• جمعه / ۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۱:۵۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95110604517
  • خبرنگار : 71060

پاسخ وزیر ارتباطات به منتقدان کم‌فروشی اینترنت

پاسخ وزیر ارتباطات به منتقدان کم‌فروشی اینترنت

وزیر ارتباطات تاکید دارد تنها مرجعی که می‌تواند میزان مصرف اینترنت مشترکان را به طور آنلاین بررسی کند، سازمان تنظیم مقررات است.

 محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات اخیر رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان درباره احتمال کم‌فروشی اینترنت و تقلب اپراتورهای موبایل اظهار کرد: نمی‌دانم که ایشان این اطلاعات را از کجا آورده‌اند اما به نظر می‌رسد این صحبت‌ها از جانب هر فردی که مطرح شده، بدون مطالعه صورت گرفته است.

عضو کابینه دولت یازدهم همچنین عنوان کرد: تنها جایی که دسترسی دارد بررسی کند آیا اپراتورها کم‌فروشی می‌کنند یا خیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی است که این سازمان حتی نرم‌افزاری به منظور بررسی در لحظه حجم مصرفی مشترکان طراحی کرده و برای استفاده کاربران برروی سایت خود قرار داده است.

واعظی همچنین اظهار کرد: آنهایی که می‌گویند کم‌فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود می‌کردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد: راهکار در این حوزه آن است که آگاهی مردم افزایش یابد اما با این وجود اگر همچنان مشترکی احساس مشکل کرد، سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات آمادگی رسیدگی فوری به این موضوع را دارد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش رئیس سازمان حمایت در نشست خبری خود، اینگونه عنوان کرده بود که بر اساس شکایت های مردمی احتمال کم فروشی در اینترنت وجود داشته و از سوی دیگر ممکن است اپراتورهای تلفن همراه به هنگام برقراری تماس تقلب هایی نیز داشته باشند.

محمود نوابی همچنین گفته بود: شکایاتی در زمینه کم‌فروشی اینترنت به سازمان رسیده و در حال بررسی آنها هستیم.

وی در عین حال از اپراتورهای تلفن همراه نیز یاد کرده و اینگونه اظهار کرده بود که برای تماس تلفنی با گوشی‌های تلفن همراه نیز گزارشاتی رسیده که بر اساس آنها احتمال تقلب یا تخلف اپراتورهای تلفن همراه وجود دارد به گونه‌ای که مشتریان برای یک تماس دو بار باید با تلفن همراه خود سعی کنند تا ارتباطی را برقرار کنند اما در مرحله نخست صدا به صورت یک طرفه شنیده می‌شود و دقیقا چند ثانیه بعد از آن با تماس دوم مشکل تبادل صدا حل می‌شود. این مسئله نشان‌دهنده آنتن‌دهی یا مشکل در این زمینه نیست و به نظر می‌رسد تقلبی جدید صورت گرفته و با این شیوه مشترکان دوبار هزینه مکالمه را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۸ ۱۳:۰۶

اپراتورهای تلفن همراه همشون کم فروشی میکنند مخصوصا همراه اول که از کم فروشی گذشته و عملا ... میکنه و به کسی هم جوابگو نیست