• شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95110905664
  • خبرنگار : 71021

رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری:

هیچ مرزی را قبول نمی‌کنیم

هیچ مرزی را قبول نمی‌کنیم

رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری تأکید کرد:‌ فدراسیون جهانی هیچ مرزی را قبول نمی‌کند و ما همه کار می‌کنیم که تبعیض‌ها را از بین ببریم.

به گزارش ایسنا، «فلیسیتاس رسینگ» در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در تهران ضمن دادن این تذکر که راهنما توراپراتور نیست و نباید آن را این‌گونه ترجمه کرد، گفت: ما راهنمای گردشگری هستیم.

او همچنین خطاب به دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی که ۲۰۱۷ را سال «توسعه پایدار گردشگری نامیده است، گفت: بی‌خودی آب را هدر ندهید و حوله‌های هتل‌ها را عوض نکنید؛ اجازه دهید راهنمای بومی بیشتر از گردشگری سود ببرد. با این کارها توسعه پایدار اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: ما دوستانی از سراسر دنیا داریم که همه کار می‌کنیم که تبعیض‌ها را از بین ببریم و سعی می‌کنیم از نظر دانش همگرایی داشته باشیم. چیزی بهتر از این نیست که راهنمایی کاردان داشته باشیم. ما تلاش می‌کنیم آدم‌ها را در سفر درست راهنمایی کنیم.

به گزارش ایسنا، «آرش نورآقایی»، رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران نیز که سخنانش را به زبان انگلیسی و با شعار این کنوانسیون آغاز کرد، به تلاش‌های صورت گرفته برای کسب این میزبانی اشاره کرد و افزود: دو سال پیش فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری میزبانی هفدهمین کنوانسیون را  به ایران واگذار کرد و در این دو سال ما داوطلبانه خیلی سخت کار کردیم، البته دولت و مخصوصا سازمان میراث فرهنگی و گرشگری خیلی حمایت کرد.

وی ادامه داد: امروز ۳۲۰ چهره گشاده از ۴۴ ملیت در کنارمان در ایران حضور دارند تا داستان کشور ما را بیاموزند و آن را برای دیگران بازگو کنند. در افسانه ایران باستان پهلوانی به نام آرش وجود دارد که تیری را پرتاب می‌کند تا مرزهای این سرزمین را تعیین کند، اما ما امروز هیچ رقیب و هیچ مرزی نداریم، ما راهنماها سفیران صلح هستیم که به عنوان تیر عمل می‌کنیم تا این پیغام را به دیگران بفرستیم.

او تأکید کرد: مسئولیت ما ایجاد تفاهم فرهنگی از طریق گردشگری و ایجاد زیرساخت است. همه ما آماده هستیم چیزهای بیشتری را در اختیار راهنمایانی که امروز در ایران حضور دارند قرار دهیم، نه تنها در کنوانسیون بلکه پس از آن.

نورآقایی همچنین گفت: این کنوانسیون فرصتی است که هموطنان‌مان را با این حرفه بیشتر آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا در ادامه این اجلاس پروفسور جعفری درباره نقش راهنمایان گردشگری سخن گفت و بعدازظهر امروز (شنبه) نیز قرار است مراسم تعیین میزبان دوسال آینده کنوانسیون با حضور کاندیداها برگزار شود. این راهنمایان گردشگری پس از گشت چند روزه در تهران به کاشان، اصفهان، یزد و شیراز سفر خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha