• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95110604511
  • منبع : نمایندگی مازندران

مازندران با شمع و گل و اشک به آتش نشانان فداکار ادای احترام کرد

مازندران با شمع و گل و اشک به آتش نشانان فداکار ادای احترام کرد

ایسنا/مازندران ساختمان آتش نشانی شهرداری ساری هم پر از گل هایی شده که مردم برای پرسنل خدوم و ایثارگر آورده اند؛ شمع های بسیاری جلوی در ساختمان روشن است تا کمی از ناراحتی و آلام نیروها را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، یک هفته از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو شهر تهران می گذرد ولی هنوز بوی دود آتش آن تمام کشور را فراگرفته و اشک را برگونه های اقشار مختلف مردم از پیر و جوان تا زنان و کودکان نشانده است.

انگار تازه مردم غم و درد خانواده های آتش نشان را در ک کرده اند و در هر گوشه و کنار کشور مراسم بسیاری برای هم دردی و هم نوایی با خانواده های داغدیده آتش نشانان ایثارگر برگزار می کنند.

ساختمان آتش نشانی شهرداری ساری هم پر از گل هایی شده که مردم برای پرسنل خدوم و ایثارگر آورده اند؛ شمع های بسیاری جلوی درب ساختمان روشن است تا کمی از ناراحتی و آلام نیروها را کاهش دهد.

مراسم ختمی امروز در سازمان آتش نشانی ساری برگزار شد که مسوولان مازندرانی مانند میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، اعضای شورای اسلامی شهر  و شهرداری ساری، حجت الاسلام جعفری دادستان مرکز استان،حجت الاسلام قاسمی امام جمعه موقت و اقشار مختلف مردم برای عرض تسلیت آمدند.

مائده عطاری، یکی از  آتش نشانان داوطلب سازمان آتش نشانی شهرداری ساری که ۳ سال است  به خاطر عشق و علاقه به این کار ساعاتی از روز را در این سازمان می گذراند، به خبرنگار ایسنا می گوید: در مدت این ۳ سال کلاس های آموزشی بسیاری شرکت کردم و در مانورها با سازمان آتش نشانی ساری همکاری دارم.

وی می افزاید:به دلیل علاقه به شغل آتش نشانی در کنار مدیریت  یک بخش در شرکت خصوصی به این کار می پردازم و اگر یک روز آتش نشان زن بخواهند، حاضرم  از کارم استعفا دهم و آتش نشان شوم.

عطاری ادامه می دهد: هر فردی که آتش نشان می شود، واقعا این شغل برایش عشق است و علاقه دارد به دیگران کمک کند.

این آتش نشان داوطلب با بیان نظر خود درباره حادثه پلاسکو، می گوید: در چنین اتفاقاتی همه مردم باید به ماشین امداد و اورژانس  اجازه حرکت دهند چون اگر یک ثانیه دیر برسند صدمات جبران ناپذیری رخ می دهد.

وی می افزاید: اگر مردم در حادثه پلاسکو زودتر ساختمان را تخلیه می کردند، آتش نشانان مجبور به ماندن در ساختمان برای نجات آنان نبودند.

سید وحید جعفری، یکی از آتش نشانان که ۵ سال سابقه کار دارد، به خبرنگار ایسنا می گوید: عملیات های آتش نشانی همه سخت است، مدتی پیش در عملیات اطفای حریق فعایت می کردم و در حال حاضر راننده عملیات نجات در تصادفات هستم.

جعفری با بیان اینکه برای خانواده های آتش نشانان حادثه پلاسکو بسیار متأسف است ادامه می دهد: برگزاری برنامه هایی مانند ختم، شمع روشن کردن و گل دادن به پرسنل سبب تسکین و دلداری ما می شود و آرامش می گیریم.

این آتش نشان می گوید:در حال حاضر همسرم بیشتر نسبت به شغلم آگاهی پیدا کرده است ولی چون می داند که عاشق کارم هستم، هیچ مخالفتی ندارد.

وی از مردم خواست تا هنگام انجام عملیات نجات، مسیر عبور خودرو امداد را خالی کنند تا آن ها زودتر به محل حادثه برسند.

احمدعلی اردشیری، بی سیم چی سازمان آتش نشانی شهرداری ساری هم از دلهره و استرس زمان عملیات می گوید.

وی با بیان اینکه در زمان اعلام هر حادثه ای، نیروها با سرعت خود را به محل می رسانند، می گوید: نیروهای ما تنها حفظ جان و امنیت مردم برایشان اهمیت دارد و با عشق کار می کنند.

اردشیری، اعلام عملیات ساختمان کفش ملی میدان امام «ره»ساری را سخت و پراسترس عنوان می کند و ادامه می دهد: نیروها برای خاموش کردن آن ساختمان تلاش بسیاری کردند.

مدیرعامل آتش نشانی شهرداری ساری نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۸ نیرو در این سازمان فعالیت می کنند، می گوید: در سال جاری برای نخستین بار صد در صد نیروها تکمیل شده اند و کمبود نداریم.

سید حسن سیدی می افزاید: نیروهای آتش نشانی در ۶ ایستگاه با ۴۰ خودرو آماده خدمات رسانی به مردم در حوادث هستند.

وی با بیان اینکه هر نیروی آتش نشانی پیش از استخدام تمام آموزش های لازم را می بیند، ادامه می دهد: سه ماه پیش با یک روان شناس قرارداد منعقد شده است تا کلاس های عمومی و خصوصی برای نیروها و خانواده هایشان برگزار کند.

سیدی با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی شهرداری ساری، معین استان است، می گوید: استان مازندران نیز معین تهران است و برای کمک به نیروهای مستقر در حادثه پلاسکو دو تیم کامل امدادی فرستادیم تا همدردی کنیم.

مهدی عبوری شهردار ساری نیز حمایت از سازمان آتش نشانی  را وظیفه شهرداری عنوان می کند و می گوید: به تازگی برای خرید بلندترین نردبان موجود که ۵۴ متری هست، با شرکتی خصوصی تفاهم نامه امضا تا به این شهرداری اختصاص یابد.

شهردار ساری با بیان اینکه خرید این نردبان در حدود ۵ میلیاردتومان هزینه دربردارد می افزاید: به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم در کشور و کمبود منابع مالی دولت، شهرداری خرید این نردبان رادر هزینه های جاری خود پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز همه حق و حقوق پرسنل شهرداری پرداخت شده است،ادامه می دهد: در حال حاضر حدود ۶۷۰ هکتار بافت فرسوده در شهرستان ساری وجود دارد که ۱۵۰ هکتار در منطقه مرکزی شهر واقع شده است.

عبوری با بیان اینکه شیرهایی در تمام نقاطی که شاید از طریق دسترسی خودرویی دچار مشکل باشد نصب شده تا آتش نشانی در زمان حادثه به سرعت خدمات رسانی کند، می افزاید:سازمان آتش نشانی شهرداری ساری بازدیدهای دوره ای از ساختمان های بلند انجام می دهد و در صورت وجود هر مشکلی، اخطار لازم داده می شود.

شهردار ساری با اشاره به اینکه بازدید دوره ای از ساختمان های جدید نیز از سوی سازمان نظام مهندسی و سازمان آتش نشانی شهرداری صورت می گیرد، خاطرنشان می کند: تعداد کمی ساختمان های قدیمی در مازندران با ارتفاع بلند وجود دارد ولی به همان ها نیز اخطار لازم داده می شود.

وی حادثه پلاسکو را به عنوان تهدیدی برای همه استان های کشور عنوان می کند و می گوید: لازم است همه شهرداری ها آمادگی لازم برای رویارویی با این حوادث را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مراسم ختم به پایان رسیده است و نیروهای آتش نشان آماده مانوری برای نشان دادن توانایی و آمادگی خود هنگام حوادث می شوند.

هر کدام با شجاعت خود را از بالای ساختمان برروی تشک امدادی می اندازند و بار دیگر زنگ خطری برای ارسال نیروها به صدا درمی آید.

ندا کلایی خبرنگار ایسنا مازندران


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha