• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95112315947
  • خبرنگار : 71544

«سه اثر برای پیانو» منتشر شد

«سه اثر برای پیانو» منتشر شد

آلبوم موسیقی «سه اثر برای پیانو» به آهنگسازی مهران روحانی و نوازندگی نیسان روحانی منتشر شد.

رامین صدیقی - ناشر این آلبوم - درباره آن به ایسنا گفت: آلبوم «سه اثر برای پیانو» اثر استاد مهران روحانی است و او این قطعات را آهنگسازی کرده و پسر او، نیسان روحانی که در لندن زندگی می‌کند، آن را نواخته است.

او ادامه داد: مهران روحانی برای بسیاری از هم‌نسلان ما یک معلم مهم است که ما درس‌های هارمونی و کنترپوان را از او یاد گرفتیم. امیدوارم انتشار این آلبوم ادای دینی باشد نسبت به زحماتی که آقای روحانی برای نسل ما کشیده تا امثال ما را تربیت کند.

او از انتشار آلبوم دیگری در اسفندماه خبر داد و گفت: اسفندماه آلبوم تک‌نوازی پیانوی دیگری منتشر خواهد شد که بیشتر در حوزه موسیقی جَز و بداهه‌نوازی قرار می‌گیرد. این آلبوم متعلق به یک پیانیست آهنگساز ایرانی به نام آرشید آذرین است و «هفت جان» نام دارد.

به گزارش ایسنا، مهران روحانی در سال ۱۳۲۴ در شهر تهران به دنیا آمد، دوران کودکی، دبستان و دبیرستان را در شهرهای مختلف ایران سپری کرد و از هشت سالگی به موسیقی رو آورد. تنها استاد او تا قبل از ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، پرویز مسرور بود که دروس اولیه تئوری و ساز را به او آموخت.

در سال ۱۳۴۶ و بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته اقتصاد از دانشگاه شیراز به تهران آمد و بعداز گذراندن خدمت نظام وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و زیر نظر اساتیدی مانند دکتر هرمز فرهت، دکتر محمدتقی مسعودیه، علیرضا مشایخی، پری برکشلی و پروفسور توماس کریستیان داوید به تحصیل در رشته آهنگسازی پرداخت، در طی همین سال‌ها با هدایت دکتر هرمز فرهت تهیه برنامه‌های موسیقی کلاسیک رادیو را نیز برعهده گرفت و روزانه چند ساعت را به این مهم اختصاص داد.

در سال ۱۳۵۱ موفق به کسب درجه لیسانس با رتبه ممتاز از دانشکده هنرهای زیبا شد و بعد از چندی برای ادامه تحصیل عازم کشور انگلستان شد و در کالج سلطنتی موسیقی این کشور در شهر لندن تحصیل آهنگسازی را ادامه داد. 

 روحانی در پاییز سال ۱۳۵۷ و بعد از پایان تحصیلات آهنگسازی به ایران بازگشت و در دانشکده هنرهای زیبا و هنرستان عالی موسیقی به تدریس پرداخت. از میان هنرجویان قدیمی او و هنرمندان موفق امروزی می‌توان از رضا ناژفر (نوازنده فلوت و استاد دانشگاه اینسبورگ اطریش) و کیاوش صاحب نسق (آهنگساز و محقق موسیقی)، بهاره کمائی (نوازنده پیانو) و صفا کاتب شهیدی (نوازنده پیانو و آهنگساز) نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha