• شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95110200947
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر‌:

اماکن خطرساز شهر قزوین شناسایی و اخطار لازم داده شده است

اماکن خطرساز شهر قزوین شناسایی و اخطار لازم داده شده است

ایسنا/قزوین ‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: طی بررسی جامع صورت گرفته در شهر قزوین، اماکن خطرآفرین و آسیب‌پذیر برای شهروندان شناسایی و اخطار لازم به آن‌ها داده شد.

‌فرج‌الله فصیحی رامندی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به حادثه غم‌بار پلاسکو، در خصوص میزان امنیت ساختمان‌های شهر قزوین اظهار کرد: در سال 93 شهرداری قزوین، مجموع واحدهای تجاری، انباری‌ها و ساختمان‌های عمومی شهر را مورد بررسی جامع قرار داد و مکان‌هایی که به عنوان مکان خطرآفرین و آسیب‌پذیر برای شهروندان بود را شناسایی کرد و اخطار لازم به آن‌ها داده شد.  

وی افزود: طی اخطار داده شده به مالکین این ساختمان‌ها و مکان‌های خطرآفرین، قرار شد این اماکن از محدوده شهری به محدوده‌ای امن تغییر مکان داده شوند. 

فصیحی رامندی با بیان اینکه شهرداری قزوین با همکاری نظام مهندسی مواردی این چنینی را مورد بررسی قرار می‌دهد، تصریح کرد: در شهر قزوین ساختمان مرتفع قدیمی نداریم اما در ساختمان‌های با طبقات پایین مواردی از خطرآفرینی مشاهده شد که به مالکین آن‌ها اخطاریه‌های لازم داده شده است. 

وی ادامه داد: بعد از آتش‌سوزی خیابان اسدآبادی، مرحله دوم اخطاریه‌ها به مالکین انباری‌ها و مراکز خطرساز داده شد که امید است با توجه مالکین نسبت به این اخطاریه‌ها حادثه تلخی در قزوین رخ ندهد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: از شهروندانی که از مکان‌های خطرآفرین آگاهی دارند خواستاریم با اعلام محدوده خطر، شهرداری و آتش‌نشانی را آگاه ساخته تا با ورود در این مکان‌ها مباحث ایمن‌سازی صورت بگیرد.

این مسئول در خصوص وضعیت تجهیزات آتش‌نشانی قزوین اعلام کرد: در سال گذشته یک نردبان بلند 55 متری خریده و به نردبان 35 متری موجود و دیگر تجهیزات آتش‌نشانی افزوده شد تا ساختمان‌های بلند شهر را پوشش داده و در صورت نیاز جوابگوی شهر باشد. 

فصیحی رامندی وضعیت ایمنی مرکز تجارت قزوین که یکی از بلندترین ساختمان شهر است را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این ساختمان تازه‌ساز از نظر استحکام و سازه مطابق آئین‌نامه مدون ساختمانی که مورد تأیید نظام مهندسی است، ساخته شده و از نظر ایمنی مشکلی نخواهد داشت. 

آتش‌نشانان سمبل ایثار و از خود گذشتگی هستند

وی با بیان اینکه خاطرات بسیاری از پلاسکو دارد گفت: در دهه 50 دوران نوجوانی و جوانی خود را در آنجا گذرانده و از آن که روزی اولین ساختمان مرتفع تهران بود، خاطرات بسیاری دارم. 


این مسئول افزود: آتش نشانان سمبل ایثار، شهامت و از خود گذشتگی هستند، لذا بر روح بلند شهیدان آتش نشان درود می‌فرستیم. 

رئیس شورای شهر قزوین در پایان بار دیگر ضایعه غم‌انگیز از دست دادن و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان قهرمان در حادثه پلاسکو را به جامعه فداکار آتش‌نشانان تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: این فاجعه را به خانواده آنها و ملت بزرگ ایران تسلیت گفته و از خداوند برای بازماندگان آن‌ها صبر خواستاریم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha