• جمعه / ۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95110100131
  • خبرنگار : 71496

لاوروف: مذاکرات آستانه گامی مهم برای آغاز مذاکرات آتی در ژنو است

لاوروف: مذاکرات آستانه گامی مهم برای آغاز مذاکرات آتی در ژنو است

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر آمادگی مسکو برای آغاز گفتگویی سازنده با واشنگتن گفت:‌ مذاکرات آستانه گامی مهم برای آغاز مذاکرات آتی سوریه در ژنو است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ابتدای جلسه مذاکرات سیاسی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت: هفته آتی هیات‌های دمشق و مخالفان سوری در آستانه با یکدیگر دیدار خواهد کرد و ما مذاکرات آستانه را گام مهمی برای آغاز دور آتی مذاکرات در ژنو برای حل سیاسی و همه جانبه بحران سوریه می‌دانیم و مذاکرات درباره سوریه اوایل فوریه به شکل گسترده‌تری در ژنو ادامه خواهند یافت.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مذاکرات آستانه باید به شکل قابل توجهی در حل بحران سوریه نقش داشته باشد و ما امیدواریم دولت ترامپ فرستاده‌ای را به مذاکرات آستانه اعزام کند.

وی افزود:‌ حملات تروریستی اخیر این درک جمعی را تقویت کرد که هیچ راهی جز تشکیل جبهه‌ای جهانی علیه تروریسم نیست، مساله‌ای که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) پیشتر در مجمع عمومی سازمان ملل از لزوم تشکیل آن سخن گفت.

لاوروف در ادامه تاکید کرد:‌ مسکو آمادگی خود را برای آغاز گفتگویی سازنده با واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

این مسئول روس افزود:‌ بسیاری از روابط بین‌المللی به تحولات در روابط مسکو-واشنگتن به ویژه دولت جدید آمریکا بستگی خواهد داشت و من امیدوارم که کاخ سفید از اتخاذ موضعگیری‌های یک جانبه در مورد مسایل اصلی بین‌المللی دست بردارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: اقدامات مثبت و سازنده‌ای را می‌توان در روند تحقق صلح در سوریه مشاهده کرد همه طرف‌ها در مورد لزوم حل بحران سوریه از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک از جمله گفتگوی ملی و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت اتفاق نظر دارند .

لاوروف ادامه داد: طبیعتا توجه ما به اظهارات انتخاباتی دونالد ترامپ (رئیس جمهور منتخب آمریکا) در مورد آمادگی و جدیت واشنگتن برای مبارزه با داعش به صورت مشترک معطوف است و پوتین نیز بارها بر آمادگی مسکو برای آغاز گفتگویی سازنده با واشنگتن جهت بررسی پیامدهای تروریسم و دیگر چالش‌های موجود تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha