• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95111208165
  • خبرنگار : 71477

با تایید ممنوع الورود شدنش؛

سفیر سابق عراق: ممنوعیت سفر به آمریکا خیانت است

سفیر سابق عراق: ممنوعیت سفر به آمریکا خیانت است

سفیر سابق عراق در واشنگتن تاکید کرد: ممنوعیت ورود عراقی‌ها به آمریکا یک خیانت و نشانه بی‌اعتمادی و بدگمانی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لقمان فیلی، سفیر سابق عراق در واشنگتن که خود نیز تحت تاثیر این ممنوعیت قرار گرفته، گفت: عراق یکی از شرکای آمریکاست که با شبه‌نظامیان مبارزه می‌کند و جز کشورهایی که در این منطقه تروریست‌ها را به دیگر کشورها صادر می‌کنند، نیست.

وی افزود: باید گفت که چنین رفتاری یک خیانت و کتمان حقیقت است. ممنوعیت سفر که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعمال شده، شهروندان هفت کشور مسلمان را برای مدت دست کم ۹۰ روز از ورود به آمریکا منع می‌کند؛ تصمیمی که ترامپ آن را تلاشی برای "امن‌تر کردن آمریکا در برابر تروریست‌های افراطی" تلقی می‌کند.

فیلی گفت: سفارت آمریکا در بغداد تایید کرد که من نیز از ورود به آمریکا منع شده‌ام‌. ویزای آمریکا برای عراقی‌هایی که جز مقامات دولتی نیستند صادر نمی‌شود.

نه تنها فیلی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی سفیر عراق در واشنگتن بود، از سفر به آمریکا منع شده بلکه دیگر اتباع عراقی با ویزاهای معتبر از جمله آنهایی که با آمریکا کار می‌کنند نیز از سفر به این کشور منع شده و یا به محض ورود در فرودگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

فیلی گفت: عراقی‌ها از تمامی طبقات و اقشار جامعه از ورود به آمریکا منع شده‌اند و این اقدام موثر و سازنده نیست. این سیاست از نظر من اعتبار ندارد. این سیاست مرا به شدت نگران می‌کند چراکه نمی‌توانیم به آمریکا تکیه کنیم. این اقدام نشان می‌دهد که عراقی‌ها از نظر آمریکا به اندازه کافی قابل اعتماد نیستند که بخواهند وارد این کشور شوند.

وی افزود: به نظر من این اقدام به مردم عراق نشان می‌دهد که آمریکا رفتار ناعادلانه‌ای با آنها دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha