• جمعه / ۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۲۳:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95110100470
  • خبرنگار : 71531

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پلاسکو:

سگ‌های زنده‌یاب هنوز اثری از محبوسین پیدا نکرده‌اند

سگ‌های زنده‌یاب هنوز اثری از محبوسین پیدا نکرده‌اند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اقدامات این سازمان را در زمینه امدادرسانی و آواربرداری در پی ریزش ساختمان پلاسکو تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی درباره اقدامات هلال احمر در پی حادثه ساختمان پلاسکو گفت: پیش از فروریختن ساختمان، هلال احمر بالگردهایی را برای کمک به اطفاء حریق آماده کرد که متاسفانه در همان زمان ساختمان فروریخت.

وی افزود: بعد از ریزش ساختمان هلال احمر ۱۵۰ نفر امدادگر، ۱۴ قلاده سگ زنده‌یاب، ۱۷ خودروی عملیاتی  و ۵ دستگاه زنده‌یاب را به منطقه اعزام کرد تا بتوانیم خدمات امدادی را ارائه دهیم و ۳ فروند بالگرد را به صورت آماده‌باش نگه داشتیم تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنیم.

سلیمی ادامه داد: در حال حاضر هم ۵۰ نفر از نیروهای هلال احمر به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند و در عملیات آواربرداری کمک می‌کنند. همچنین ۱۰۰ نیروی پشتیبان نیز در استان تهران به صورت آماده مستقرند تا در صورت نیاز بتوانند خدمات لازم را ارائه دهند.

وی که در برنامه تیتر امشب، صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا سگ‌های زنده‌یاب توانسته‌اند اثری از محبوسین ساختمان پلاسکو پیدا کنند یا خیر، گفت: متاسفانه تا این لحظه این اقدام میسر نشده است. البته صبح امروز یک کلاه ایمنی پیدا شد، اما هنوز پیکری را پیدا نکرده‌ایم. اگر امکان ورود سگ‌ها به زیر آوار از دو کانال حفر شده میسر می‌شد آن‌ها می‌توانستند متوجه شوند. البته دستگاه‌های زنده‌یاب نیز از فاصله ۳۰ متری می‌توانند ازطریق امواج فرد را بیابند اما تا این لحظه این کار اتفاق نیفتاده است.

سلیمی در ادامه صحبت‌هایش درباره زمان پایان آواربرداری گفت: با مشکلاتی که وجود دارد فکر می‌کنم حداقل 3 روز دیگر نیاز است تا بتوانیم به طور کامل کار آواربرداری را انجام دهیم.  البته در عملیات‌های جستجو برای نجات تا 72 ساعت امکان جستجو برای نجات وجود دارد و ما هم به همین امید تلاش‌مان را ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: تاکنون کار آواربرداری خوب پیش رفته است اما حجم آوار بسیار زیاد است و کارمان را بسیار مشکل کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۲۳:۲۹

روزی ک قطارها تصادف کرد چندین نفر را بازداشت کردند و مسئولی نیز استعفا نمود که خیلی بجا و درست بود ولی با آن وجود نیز کسانی بودند که سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به دولت تاختند ، به نظر شما با وجود آنکه مسئولین شهرداری اعلام کردند که چهارده بار به هیأت مدیره پلاسکو هشدار داده بودند حال آیا با آقای مهندس سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کسی که پلاسکو زیر مجموعه ی مدیریت او بود برخوردی خواهد شد یا او نیز مانند بسیاری در حاشیه امن قرار خواهد گرفت ... منتظر می مانیم