• شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95110200910
  • خبرنگار : 71574

آتش «پلاسکو» به روزنامه‌ها هم رسید

آتش «پلاسکو» به روزنامه‌ها هم رسید

با گذشت سه روز از حادثه «پلاسکو» و تعطیلات آخر هفته، روزنامه‌های امروز (دوم بهمن‌ ماه) متاثر از این حادثه ناگوار، صفحه نخست خود را به آن اختصاص داده‌ و این فاجعه را از ابعاد مختلف بررسی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌های صبح دوشنبه بار دیگر در چند روز اخیر، پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نشانه همدردی و عزا لوگوی خودشان را مشکی کردند و با این کار، تاثر خود را از شهادت چند تن از آتش‌نشانان‌های کشورمان در این حادثه ناگوار نشان دادند.

روزنامه‌های امروز که همگی تصاویر نخست خود را به عکس‌هایی از آتش‌نشانان فداکار در محل حادثه «پلاسکو» اختصاص داده‌اند، با تیترهایی که هر کدام به نوعی رنگ و بوی غم و فداکاری دارند، از روند آواربردای ساختمان سوخته «پلاسکو» و تلاش برای یافتن پیکر آتش‌نشان‌ها و افراد دیگری که احتمال حضور آنها در زیر آوار وجود دارد، سخن گفته‌اند.

در این میان برخی از روزنامه‌ها در صفحاتی، ویژه‌نامه‌های مختصری را به حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان «پلاسکو» اختصاص داده‌اند که می‌توان به روزنامه‌های «ابتکار» و «قانون» اشاره کرد.

همچنین برخی از روزنامه‌ها بار دیگر تیترهای مشترکی را بر حسب اتفاق یا عمد برای روایت این حادثه ناگوار انتخاب کرده‌اند؛ در این راستا تیتر «سوگ سیاوشان» روی صفحه نخست روزنامه‌های «شرق» و «ابتکار» دیده می‌شود.

در این راستا روزنامه «شرق» صفحه نخست خود را تماماً به انتشار تصویری از یکی از آتش‌نشان‌ها اختصاص داده و با تیتر اصلی «سوگ سیاوشان»، در گزارش‌هایی به چگونگی ویران شدن ساختمان «پلاسکو» تهران پرداخته و گفت‌وگویی با معاون سابق سازمان آتش‌نشانی منتشر کرده است.

روزنامه «ایران» نیز تاثر خود را با تیتر نخست «نبرد غیرت و آتش» نشان داده است و در گزارشی به نقش شبکه‌های اجتماعی در حادثه «پلاسکو» و به ضعف اطلاع‌رسانی منابع رسمی به دلیل تکذیب‌های مکرر اخبار در این حادثه پرداخته است. این روزنامه همچنین در مطلب دیگری به امکان وقوع حوادثی مانند «پلاسکو» با توجه به قدیمی بودن اغلب ساختمان‌های بلندمرتبه در تهران پرداخته است.

روزنامه «اعتماد» تیتر یک خود را «آتش به جان‌ها» انتخاب کرده است و در گزارشی به اوضاع آتش‌نشان‌ها در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و همچنین اوضاع مصدومان در بیمارستان‌ها پس از حادثه فروریختن ساختمان «پلاسکو» پرداخته است. این روزنامه در گزارش دیگری به پیامدهای اقتصادی حادثه «پلاسکو» پرداخته است.

روزنامه «ابتکار» نیز ویژه‌نامه‌ مختصری را به حادثه تلخ «پلاسکو» اختصاص داده و با تیتر اصلی «سوگ سیاوشان» از این حادثه سخن گفته است. این روزنامه روایتی از عکاسان خبری درباره این حادثه آورده و ابعاد اقتصادی این فاجعه را بررسی کرده است. این روزنامه همچنین به استفاده سیاسی برخی از مسؤولان از این حادثه نیز اشاره کرده و مطلبی را در این رابطه منتشر کرده است.

روزنامه «شهروند» تیتر نخست خود را «آوار انتظار» انتخاب کرده و به توصیف این فاجعه پرداخته است. این روزنامه همچنین به واکنش سیاسیون و بازتاب رسانه‌های خارجی نسبت به حادثه پلاسکو پرداخته است. گزارش تصویری حادثه «پلاسکو» نیز در این روزنامه مشاهده می‌شود.

همچنین روزنامه «قانون» پرونده‌ ویژه‌ای را به فاجعه «پلاسکو» اختصاص داده است و تیتر یک خود را با عنوان «ای شمع، تو هم حرمت پروانه نگه دار»، مصرعی از یک بیت شعر را انتخاب کرده است. این روزنامه همچنین ضمیمه طنز «بی‌قانون» را به آتش‌نشانان اختصاص داده است.

روزنامه «آرمان امروز» تیتر نخست خود را با عنوان «آینده مبهم تهران» انتخاب کرده و به بیانیه خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره حادثه «پلاسکو» و سرنوشت تلخ برخی از آتش‌نشانان پرداخته است. این روزنامه همچنین در مطلبی دیگر به عملکرد شهرداری در قبال ساختمان پلاسکو پرداخته است.

روزنامه «جام جم» نیز به پیام مقام معظم رهبری و تسلیت روسای قوا اشاره کرده است و تیتر یک خود را «ایران در سوگ مردان آتش» انتخاب کرده است. این روزنامه به حضور رییس سازمان صداوسیما در محل پلاسکو نیز اشاره کرده است و یادداشتی را از مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره این حادثه آورده است.

روزنامه «آفتاب یزد» نیز در گزارشی به جزئیات حادثه «پلاسکو» پرداخته و در مطلبی دیگر، به برخورد دو قطار مسافربری که چندی پیش اتفاق افتاد و عملکرد سیاسیون در قبال این حادثه اشاره کرده است. این روزنامه نیز تیتر یک خود را به فاجعه «پلاسکو» اختصاص داده و عنوان «این غم و دلهره ناتمام» را انتخاب کرده است.

روزنامه «جوان» که تیتر یک خود را «درد پلاسکو» انتخاب کرده، در گزارشی به توصیف حادثه پرداخته است.

همچنین روزنامه «رسالت» برخلاف سایر روزنامه‌های صبح امروز تیتر نخست خود را با عنوان «برخی با پول انگلیس مرجع‌تراشی می‌کنند» به مطلب دیگری و بخش دیگر صفحه خود را به حادثه «پلاسکو» با تیتر «آتش‌نشانان جانفشان کم نگذاشتند» اختصاص داده است.

روزنامه «همشهری» تیتر نخست خود را با عنوان «دل شهر سوخت» انتخاب کرده و تصاویر متعددی را از این حادثه منتشر کرده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به ۳۰۰۰ ساختمان در معرض خطر آتش‌سوزی پرداخته است.

روزنامه «اطلاعات» نیز برای روایت حادثه ناگوار فروریختن ساختمان «پلاسکو» تیتر «عزای ملت در سوگ قهرمانان ملی» را انتخاب کرده است.

همچنین روزنامه «قدس» با انتشار تصویری از آتش‌نشان‌ها در حال خاموش‌کردن آتش در ساختمان «پلاسکو» و با تیتر «استاده‌ام چون شمع مترسان ز آتشم»، به توصیف حادثه پلاسکو پرداخته است.

روزنامه «کیهان» نیز با اشاره به این حادثه تلخ، تیتر «آتش‌نشانان جانفشان سنگ تمام گذاشتند» را برای مطلب خود انتخاب کرده است.

همچنین روزنامه «مردم‌سالاری» تصاویری را از حادثه «پلاسکو» منتشر و تیتر نخست خود را با عنوان «قلب تهران فروریخت» انتخاب کرده است و این حادثه را هشداری برای پایتخت دانسته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌های سینمایی، ورزشی و اقتصادی صبح امروز (دوم بهمن‌ماه) لوگوی خود را مشکی کرده و تاثر خودشان از از حادثه تلخ نشان داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha