن‌ها مصاحبه‌هایی را داشته باشد و این مصاحبه ها را بعد از تایید شورای پژوهش در قالب زندگانی‌نامه وارد بازار کند.

سید قاسم خرازانی پیش از این‌ها در نگارش داستان‌های کوتاه ویژه حوزه اندیشه و هنر اسلامی دست به قلم بوده و کار نوشتن را از سال ۵۶ در کنار مرحوم امیرحسین فردی با نگارش داستان‌هایی در مجموعه داستان‌های مسجد شروع کرده است. این هنرمند در حیطه بازیگری نیز در کنار افراد به نامی چون سلحشور، مخملباف و... دارای تجارب کاری است.

مراسم رونمایی ۱۰ جلد از کتاب‌های منتشرشده موزه عبرت ایران با موضوع داستان افرادی که در این مکان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha