• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95111309287
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

خاطره استاندار اصفهان از دوران مبارزه خود

خاطره استاندار اصفهان از دوران مبارزه خود

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان در مراسم افتتاحیه موزه عبرت به بیان خاطراتی از مبارزات دانشجویی خود در قبل از انقلاب پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رسول زرگرپور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه عبرت ایران به بیان خاطرات خود از دوران مبارزه اش پرداخت و اظهار کرد: در سال 52 که در کنکور سراسری شرکت کردم، در چند دانشگاه قبول شدم اما چون دانشگاه شیراز مهندسی ساختمان داشت و اصولاً اصفهانی ها هم این رشته را دوست دارند، بنابراین به دانشگاه شیراز رفتم که نامش قبل از انقلاب دانشگاه پهلوی بود که اکثر رشته های این دانشگاه به زبان های خارجی تدریس می شد.

وی افزود: در سال 53 تظاهرات وسیعی در دانشگاه شیراز اتفاق افتاد که من هم شرکت کردم. به این تظاهرات که به آرامی در حال انجام بود، گارد دانشگاه حمله ور شد که ما در همان لحظه فرار کردیم و از دانشگاه بیرون رفتیم و بعد از مدتی به خوابگاه دانشگاه برگشتیم. 

استاندار اصفهان گفت: بعد از این اتفاق به بوشهر رفتیم و چند روز در بوشهر بودیم که آب ها از آسیاب بیفتد و بعد به دانشگاه شیراز برگشتیم. فکر می کردیم همه چیز تمام شده اما چند نفر در حالی که من نزدیک درب دانشگاه ایستاده بودم آمدند و ما را دستگیر کردند.

زرگرپور اضافه کرد: وقتی در ماشین من را نشاندند یکی از مأموران امنیتی رژیم شاه در بیسیم خود اعلام کرد "از شاهین به عقاب، روباه دستگیر شد" که ما تازه اینجا فهمیدیم که روباه هم هستیم!

وی ادامه داد: ما را به یک مکان بردند و چند روز مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار دادند و بعد به زندان عادل آباد شیراز تحویل دادند. در این زندان همه سران منافقین که در آن زمان به آنان مجاهدین می گفتند، به همراه گلسرخی ها محبوس بودند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: بعد از چند روز که آزار و اذیت شده بودیم، آنقدر چهره ما زرد شده بود که فکر می کردند معتاد هستیم به همین دلیل از ما آزمایش پزشکی گرفتند و فهمیدند که معتاد نیستیم و سپس به بند عمومی منتقل شدیم.

زرگرپور گفت: بعد از مدتی بنده را به سلول سیاسی ها بردند و در آنجا افرادی را از حزب توده دیدم که بیش از 20 سال بود زندانی بودند. همه این روزهای سیاه گذشت تا سرانجام انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

به گزارش ایسنا؛ نمایشگاه موزه عبرت ایران که روایتگر ددمنشی های دستگاه جهنمی ساواک است از تاریخ 12 بهمن به مدت یک ماه در محل استانداری اصفهان جنب موزه هنرهای معاصر برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha