• شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95110906055
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح و کلنگ‌زنی 90 پروژه حوزه سلامت سمنان با حضور وزیر بهداشت در دهه‌فجر

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از افتتاح و کلنگ‌زنی 90 پروژه حوزه سلامت این استان همزمان با دهه‌مبارکه فجر خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ایسنا، مهدی شادنوش در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه این استان که در سالن جلسات تازه تاسیس امام جواد(ع)علوم پزشکی سمنان برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: دهه فجر امسال 18 پروژه بهداشتی-درمانی که کلنگ‌زنی همه آنها در دولت تدبیر و امید انجام شده با اعتباری افزون بر 340 میلیارد ریال با حضور قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اذعان به اینکه همه پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت که از دولت قبل مانده بود تا سال قبل به پایان رسید افزود: همه پروژه‌های بهره‌برداری شده امسال و از جمله 18پروژه بهداشتی-درمانی که ظرف دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد همگی در این دولت استارت خورده‌اند.

افتتاح کلینیک‌های سه‌گانه در سمنان، گرمسار و مهدیشهر

شادنوش از سه کلینیک ویژه سمنان، گرمسار و مهدیشهر به‌عنوان مهمترین این پروژه‌ها نام برد و تصریح کرد: راه‌اندازی این کلینیک‌های ویژه یکی از مهمترین برنامه‌های ما در بدو ورود به استان سمنان بود که به لطف خداوند پیش از این نیز چندین کلینیک ویژه در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه انجام و این مراکز مهم درمانی –پزشکی با این کلینیک‌های سه‌گانه تکمیل شد.

وی با بیان اینکه کلینیک‌های ویژه قبلی عمدتا در ساختمان‌های قدیمی دانشگاه به بهره‌برداری رسیده بودند خاطرنشان کرد: این سه کلینیک جدید در ساختمان‌های جدید ساخته شدند و از این روز در ساخت و معماری آنها به نیازهای و ملزومات یک کلینیک ویژه توجه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه کلینیک سمنان در زمینی با زیربنای 1900 مترمربع آماده بهره‌برداری شده خاطرنشان کرد: کلینیک‌های مهدیشهر و گرمسار نیز هرکدام با زیربنای 750 مترمربع احداث و آماده بهره‌برداری شدند.

وی از افتتاح مرکز علوم غذایی و دارویی در آرادان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه نیز در دهه‌فجر با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از دو خوابگاه دانشجویی در سرخه

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان از افتتاح دو پروژه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و افزود: این دو خوابگاه دختران و پسران هر کدام با ظرفیت 400دانشجویی در دانشکده پیراپزشکی سرخه به بهره‌برداری می‌رسند.

دکتر شادنوش از افتتاح چندین پایگاه سلامت شهری و روستایی به عنوان دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه‌فجر نام برد و گفت: دو پایگاه سلامت در شهرستان گرمسار، سه پایگاه سلامت شهری و روستایی در مرکز استان که یکی از آنها مرکز مراقب سلامت در شهرک تازه تاسیس مسکن‌مهر است، دو پایگاه سلامت شهری و روستایی در شهرستان دامغان و دو پایگاه مراقبت از دیگر پروژه‌هایی هستند که ظرف دو هفته پیش‌رو و در ایام‌الله دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت : ١٨ طرح این دانشگاه با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با صرف ٣٤٠ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر افتتاح می شود.

این خبر در حال تکمیل است


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha