• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95111006894
  • منبع : نمایندگی خوزستان

تقی‌زاده در حاشیه بازدید از روند پاکسازی مدارس عنوان کرد:

لزوم مقابله با ریزگردها برای جلوگیری از افت تحصیلی

لزوم مقابله با ریزگردها برای جلوگیری از افت تحصیلی

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه پدیده ریزگردها موجب تعطیلی مدارس و افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود، بر لزوم مقابله جدی با این پدیده تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد تقی‌زاده امروز، (یک‌شنبه، دهم بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از روند پاکسازی مداری از گردوخاک در دبستان نظامی ناحیه یک اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم دیگر چنین وضعیتی تکراز نشود، اظهار کرد: البته تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس شورایی است و باتوجه به قطعی آب وبرق مدارس در ساعات چهار، پنج صبح روز شنبه، بحران فراگیرتر و موجب شد که آموزش و پرورش به تنهایی نتواند شرایط را مدیریت کند.

وی با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس اهواز طی دو روز گذشته به‌دلیل پدیده ریزگردها، گفت: این مسأله موجب شده است که دانش‌آموزان ما به‌دلیل مسائل و شرایط اقلیمی کمتر از دانش‌آموزان سراسر کشور تحصیل کنند و بیشتر از درس خود عقب بمانند، به همین خاطر تأکید بر برقراری فعالیت‌های آموزشی تا حد امکان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه پدیده ریزگردها آسیب‌های اجتماعی، جسمانی و روانی به همراه دارد، تأکید کرد: باتوجه به این امر مسئولان ارشد کشور باید نسبت به معلمان، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش خوزستان توجه جدی و ویژه‌ای داشته باشند تا بتوان از این آسیب‌ها کاست یا از تبعات آن جلوگیری کرد.

تقی‌زاده با روند پاکسازی نیمکت‌ها و کلاس‌های درس از گردوخاک برجای‌مانده اشاره کرد و افزود: خاک روی میز و نیمکت‌ها و سطوح کلاس‌ها به‌راحتی و با دستمال پاک نمی‌شود و برای پاکسازی سطوح حتماً باید از شیلنگ آب استفاده کرد؛ به همین دلیل با قطع آب و برق مدارس روند پاکسازی و خاکروبی با مشکل مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: پدیده ریزگردها بزرگترین آسیب طی 10 سال گذشته در خوزستان است، به‌طوری‌که در یکی، دو روز گذشته ریزگردها بیش از 66 برابر حد مجاز در خوزستان مشاهده شدند که این پدیده سلامت شهروندان را مورد آسیب جدی قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تعطیلی نوبت صبح مدارس اهواز، کارون و باوی برای پاکسازی از گردوخاک، گفت: با اتمام نظافت کلاس‌ها تا پیش از ظهر امروز، دانش‌آموزان در فضایی سالم به کلاس‌های درس خود بر می‌گردند و روند فعالیت‌های عادی برقرار خواهد شد.

تقی‌زاده همچنین ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران در امر پاکسازی مدارس و کلاس‌های درس، عنوان کرد که از همه این افراد در زمان مناسب تقدیر خواهد شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha