• پنجشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95110704957
  • منبع : نمایندگی مازندران

قول معاون میراث فرهنگی برای پیگیری ثبت جهانی دماوند

قول معاون میراث فرهنگی برای پیگیری ثبت جهانی دماوند

معاون میراثی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از پیگیری پرونده ثبت جهانی دماوند در یونسکو خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه مازندران، محمدحسن طالبیان در کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با محوریت مازندران در بابلسر با بیان این‌که چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری سال آینده در بم برگزار می‌شود، یادآور شد: پیش از برگزاری کنگره ایران، کنگره های استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که همه استان‌های میزبان این رویداد دارای کتاب، مجموعه مقالات و دستاوردهایی خواهند بود، افزود: میراث فرهنگی و معماری و شهرسازی به همه دستگاه‌ها و مردم مربوط است. همگان باید دغدغه این موضوع حیاتی را داشته باشند.

طالبیان با بیان این‌که حتی گردشگران خارجی نیز برای درک هویت تاریخی به ایران سفر می‌کنند، تاکید کرد: باید این داشته‌های تاریخی و فرهنگی را حفظ و احیا کرد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که مهندسان ما باید به آگاهی برسند و برای معماری بومی ارزش قایل شوند، افزود: کنگره تاریخ معماری تلنگری برای جامعه امروز است تا آرامش به زندگی مردم بازگردد.

وی افزود: موضوعات بسیار مهم و کاربردی را در کنگره مورد لحاظ قرار دادیم تا جریانی برای توجه به میراث فرهنگی در زندگی امروز در کشور شکل گیرد.

طالبیان همچنین گفت: ثبت جهانی دماوند را دنبال می‌کنیم. دماوند نماد و نشانه ایران است، اما متاسفانه دست درازی‌هایی به طبیعت این اثر طبیعی شده است، با این حال پرونده‌ی ثبت آن در حال جمع‌آوری و تدوین است.

در این مراسم از کتاب مجموعه مقالات کنگره توسط معاون میراث فرهنگی کشور و مدیرکل میراث فرهنگی مازندران رونمایی و در پایان از چهره‌ها و مقالات برتر کنگره با اهدای تندیس قدردانی شد.

کنگره تاریخ معماری مازندران عصر پنجشنبه هفتم آبان ماه با برگزاری کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه هنر و معماری دانشگاه مازندران به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha